Vad gör vi? Del CCIII

Äntligen en ledig kväll med lite ork kvar så jag sitter och mailar lite bollar i rullning till hantverkare och köksleverantör. Känslorna pendlar mellan:
- andas i fyrkant ("det blir dyyyrt!" :eek: )
- lyckorus (äntligen blir huset som jag vill!)
- fyrkant igen (jag ska bo i byggarbetsplats i fyra månader... :crazy::nailbiting:)
- Nytt kök! :love: ny tvättstuga! 🤩 Bergvärme! 🥳

osv..
 
När vi åkte och bytte bilen i stan hade jag på mig min nya, mysiga teddyjacka men blev för varmt 😅. Sen bytte om och for till stallet; fleecejacka brukar jag inte ha när det är varmare än 10 grader meen känns ju klokt när jag nyss varit förkyld meeeen eftersom jag var effektiv i stallet så blev jag ju genomsvett för att sen möta kontrasten med typ istid (nejvars) i sadelkammaren 🤪😂.
Passade på att köra hästen en sväng i det underbart fina vädret; vilken fin höst vi fått såhär långt- inga blöta och leriga hagar ännu, bara vara tacksam och glad för det 😃. Nu var ju kohagen öppen så jag och bästa pållan passade på att lägga till en galopp på den lilla vägen där inne, härligt och härlig vagnstur 😍.
 
Jag har just agnat en timma at att sticka. Under tiden tittade jag pa Kutovakika pa youtube ... forst en video med manga tips, som sedan gick till att hon stickade sin brollops klanning. :eek: :cool: Det var faktiskt riktigt trevligt att folja henne's jobb med klanningen. :) Och jag fick en sadan lust att sticka i siden garn:angel:
 
Den pipande lånebilen som jag fick köra var utrustad med en helt fantastisk ljusramp, och jag blev häftigt hagalen. Det blev tamejsjutton dagsljus när jag kom åkandes, jag såg till och med ugglor i träden längs vägen... 😂 Must have! Min förra bil hade visserligen en ljusramp, men i jämförelse med pipande lånebilens ljusramp var min gamla ljusramp nog inte ens värd att kallas ljusramp.
Så inte nog med att det blev dyrt när jag löste ut min egen bil - jag har dessutom klickat hem en ny inte jättebillig ljusramp från nätet.... 🙈
 
Det är lite dimmigt ikväll. :)
Korten är i färg.
1728340604613.png
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 552
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 796
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp