Vad gör vi? Del CCIII

Hm tyckte detta va mysko men locket hade klickljud; skulle göra det enkelt och köpa färdig köttfärssås. Jag smakade i slutet av burken och det smaka inte konstigt! Tydligen enligt deras sida kan det bli mörka partier i locket efter upphettning...Kanske onödigt att åka ner till affären då 🙃
 
Var hemma i dag också. Kunde inte sova i natt pga huvudvärk, inte migrän men jävlar vad ont det gjorde ändå och vägrade ge sig! När klockan var halv 6 en halvtimme efter en dos för nära inpå tidigare dosen lite grann grät jag som en småunge över att jag inte ens fått sova, över att värken var kvar trots värktabletter, över att ryggen värker också, över att jag inte skulle orka jobba utan sömn och med huvudvärk, över att jag inte vill bli uppsagd från mitt jobb nu när så många sägs upp i besparingstiderna, och över att jag är trött på att inte fungera, och över att kudden var varm. Gav det ändå till halv 8, tänkte bättre komma senare än inte alls, men hjärnan orkade ju inte ens fungera, så äckligt förvirrad i skallen! Jag lyckades somna vid 9 i alla fall och sov till 11 eller så. Fortfarande huvudvärk men inte lika illa som tur är.

Inget roligt väder men har promenerat med hunden och roat honom med sådan där matta man gömmer godis i som jag just glömde ordet på. Även testat sagda herres tålamod genom att lägga ut godis på hans kropp och få honom att vänta längre och längre på kommando att ta dem, var kul att se hur han skulle lösa godisarna på ryggen. :D Godis på näsan och fånga den i luften tränade vi förstås på också men tja, han är inte i närheten där ännu, enklare att böja ner nose och så landar godiset på tassarna bara att knapra i sig lätt. Lathund :D Varför göra på det svåra sättet när man kan göra det lätt för sig är hans motto! :D

Nu pysslar jag med mat, rotfrukter i ugn, steka två skivor fläskytterfilé och till det ris jag hade i helgen samt någon dressing/så jag gör. Morötterna och palsternackan var mjuka och böljiga så det var dags att göra mat av dem :D
 
Idag har jag varit ute och fixat för första gången sedan förkylningen kom, den börjar äntligen ge med sig :up: Jag orkade faktiskt att plocka in och göra ren Buster (robotgräsklipparen), så nu har han fått vintervila. Drog upp ett stort gäng av malört som jag inte vill ska fröså sig till nästa år och så började jag bygga på en gabion som jag vill ha vid nerfarten - men se där tog orken slut.
Nu sitter jag med en "efter maten kopp te" och det blir nog inget mer idag.
 

När ljud talar och berättar för sig själv utan ord, och jag är helt såld och inte vill göra annat än att lyssna.

Min mat stod och blev kall och jag glömde att äta :D
 
Jag har precis upptäckt en av mina favoritböcker av alla tider som ljudbok på Audible! har suttit här och studsat på stolen medan den laddat ned, nu ska jag ut med våfflan och lyssna! Bäst för dem att de valt en vettig narrator annars är de i trubbel. :D :bump: Jag är så otroligt pepp! YEY Malus Darkblade - världens häftigaste antihjälte! Here we fucking go!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 547
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 794
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 017
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp