Vad gör vi? Del CCIX

Jag å xet hade 13 ormar å 3 skäggagamer. Bonus dottern hade igelkott, flertalet ormar olika sorters ödlor (totalt över 15) en drös räddade sköldpaddor. 🙈

Vi hämtade ormar när polisen ringde vid tex dödsfall å så. Jag va livrädd i början men fick då lov att vänja mig. 🤣
Minuset med både ormar och sködpaddor (och för all del skäggagamer och igelkottar) är ju allt jävla utrymme de behöver! Jag tror inte det blir fler ormar efter de två jag har nu just därför.

Sov gott inatt och efter frukosten drog älsklingen ivrigt ner till mammas gård för att jobba i skogen 😊💪. Under tiden njöt jag av härliga timmar I stallet och på hästryggen 😍, en stunds dressyrarbete barbacka på ridbanan 😊.
Sen for jag ner till skogen och sambon med varm choklad och varsin dubbel ostsmörgås 😍. Sedan ikväll mello och en bricka med blandat gott 😊, härlig lördag 🥰.

Är sugen på något! Och har begynnande huvudvärk. Och tittar på James May "Our Man In India". Det är alltid något "mjukt" och respektfullt i hans program, uppskattar dem!

Tänkte att jag skulle använda mina presentkort på Clas Ohlsson till ett par nya hörlurar, men känner att 300 kr inte räcker så långt egentligen. Är lite kinkig med vilka jag vill ha. Eller ja, kanske inte, men har JBL i dag hemma och ett par av Sonys senaste på jobbet, och JBL är plastiga och två par har jag tappat och som tyvärr har gått hädan bara genom att trilla i golvet från huvudet en gång. Gillar annars att de har knappar. Synd Clas Ohlsson inte har så bra utbud där jag bor, eller ens överlag.

Jag får väl fortsätta tjäna in fler presentkort alternativt hitta något par billigt begagnat. Marshall kanske, behöver ju inte ens vara sladdlösa egentligen nu när jag tänker efter!

Nu dags att sova. Den hopplösa ekvationen att vilja ha lite ”egentid” så man blir uppe för sent och samtidigt vilja sova länge och ha sovmorgon men alltid bli väckt för tidigt 🥲

Vad jag gor? Jag ater Svenskt smagodis :heart Jag fick ett paket fran Sverige med sega rattor och grodor och salta grodor ocksa ... SA vansinnigt gott ... Nar jag klagade min nod i godistraden, att vi inte har nagot gott smagodis har, skickade @Squie ett meddelande att hon kunde skicka ... och har ar det. Flera dl matt och massor av sega rattor och grodor.:heart

Jag åt några skorpor igår kväll innan jag skulle sova och vågade mig på att ta en värktablett. Sovit dåligt och är trött men på jobbet. Tog en värktablett innan jag åkte hit och har druckit flera glas vatten. Har värk i magen sedan igår men mår inte illa, ska nog våga mig på yoghurten igen och se om värken beror på hungern.

Tittar ikapp på gårdagens hoppning. Kommer dock inte hinna se hela innan vi ska till stallet. Har lunchfodring idag och det är skönt att ha ridit och gjort allt klart innan den tycker jag :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 363
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 029
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 152
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 079
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka