Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eksjö är jättefint. Vi var där i slutet på maj för nåt år sen, superfint!
Det såg så himla trevligt ut med alla de små trähusen :) . Är det en enkel stad att köra och parkera i, om man åker utanför högsäsong? Min mamma är ju lite till åren och kan inte gå väldigt långt.

När jag tittade på På Spåret igår blev jag så sugen på att besöka Eksjö. Vilken gullig stad :) ! Google maps säger att vi har 16 mil dit, så det är ju ingen omöjlighet att ta en liten tur...
Som uppvuxen där blev jag jätteglad över resmålet när det kom i på spåret 😁

Det är en trevlig och mysig stad kan jag känna nu som vuxen som mest kommer hem som turist då och då :p Det är också en ganska bilvänlig stad skulle jag säga, ingen biltrafik i delar av gamla stan men finns flera parkeringar och gatuparkering precis utanför de kvarteren. Gratis parkering med p-skiva. Även i övrigt mycket tillgängligt med bil.

Lite bakis efter en mysig fredag med vän men inte mer än huvudet kändes lite tungt så tog på mig träningskläderna, knöt på mig skorna och avverkade 4.5 km.
-3 grader är på tok för kallt för mig så jag frös. Kroppen kändes dock bra.
I dag brinner ljusen för de som fattas oss.
IMG_1404.webp

Det här lovet gick alldeles för fort.
Är sjukt trött.
Men bara 7 veckor till jullov så.
Och bara en vecka med utvecklingssamtal varav en heldag
Ska bli skönt

Det såg så himla trevligt ut med alla de små trähusen :) . Är det en enkel stad att köra och parkera i, om man åker utanför högsäsong? Min mamma är ju lite till åren och kan inte gå väldigt långt.
Det är en enkel stad att köra i. Tänk pytteliten småstad med luuuugnt tempo :D
Jag har i ärlighetens namn inte superkoll på parkeringar men om man har svårt att hitta någon så finns det en stor bakom sjukhuset som aldrig är full.

Började dagen med att vakna av solen lite före 8 i morse, betydligt kallare idag, härligt väder 😍. Efter frukost med älsklingen for jag till stallet på förmiddagen och eftersom ridbanan äntligen torkat upp igen passade jag och kompisen på att ta Halloweenhoppet i finvädret med våra härliga hästar; att bygga fram banan värmde upp: lixom inte 5 hinder och 7 språng utan det var 7 hinder som skulle upp och fick bli en kryssbana 😄.
Pållan var härlig att rida; fin i skritten ute och galoppen i uppvärmningen var härligt påskjut framåt, några riktigt härliga språng och felfri ritt- underbara häst 😍.
Nu är det dags för mig och sambon att göra oss klara för kalas 😊.

Här är en till som passat på att rida i det fina vädret. Har nog inte varit minusgrader här i natt för grusvägen var fortsatt mjuk och fin. Vi rullade på i galopp och min lilla bruna kändes nöjd och lite på precis som det ska vara.

Väl hemma har jag fått inse att jag har ett problem. Jag har med stor sannolikhet fått in en mus mellan yttervägg och ett köksskåp. Det sitter som en distans där och gissningsvis är det ”öppet” mot vinden på något sätt så den trillat/klättrat ner och nu kommer den inte upp. Jag hör den men hur tusan ska jag få ut den. Dör den där kommer det inte bli så bra :wtf:

Har lagt presenning över utemöblerna och sen satt upp en ljusslinga på uteplatsen. Det blev skitfult O_o:rofl:
Jag får se hur det ser ut när det blir mörkt.
Glömde att jag varit på promenad också. En kort bara för att komma ut lite. Tycker solen är svinjobbig nu när den står så lågt. Hjälper knappt med solglasögon.

Nu är det tydligen dags att julpynta. Enligt sonen då. 🤣 Jag har förklarat att han får sitta med i båten ett par veckor men han drar runt här hemma med tomteluva på. 😆🥹❤️

Om någon timme ska vi rulla till kyrkogården och tända ljus i minneslunden, det blir många ljus i år.. 🙁 Men ser fram emot att se alla vackra ljus i mörkret, något vackert i allt det sorgliga liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 385
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
59 60 61
Svar
1 202
· Visningar
35 645
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
599
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka