Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker te i en härlig kopp, att ha Mumin som sällskap ger en mysig känsla.. Dock inte så stor så funderar på om jag ska ta en kopp till om en stund.

IMG_20241101_181607625~2.webp

Jag och vovven är ensamma hemma ikväll/natt. Vi passade på att ha en mysig tjejkväll med ännu fler tända ljus, köttben (inte till mig) och skaldjur.
Det kan vara så att ett visst litet skäggdjur tyckte att fördelningen var orättvis.
TRE ynka räkor och en kräftstjärt till henne! :mad:
Matten stoppade ju i sig mycket mer än så!
Vadå "för mycket salt" liksom?

Jag och vovven är ensamma hemma ikväll/natt. Vi passade på att ha en mysig tjejkväll med ännu fler tända ljus, köttben (inte till mig) och skaldjur.
Det kan vara så att ett visst litet skäggdjur tyckte att fördelningen var orättvis.
TRE ynka räkor och en kräftstjärt till henne! :mad:
Matten stoppade ju i sig mycket mer än så!
Vadå "för mycket salt" liksom?
Smulan står på skäggets sida. Mer kräkor åt djuren säger hon.

Här är det typ en räka på smulans tallrik och en u skålen till de andra tre i familjen som äter skaldjur... kräfs kan de äta själva det är inte kattmat.
Lova tyckte att det hade varit lagom med varannan i hennes mun och varannan till matte. När hon är med sina hundkompisar och det vankas godis, gäller regeln "en till Lova, en till kompis 1. En till Lova, en till kompis 2." Etc etc. :angel:

Nös i stallet :cautious:
Kom hem och tog ett varmt bad och en liten bad-öl såxfår väl se hur det brutit ut imorgon 😅

Nåja. Ikväll ska jag fokusera på F1, Stargate Atlantis och en massa god plockmat.

Jag har gjort risotto med svamp jag fick i dag, ost och lite persilja på! Jag tog med mig Lillasyster till centrum och hämtade svampen, för att kolla hur hon är ensam i stadsmiljö nu när hon landat något. Det gick bra, mycket att titta på och lite stressigt på väg tillbaka till bussen när vinden tog i samtidigt som mycket människor verkade komma omkring oss. och förstås, den där statyfiguren som sitter med en blomma i parken var himlans farlig först, tills jag klappade på den och förklarade att den inte var det så då ok-ade hon den också. :rofl: Sedan skaffade hon sig en gren hon tänkte ha med sig på bussen hem igen, innan vi kom så långt blev det till spinkeved visserligen så jag slapp förklara för henne att grenar inte åker buss...

Har spionen och hon inte lekt inne så har de försökt ute, men vi har hunnit med att vila lite också. De har ätit middag och min tur nu. Och en film kanske. Hörde det var fredag redan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 385
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
59 60 61
Svar
1 208
· Visningar
35 904
Senast: Enya
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
599
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka