Vad gör vi? Del CCIX

Försöker låta bli att slå på tv:n, det är så tyst och skönt utan den. Vill försöka se mindre på tv för har märkt att det stressar upp hjärnan. Har den oftast på i bakgrunden och tittar inte aktivt ändå.
Ska lösa sudoku eller korsord. Av gårdagens sudokun klarade jag alla tre jag löste; lätt, medel och svårt :up:

Spelar lite tv-spel och ska städa innan det är dags för gymmet i eftermiddag. Sen kommer ytterligare ett barn hit då han inte har fritids nu på sportlovet :)

Verkar ha en mild variant av förkylning idag (nyser och hostar inte utan det sitter mest lite grann i näsan), så kommer att ta det lugnt (vilket var tanken ändå). Ska åka och handla och sedan ett testa ett nytt recept. Hittade en köttfärsgratäng som såg god ut. Håller på och tvättar och ska bädda om i sängarna. Ta en promenad. Tja, inte mycket mer än så, tror jag... :)

Äter frukost och tittar ut på strålande sol.
-12 så blir nog en extremt fin men kall dag i backen. Blir nog lunch ute så jag har en chans att orka komma ut efter lunch också. Har blivit så bekväm på senare tid :rofl:

Även hittat något att ägna tråkiga stund åt (allmänt, inte i backen), nämligen googla resmål/hotell :D
Sambon har aldrig varit på solsemester så nu har min gärna sprungit iväg till någon vecka på sandstrand i Europa, kanske i september, och någon längre resa någon gång. Karibien? Maldiverna? Thailand?

Vore otroligt, har aldrig varit iväg utanför Europa själv heller. Men hur jag/vi ska lyckas bestämma oss för något när det finns så många alternativ är en annan femma.
Även om det är angenämt att kolla runt :love:

Väntar in tvättid. Har städat och har nu lite frukostdisk samt dammsugning kvar.

Tittar på Ski Classics och skjuter på mattepluggandet. Dricker kaffe så länge.

Funderar på i vilken ordning jag ska göra saker idag, ska börja med att åka till Jula, men sen... Handla mat först eller träna först? Affären jag hade tänkt handla i ligger i närheten av gymmet. Men det hade varit smidigare att handla innan gymmet 😩

Köpte nya hörlurar, har saknat att ha ett par in ear. Har ett par som är över öronen. Men missade den lilla detaljen att de är den modellen utan gummipluttar, de verkar vara ganska stabila ändå :up: dålig research av mig :down:

Lugn och skön söndag och dags att sätta fart med sysslorna och så se världscupshoppningen från Bordeaux från igår innan stallet framåt kvällen 😊.

Blev inget Vandalorum. Tog en tur till katthemmets loppis istället och fyndade lite skålar som jag egentligen inte behöver. Sen in på Blomsterlandet, men där fanns nästan ingenting. Inte ens en vanlig terrakottakruka..

Har Youtube prenium och app på min urgamla surfplatta från 2017 och fick i går meddelande om att appen är för gammal för att uppdatera, använd webbersionen istället. Så nu sitter jag och krånglar med att avinstalelra och försöka installera en uppdaterad version. Men största problemet är att komma ihåg lösenord.... och mail. Jag har flera inloggningar till youtube men bara ett prenium och minns så klart inte det och kommer inte in på appen nu. Varför kan saker inte bara funka?!

Nej, inteuppdaterad nyinstallerad version fungerar heller, så får ta bort den igen. Bara använda webversionen nu då? Då kan jag ju inte lyssna offline? Det är ju det som är grejen! Kanske ska testa o appen YoutubeMusic fungerar? Använder inte den vanligtvis, men det skulle kanske fungera? Men mina inloggninsuppgifter :( Betalar ändå 119 eller något i månaden :( Hur i all sin dar löser jag detta?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 363
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 029
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 152
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 079
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10