Vad gör vi? Del CCIX

Jämnmulen dag och runt 0 grader ute, men det var ändå skönt i skogen - ingen vind alls :up:
Snön som ligger kvar är såpass hård att man inte går igenom, så då passade vi på att gå över ett nytt hygge till Lilys stora glädje. Det fanns massor med stubbar och hoppa upp på!
Nu får man softa med kaffe och en glasstrut :d

Har tränat, fikat med sambon och diskat ett litet berg av disk. Sen tog jag en lång dusch och "renoverade" mig själv lite - tvättade håret och lät balsam sitta i lite extra länge, fixade till fötterna, lite rakning etc, skrubbade ansikte och kropp. Så skönt! Det kan verkligen få mig att känna mig lite bättre, som att ge mig själv en kram. Nu sitter jag med en sheet mask över fejset.

Efter lunch grejade sambon med atv:n och fick bytt tändspolen som vi misstänkte var sönder, under tiden hämtade jag vedkubbar och körde in dem till klyven. Sen när sambon fick igång atv:n åkte vi till grannen och hämtade två kubik ved som vi bar ner till källaren, när det var klart fortsatte vi med att köra ut ved från skogen så det kan kapas och klyvas. En riktigt träig dag! :D

Grått och runt nollan så vädret var inte så inbjudande men väl uppe i sadeln så är det rätt härligt ändå. Fick med mig sällskap så det blev en 2 timmars tur i mestadels skritt då det är stenhårt i backen. Blev lite frusen så nu ligger jag nedbäddad i soffan och har tänt braskaminen. Skön lördag!

Klockan ar 8:25 pa morgonen och jag behover bestamma om jag ska aka till sjukhuset i dag och ta prover eller om jag ska gora det i morgon. Vid narmare koll pa vilken location jag helst aker till sa ar de stangda pa Sondag sa det blir labb i dag och fore 1pm. Oh well.

Så många söta djur! :love:

1000025177.webp

Kämpade mig iväg till stallet och stretade med vattnet. Stallägaren hade tack och lov både lagat vagnen men även pumpat däcken på pirran om den går sönder igen. Åt lite när jag kom hem och drack en liten cola så får vi se om jag får behålla maten den här gången. Isf finns det hopp om både livet och att jag kan jobba i morgon, men inga fler tabletter det här dygnet, jag få stå ut helt enkelt.

Gick ner till Ica för att hämta paket och handla lite
Käkade lunch på pizzerian bredvid, gick sedan hem igen
Ska städa hos djuren nu, är bara skit på dumburken ändå ikväll

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 364
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 031
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 153
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 079
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka