Vad gör vi? Del CCVII

Sverige vann utan att övertyga. Tjeckien tillbringade mycket tid i utvisningsbåset. Funderar på om jag orkar kolla in USA-Kanada. Kanske krypa ner i sängen och kolla tills jag slocknar.

Somnade innan tolvslaget igår, skönt. Tycker det mest ger ångest på nåt vis. Surade lite över att det vräkte ner snö, vilket gjorde att jag inte kunde se det utlovade norrskenet. :cautious:
Här började de smälla vid 18 och fortsatte sedan under hela kvällen. Blir så less!

Vaknade till alldeles för mycket snö och känner mest att jag inte orkar med skiten. Men det är väl bara att ta ett djupt andetag och gå ut och skotta. 😅
Ska sätta en bröddeg innan dock, känns som ett bra sätt att börja nya året ändå. 😁

Gott nytt år hörrni, hoppas att 2025 bär med sig allt det ni önskar av det! 🥳

Här smällde det mer än vanligt innan nyår - det har varit lugnt innan såvitt jag minns åtminstone de senaste åren, men i år har vi emellanåt hört lite smällar under veckan innan. Inga mängder, dock, men likväl smällar vid random tillfällen. Så även igår. De som smällde mest raketer drog igång nånstans 23:30-23:40 och höll igång till ca 00:15, men huset som jag bodde i förr står så att vi bara såg ljuset från deras fyrverkerier. I övrigt skjöts det en del av runt om just runt tolvslaget, de syntes från vårt fönster men var på avstånd, ingen som drog av något precis utanför. På det hela taget var det faktiskt rätt lugnt här. Lillan sov i soffan med oss hela kvällen. Jag däckade efter tolvslaget och vaknade nu.

Dags för 2025! Come what may!

Skottar typ hälften, snön är tung! Hade hoppats på att det var sådant riktigt puder, men icke. 😅

Har två degar på jäsning, båda surdeg. Den ena efter ett svenskt recept och den andra efter ett amerikanskt. Blir kul att se vilka skillnader det blir, om några alls.

Ska ta tag i att skriva ner målen för året också, stort och smått. :)

Jag var ute tidigt med hundarna och släppte ut hästarna, mockade och fixade åt dem. Sedan frukost, och nu funderar jag på om jag ska gå och lägga mig igen. Sovit katastrofalt dåligt i natt, så kanske lite mer sömn (om jag alls lyckas somna) kan hjälpa till att vända mitt dåliga humör.

1000010684.webp

Katten får inte vara i sovrummet, det blev ett undantag inatt, hon var lite orolig en stund vid 12-slaget men i övrigt mycket nöjd 🤭

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 575
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 285
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 874
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar