Vad gör vi? Del CCIV

Nä, jag känner dem inte alls :o eller ja, vi har ju träffats några gånger. Det är min mans halvsysters dotter som fyller år. Det skiljer 15 år i ålder på dem, och vi har inte direkt umgåtts regelbundet.
Nu tycker ju så små barn om leksaker som låter och det tycker jag inte att man tar bort från dem bara för att föräldrarna inte vill så jag hade köpt något litet som låter, vissa saker låter ju inte som ett helt tivoli utan låter ju rimligt. Man behöver ju inte köpa trumset eller trumpet tex.

På jobb. Lite frusen bra seg och med ett hår som står åt alla håll och kanter. Det är så mina kollegor regaredae :rofl:

Jag hade liksom en frisyr innan jag gick utanför dörren och vinden fick tag i mig.

Helvete vad det blåser idag och har blåst inatt.

Nu tycker ju så små barn om leksaker som låter och det tycker jag inte att man tar bort från dem bara för att föräldrarna inte vill så jag hade köpt något litet som låter, vissa saker låter ju inte som ett helt tivoli utan låter ju rimligt. Man behöver ju inte köpa trumset eller trumpet tex.
Det spelar ingen roll vad jag skriver så ska du kommentera att det är fem på något sätt?

Det spelar ingen roll vad jag skriver så ska du kommentera att det är fem på något sätt?
Nej, inte alls. Det är bara att gå in i närmaste leksaksaffär så har de triljoner med leksaker för 1-åringar, bara att välja och vraka vilken man tycker verkar roligast/kan passa/har råd med. Tror 1 åringar är lättast att köpa till pga utbudet och att de tycker om allt som låter.

(Min fetning.)

Eller så kan en respektera föräldrarnas önskan, om de uttrycker den. Till syvende och sist är det trots allt deras barn, och att köpa något som kanske bara blir undanstuvat i ett skåp känns ju..onödigt. Det är ju heller inte säkert att föräldrarna absolut inte köper något som låter, alls, men de kanske har skäl till att vilja välja själva vad som låter, hur det låter och hur mycket.

Nä asså har föräldern såna problem får den väl bära öronproppar om den stör sig på att ha barn. Man behöver ju som sagt inte gå all in med instrument 😄. Men som sagt, det bästa är nog att vara ödmjuk ändå trots allt.

(Min fetning.)

Eller så kan en respektera föräldrarnas önskan, om de uttrycker den. Till syvende och sist är det trots allt deras barn, och att köpa något som kanske bara blir undanstuvat i ett skåp känns ju..onödigt. Det är ju heller inte säkert att föräldrarna absolut inte köper något som låter, alls, men de kanske har skäl till att vilja välja själva vad som låter, hur det låter och hur mycket.
Får hoppas att föräldrarna gör det själv då. :)

Ett gäng konstateranden: man kan lyckas göra fel fast avsikten INTE var så just för man förväntas sköta kommunikation åt andra 🙄.

Har man inte riktiga problem att gnälla om kan man ju alltid hitta på andra som bara framstår som helt löjliga när man ser till faktan 😏.

Märker att ju äldre jag blir slår jag alltmer bakut till trams!

November börjar stormigt men solen skiner i alla fall! Fortsatt trevlig dag på er alla 😊.

Nä asså har föräldern såna problem får den väl bära öronproppar om den stör sig på att ha barn. Man behöver ju som sagt inte gå all in med instrument 😄. Men som sagt, det bästa är nog att vara ödmjuk ändå trots allt.
Jag har migrän och fick stuva undan vissa och låta andra som lät mindre vara framme när jag hade anfall, då blev de som nya när de kom fram igen sedan så att säga. :)

Nu har jag tackat och sett snickaren ge sig av. Jag har en ny fin stolpe!
IMG_9468.webp

Jobbat hela fm och kommer jobba hela eftermiddagen (trots ledig.) fick nämligen en massa ”det här måste du göra NU” från chefen. Helt utan förvarning. Spännande. Nåväl. Jag jobbar.

Vädret är mystiskt idag, stundvis storm och regn, stundvis solsken och blå himmel. Skumt!

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 676
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 965
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka