Vad gör vi? Del CCIII

Idag blir vi hemma, sonen har läkartid och den krockade mitt på mina lektioner. Funderar på att ta någon loppis när vi ändå ska till stan men vi får se.

Har en begynnande huvudvärk också, förhoppningsvis ger den med sig.
 
Har legat vaken till och från sen 5. Förmodligen visste jag undermedvetet att jag ställt larmet en timme fel :nailbiting:
Som tur är kollade jag klockan när en granne dängde igen dörren vid 7:30 så jag kom upp i tid ändå.
Ska köra mamma till ögonkliniken i Jönköping och hoppas att dagens undersökning resulterar i operation snart. Hon har fått starr vilket inte går bra ihop med bilkörning :meh:
 
Cyklat en liten sväng. Skönt väder.
IMG_2484.jpeg
 
På jobb men vilken jäkla start på morgonen.
Tog hundarna på promenad en bit in i skogen då det fortfarande var ganska mörkt så jaktlaget hade inte kunnat komma igång. På väg tillbaks håller jag på att bli påkörd 2 ggr på grusvägen pga av att 2 i jaktlaget är så taggade att de håller 70 på dessa små grusvägar. Tur man hör bilarna innan.
På väg till jobbet håller jag på att bli påkörd bakifrån av samma jaktlag. Jag har en liten gräsklädd väg ut till den "stora" grusvägen (där man inte kan mötas med bil för den är så smal. Har 2 rejäla gropar/hål i vägen precis efter min utfart så man kör lugnt vilket innebar att jag ser och hör bilen bakom som får stå på bromsen. Han blinkar och har sig jag sticker ut handen och pekar finger. Ja så förbannad blev jag. Slutade med att jag stannade bilen och tog ett snack.
Han kommer köra lugnare så kommer inte jag köra runt och tuta med bilen så fort de är ute då jag vet vart alla jakttorn är. :devil:

Tror han blev lite skraj över att se bilen bara sådär.

Sen när jag lämnat hundarna här i stan hos svärmor så backade jag ut på vägen. Missade cyklisten som kom i hög fart från vänster. Han väjde och höll på att ramla omkull men klarade sig jag var snabb med att öppna och ropa förlåt och fick tummen upp. Men ändå.

Så den här dagen startade ju bra :rofl:

Nu har jag lyckats få iväg en del på jobbet men jag är redan trött i huvudet och rejält sömning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 552
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 796
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp