Vad gör vi? Del CCIV

Dagen före allhelgona och minneslunden är redan fylld av ljus ❤️
Visa bifogad fil 156019
Vi (mamma och jag) ska åka och tända imorgon. Bland annat ska jag sätta ett ljus för vår släkting (mormors faster) som aldrig fick en riktig grav pga sinnessjuk och begravdes på "allmänna linjen". Hon har nog aldrig fått något ljus, men i år får hon ett eget! Det känns viktig för mig på något vis att hon får lite upprättelse.

Tog det säkra före det osäkra och bokade om min massagetid från idag till måndag eftermiddag. Väderprognoserna visar fortfarande att det ska blåsa mer och mer och vid den tid som jag skulle ha åkt blåsa 20-21 m/s. Det är ju rätt mycket och kan absolut fälla träd!

Vi (mamma och jag) ska åka och tända imorgon. Bland annat ska jag sätta ett ljus för vår släkting (mormors faster) som aldrig fick en riktig grav pga sinnessjuk och begravdes på "allmänna linjen". Hon har nog aldrig fått något ljus, men i år får hon ett eget! Det känns viktig för mig på något vis att hon får lite upprättelse.
Helt rätt tycker jag! ❤️

Inne på stora kyrkogården finns en grav där de gravsätter ben de hittar vid arkeologiska utgrävningar. Det tycker jag känns bra.

Barn brukar väl i den åldern uppskatta leksaker som låter och så ? :). Har vi satsat på till sambons brorsdotter som firas i helgen :). Annars något klädesplagg i rätt storlek? Barnen växer ju så det knakar :)

Tvek om modern uppskattar saker som låter :rofl: men kläder funkar ju alltid.
Riktiga grytor, grytlock, träslevar, vispar, osv :) ! Väskor att stoppa saker i. Gärna med dragkedja som de kan utforska.
Smart med väska! Det ska jag klura vidare på.

Väntar på tåget, ska till hembygden och fixa med föräldrarnas och mormors gravar. Hoppas vara tillbaka i stan i eftermiddag igen. Tar bara 1,5 timme att åka upp.

När jag vaknade blåste det rejält och regnet smattrade på tegeltaket. Översvämningar i Spanien och Norge. Och så började jag igår titta på En familj som vår.

Lite väl mycket domedagsstämning. Måste hitta på nåt skoj för att bryta av

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 674
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 984
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 964
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
77 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka