Vad gör vi? Del CCVII

Kan vi ta och starta om det här året, känner att det inte riktigt börjar lovande...

20250101_100919779.webp

Jaha, där kom första rapporten om skada av raket, unge i Hörby.

Det kanske är hårt men jag har absolut NOLL sympati för de som gör illa sig på fyrverkerier. De har förtjänat det och borde fan få betala för vården också.

Ja, jag är oresonlig. Men jag har en katt som kastade sig under sängen när tredje världskriget bröt ut i natt. Det gör mig extremt oförlåtande.

@Philosophia: Bajs i brevlådan minst en gång per vecka till din retarderade granne låter ytterst lämpligt. Stackars vovve :( :heart

Höll oss med nöd och näppe vakna till midnatt, skålade in nya året med cola och väldigt vackra fyrverkerier. Men här var det lugnt iaf och höll på kanske 25min.

Sen har jag sovit i 8h till och vaknat ännu tröttare. Blir nog vila igen idag :sleep:
Och snacksa!

Ska nog steka pannkakor ikväll och äta med lingonparfaiten :d

Tycker att jag hör lite smällar på långt avstånd. Förstår inte riktigt vitsen nu när det är ljust ute. Har precis hängt tvätt och måste snart ut i ovädret och fodra... :wtf: Det blir nog mest innesittardag idag. Men får väl dra på något regntätt-ish och ta en promenad med hunden, för det är ändå skönt med lite frisk luft (om inte annat när man kommer in igen... ;) )!

Det kanske är hårt men jag har absolut NOLL sympati för de som gör illa sig på fyrverkerier. De har förtjänat det och borde fan få betala för vården också.
Så polisen som skadats av en raket ska inte ha rätt till samma gratis vård som du får vid behov då?
Ca hälften av de som skadas av fyrverkerier är oskyldiga som råkat komma i vägen.

Tillägg:
Jag tycker också fyrverkerier är ett otyg, av flera skäl och att det inte borde få vara lagligt att sälja, köpa eller ens inneha dem överhuvudtaget.

Tycker att jag hör lite smällar på långt avstånd. Förstår inte riktigt vitsen nu när det är ljust ute. Har precis hängt tvätt och måste snart ut i ovädret och fodra... :wtf: Det blir nog mest innesittardag idag. Men får väl dra på något regntätt-ish och ta en promenad med hunden, för det är ändå skönt med lite frisk luft (om inte annat när man kommer in igen... ;) )!
Är det inte många som jagar idag? 🙂

Alltså. Jag älskar fyverkerier. De är fina och festliga och barndomsminnen.
Sen rycker jag att det ska skötas vettigt, det finns ljudlösa raketer och privatpersoner borde inte få skjuta men jag blir stjärnögd av dem. Jag har haft rädda djur och tycker så synd om dem men personligen älskar jag fyrverkerier.

Så polisen som skadats av en raket ska inte ha rätt till samma gratis vård som du får vid behov då?
Ca hälften av de som skadas av fyrverkerier är oskyldiga som råkat komma i vägen.

Tillägg:
Jag tycker också fyrverkerier är ett otyg, av flera skäl och att det inte borde få vara lagligt att sälja, köpa eller ens inneha dem överhuvudtaget.
De som skadas av egna tror jag @athena_arabians menar. Och jag håller med om det. Jag kan ju inte rå för om nån kastar en raket mot mig.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 575
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 285
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 878
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar