Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det vitt utanför och blåser. Det skjuts inte lika mycket så förhoppningsvis vill ingen vara ute i vind och snön.

Alltså, jag hör ingenting. Antingen har jag blivit döv eller så skjuter folk inte. Eller så hörs det bara inte i och med snön och så? Jag har inte hört något på en god stund nu, så länge har det inte varit tyst sedan i förmiddags.

Kom nyss in efter årets sista dopp i sjön. Eller ja, jag badade inte, men mamma och mammas partner badade. Jag var bara handdukshållare, klädhängare och fotgraf men det räckte gott och väl enligt mig :D

För fy sjutton vad det blåser storm ute! Och är iskallt och regnar på tvären 🌧️ 🥶

Tydligen är planen att ta sig ut i stormen igen om ca 1h för årets första dopp.

Gott nytt år Buke! 🎇🎆🥂

Kom nyss in efter årets sista dopp i sjön. Eller ja, jag badade inte, men mamma och mammas partner badade. Jag var bara handdukshållare, klädhängare och fotgraf men det räckte gott och väl enligt mig :D

För fy sjutton vad det blåser storm ute! Och är iskallt och regnar på tvären 🌧️ 🥶

Gott nytt år Buke! 🎇🎆🥂
Nä, men fy. Det låter ju helt vidrigt... 🤪

Vi har lagt oss i sängen nu, hoppas på att somna så snart fyrverkerierna tystnat. Jag är jättetrött men kan inte somna när det dundrar utanför. Hoppas att snön är kvar imorgon så att man kan fotografera lite fina bilder.

Nu smäller det rejält, mycket mer än förra året :rage: tack och lov är Megara helt oberörd.

Edit: Hon ska få lite godis för att distrahera henne.

Gott nytt år Buke! 🎇🎆🥂
Stollar. Hälsa dem det. Jag ligger inne under filten och skall förflytta mig till sängen istället...

Ligger i soffan och tittar på några som verkar tycka att en träbänk bredvid ett elskåp är en bra plats att avfyra fyrverkerier ifrån. De tyckte tidigare att det var bra att peta på fyrverkerier med en pinne när de inte startade riktigt. Jag är förvånad över att det inte sker fler olyckor än vad det faktiskt gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
7 061
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 825
  • Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 185
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår. 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
67 430
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10