Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt att det skulle bli en ensam hemmakväll, maken och sonen är borta över helgen. Men så ringde en kompis och undra om jag inte ville komma över och käka med dem. Tvekade lite eftersom jag hade sett fram emot en ensamkväll men åkte och har haft en mysig kväll med mycket skratt! :)

Ville har nu snosat igenom hela mig eftersom jag även gosade en del med deras hund som han har träffat vid ett par tillfällen. :)

Sååå skönt att ha skickat in veckans inlämningsuppgift i eftermiddags och städat golven så det doftade gott så nu är det leeedig helg 😊. I stallet vid insläpp for hästarna runt vid grinden och hästen min taktade hela vägen in 😅.
När pållan hade fått sitt 🥰 var det hög tid att laga fredagsmiddag; garlic and peppermedaljong, krämig potatisgratäng, rödvinssås och kall bea, gott 👌.

Jobbat hela kvällen också. Dock hunnit ta en dusch också, skönt! Nu ska jag måla naglarna innan sovdags. Imorgon blir det ännu några timmars jobb, men sedan är jag klar med detta inför jobb igen på måndag. 😅 Då börjar nästa nedräkning inför nästa lov, jullovet är ju lite längre så det ser jag fram emot. Är så fruktansvärt slutkörd, verkligen skrämmande dålig funktion på hjärnan. :(

Drack ett par smirnoff hos vännen, gick åt tillsammans och sen tillbaka hem till henne.
Jag är alltid trött på fredagar så gick hem nu men haft en mysig efm och kväll.
IMG_1397.webp

Nu har jag jagat ponny IGEN trots nya trådar och bra med el på dem... :arghh: Lilla hästskrälle!! Hon gick och åt utanför staketet. När jag närmade mig började hon gå fortare och sedan galoppera. Ända tills hon kom till hålet i staketet där hon hade tagit sig ut. Där sprang hon in och fort som bara den bort till den del av hagen där jag hade slängt ut hö till dem. Säkerligen försökte hon låtsas som om inte ALLS hade varit ute... :cautious:
Det är aldrig för sent att ge upp. :laugh:

Risotton blev god, men risen var lite i hårdaste, för hårda i min smak, laget. Har en portion över som jag tänkte ha i morgon till lunch, kan man "göra" de mjukare på något vis nu när rätten redan är tillagad och klar? Kommer i alla fall ha risotto många fler gånger! Trattkantareller är gott, i morgon blir det kycklingfilé i sås med trumpetsvamp som jag också fick, men faktiskt aldrig ätit tidigare, ser fram emot det redan. Hittade det som förslag på receptet på Zeinas risotto. Jag känner mig så gammeldags för jag skriver ut vissa recept jag hittar och sätter in i en receptpärm. Vissa recept skriver jag av i en receptbok också, + att jag gärna köper kokböcker. Är på jakt efter julkokböcker nu tänker jag, både julmat och kakor.

Har varit ute med hundarna några gånger i dag, tillsammans och var för sig. Skogen var lite halkig, är så ovan vid att gå utan min blindkäpp när jag går med båda så det känns faktiskt lite obehagligt, lite osäker, naket på något vis, som att gå utan glasögon, ser fram emot när jag kan gå med båda och med blindkäppen också. :)

Trevliga busschaffisen körde mig och lillasyster på hemresan och när vi klev på sa han "jag såg er på långt håll redan". Han är alltid så glad, positiv och vänlig så oron jag kände av att det stod en kvinna upp i arslet på mig och trängdes (ny hund som jag inte är 100 % säker på hur hon reagerar på personer som beter sig frimärkes-på) när jag och hunden gick på försvann, han hade ingen brådska och tog sig tid att prata liksom, jag kunde andas och lugnt gå på utan att stressa trots att hon bakom var stressad (bussen var inte sen ens), tacksamt för den hjälpen, tror inte ens han reflekterade över att det var en hjälp :D

Lugnet har lagt sig i bygget här och jag tittar på film och dricker te och äter pepparkakor. Och syr mina inneskor. Sådana slits som tusan och jag är snål och syr ihop istället för att köpa nya direkt.

Skifte i vädret från superblåsigt, mulet och plusgrader till klart väder och runt nollan :) ! Idag ska vi tända ljus på gravarna så det är ju skönt att det blev ett väderomslag. Har precis släppt ut hästarna och hoppas på att shettisen håller sig i skinnet idag.... :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 385
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
35 815
Senast: Tarnin
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
599
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka