Vad gör vi? Del CCIV

Grönsaksplåten i ugnen, tsatsiki gjord. Disk klar - så mycket skönare när man diskar undan allteftersom. Katten vill ha mat och sat och tittade stint på mig från bänken där jag har micron. Hon får vänta till halv sex, vilket hon vet men börjar ändå härja en timme tidigare. Hmm, kanske det är vintertiden som gjort henne förvirrad? Iofs gör hon det året runt. :idea:

Jag är hungrig. Men det finns inget som jag är sugen på att äta. Går och tittar i alla skåp, hittar inget jag vill ha, sen nån timme senare tittar jag igenom alla skåp igen. Som om det skulle ha dykt upp nåt kul under tiden?... :confused::laugh:
Tänkte handla hem nåt gott till helgen igår, men kunde inte komma på nånting jag var sugen på så det blev inget.
Nu är det ingen risk att jag svälter ihjäl i första taget, men det är trist att inte kunna komma på en endaste sak som jag skulle uppskatta att äta just nu. :meh:

Försöker peppa igång för inflyttningsfest.
Blir nog jättetrevligt!
Men ska försöka vinna över min egen FOMO (bane of my existence) och kanske åka hem innan sambon iaf. Så trött :sleep:

Suck, nu har Tate hoppat efter paron eller forsokt klattra i parontradet igen. Nu har han ont i en tass/ett ben och haltar lite. Hoppas det lagger sig over helgen sa vi inte behover ga till docktorn pa Mondag. :cautious:

Dags att satta igang med det som maste goras i dag. Forst en tur ut pa stan med Emma-Sue och ett paket som ska skickas ivag, sedan det sista i min walk-in garderob. Sa maste jag sy pa alla patches pa sondottern's scout vast ocksa.

Skulle behöva gå på toa en projektet med att få av mig alla klädlager känns lite för mycket för att jag ska idas 🙈
Vänta inte för länge bara så det går som för en liten knatte vid sidan av skidbacken för många år sen när jag och gänget åkte skidor, vi hörde bara "jävla krångelsverige, nu kissar jag i byxorna" för det var lager på lager och dragkedjor och knappar till förbannelse tydligen.🙈:laugh:

Jag är hungrig. Men det finns inget som jag är sugen på att äta. Går och tittar i alla skåp, hittar inget jag vill ha, sen nån timme senare tittar jag igenom alla skåp igen. Som om det skulle ha dykt upp nåt kul under tiden?... :confused::laugh:
Tänkte handla hem nåt gott till helgen igår, men kunde inte komma på nånting jag var sugen på så det blev inget.
Nu är det ingen risk att jag svälter ihjäl i första taget, men det är trist att inte kunna komma på en endaste sak som jag skulle uppskatta att äta just nu. :meh:
Vissa dagar är sådär, då kvittar det om det är gröt eller pizza, man vevar in nåt i foderluckan bara just för att det ska så vara. Idag blev det rabarberkaka med marzansås till middag, det är stadigt varje helg nån av dagarna eftersom mina grannar har ett stort rabarberland,,,,, som jag plundrar. :angel:

Har precis lagat middag, kyckling med svampsås och ris. Insåg när jag hällde upp ris och vatten att det inte riktigt funkar med brunsås och ris men det fick gå... Och att mitt ris numera är slut, vilket i stort sett aldrig hinner ske annars. Maten var god i alla fall, trumpetsvamp är gott.

Hade två hundar om fötterna när jag lagade mat, tror inte mina trasmattor får vara kvar länge till för frågan är ju hur länge jag orkar ta striden om att låta dem vara och att snubbla över dem ;) De verkar vara roliga att kampa med tydligen!

Är riktigt trött, tror en viss fröken tröttar ut oss andra här för tillfället och inte bara sig själv :D Ser fram emot att sova!

Öppnade och smakade på den picklade/inlagda spaghettipumpa jag fick i tack-gåva.
Det var nog det otäckaste jag haft i munnen på länge. Ättika socker och nån stark krydda. (Och ändå är jag förtjust i inläggningnar) Himla synd.
Vissa saker funkar bara inte, förra året blev det massor med gröna tomater och jag fick ett recept som skulle vara sååå gott, det var dom absolut äckligaste inlagda tomater jag nånsin smakat i hela mitt liv så dom åkte i komposten.:yuck:

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 220
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
559
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 019
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 984
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar