Vad gör vi? Del CCIX

'Du kan inte köra fram till porten medan du bär in? Nu går jag visserligen med kryckor men jag gör så när jag handlat och parkerar sedan.
Det är så jag får göra, men är bekväm av mig :o hoppas jag snart kan få en av parkeringarna precis utanför huset.

Jag är alltid förkyld. Jag har folk runt mig som går på cellgifter och behöver veta om man är sjuk etc för att inte smitta de när de är infektionskänsliga. Hur gör jag då?

Är du säker på att du verkligen är förkyld och det inte är allergi? Sedan kan en ju ha vasomotorisk rinit också.

Jag har både pollenallergi och vasomotorisk rinit men blivit mycket bättre sedan jag började köra med nässköljningar regelbundet.

Jag sa upp mitt Youtubeabonemang eftersom Yputubemusicappen inte kan uppdateras och det står att den är för gammal. Tror helt enkelt min surfplatta är för gammal! Bättre att skaffa nytt abonnemang när jag skaffat annan surfplatta sedan, ska önska mig det i present när jag fyller år :D Ska bara användas till Nexstoryappen och Youtubeprenimum så den behöver inte vara en fancy en :D

På väg hem från en härligt författarhelg! sitter på buss hem och har några timmar kvar och skriver på min roman. Inte fått skrivet så mycket jag som vill i helgen då jag hade väldigt ont i ryggen igår och inte kunde fokusera. Bättre idag så jag har slagit upp datorn och skriver på. :)

Gjorde en koll på manuset nu och det ligger nu på cirka 70 000 ord och jag börjar närma mig den stora sammandrabbningen och upplösningen. Det ska bli riktigt spännande att gestalta! Att jag skrivit snart ett helt manus på knappt fem månader känns helt overkligt eftersom jag jobbat heltid också. :love: Tror absolut att jag kan vara klar med råmanuset under februari om inget oförutsett händer. Känns väldigt kul och spännande att snart få kliva in i nästa steg med redigering och omskrivning i första fasen :banana:

Är du säker på att du verkligen är förkyld och det inte är allergi? Sedan kan en ju ha vasomotorisk rinit också.

Jag har både pollenallergi och vasomotorisk rinit men blivit mycket bättre sedan jag började köra med nässköljningar regelbundet.
Nej jag är ju allergisk också. Men jag vet inte vad som är vad och det blir lite pinsamt som man ska nysa framför de som tar behandling.

Nej jag är ju allergisk också. Men jag vet inte vad som är vad och det blir lite pinsamt som man ska nysa framför de som tar behandling.

Da sager man som det ar och later dem ta ansvar for sig sjalva. Jag nyser och nasan rinner nastan alltid med lite genomskinligt grejs att snyta ut. Som vatten. Da det blir varre vissa arstider och lite battre andra antar jag att det ar allergier ... sa det talar jag om for andra och sedan ar det upp till dem att anvanda andningsskydd om de vill ... om jag AR forkyld, vilket ju kanns helt annorlunda, tar jag pa mig andningsskydd for att inte smitta andra.

Har planterat ett gäng sticklingar från ampellilja, som stått i vatten och rotat sig. Hoppas att dessa tar sig bättre än de förra!
(Det brukar gå bra, brukar driva upp nya årligen eftersom det tar tid för dem att växa på sig och till slut blir de istället alldeles för stora...så vi brukar rotera när de "växer ur huset". Är de enorma men någorlunda fräscha brukar katthemmet få dem. Men de förra skotten som jag planterade har bara överlevt, knappt växt alls på månader - de borde varit dags att plantera i stor kruka nu. Hjälper inte att katten tuggat på dem heller, så klart, men har också plockat bort en hel del då de dött.. :cautious: Oh well, nytt försök!)

Givetvis infektion i op-sår igen. 3:e gången gillt nu. Sitter på sjukan och väntar. Hade dock jordens tur att de hade öppet på jour-vårdcentralen och jag fick en fast tid. 🙌 Annars hade det blivit en natts väntan på akuten.
Sen blir det hämtmat och mys med bra serie. Och kanske glass..

Börjar bli rejält nervös inför min arbetsintervju imorgon. Har en 50 min lång bilresa att sitta och oroa mig igenom. Har kollat på google maps var jag kan parkera så förhoppningsvis en sak mindre att få panik över. Vill VERKLIGEN ha den här tjänsten. Hjälper inte att sambon varit småsjuk de senaste dagarna och jag kan inte missa det här tillfället. Ska distrahera mig genom att göra te och titta på CS tillsammans med P.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 357
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 024
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 144
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka