Vad gör vi? Del CCIII

Då var det måndag! Helgen har gått i jakt, trädgårdsarbete, hästar och familjemys. Inte direkt utvilad men 😅 Somnade som en sten med ljudbok i öronen kl 23 och sen fattade jag inte vad som hände när klockan ringde i morse. Men men, släpade mig upp och gick ner till gymmet. Sen fixa håret på dottern, fodra hästar, fixa frukost och sätta sig på kontoret.
 
I morse blev det sovmorgon. Vaknade och var helt yr och groggy, ont i hela kroppen och tokvarm - som min kropp kan vara när jag har sprungit riktigt långt... tror det blir så när den ska återhämta sig? Men jag har inte sprungit långt, så något var fel. Så jag sa fk it och sov en timme till. Tog sedan lite extra tid på mig att göra iordning mig.

Nu är jag på jobbet med huvudvärk, fortfarande lite yrslig och ont i kroppen men inte lika illa som i morse. Får ta det så lungt jag kan i dag och ta en promenad i solen på lunchen. Behöver spotta upp mig till ridlektionen i kväll ju!
 
Har dammsugit, plockat undan ren disk, diskat, hämtat upp krukor till skott av ampellilja och ställt ner det sista från balkongen i förrådet. Ska pausa en stund i soffan innan jag sätter mig med teoriböckerna.
 
Haft en fantastisk helg somäven visat hur slliten/sjuk jag egentligen är vilket är oerhört rustrerande.

hade ju mässa i torsdags vilket tog så på krafterna att jag vart tvungen att jobba hemifrån och sov i omgångar mellan telefonsamtalen. Piggnade till såpass för en ridtur.
Lördag skulle jag ridit på morgonen men vart så trött i kropp och knopp att det bara blev mockning. Hade brunch hemma med goda vänner sen en lågnsam promenad. Vilket resulterade i lite över 2h i soffan sovandes sen. På kvällen var vi på konsert och såg Knogjärn. S.O.R.N och Lillasyster. Tog inte så lång tid och blev inte så sent.
Söndagen blev det upp tidigt släppa ut hästarna sen åkte jag hem och sov till klockan var 11. "frukost" åkte ut till stallet för att mocka sen hem och fortsatte sovandet i soffan. Lite middag och åka och ta in hästarna.

Idag är jag på jobbet men min energi är helt bortblåst.
 
Har putsat fönster i mitt kombinerade vardagsrum/kök. Ett fast fönster och en altandörr med glas hela vägen ner. Den är dessutom 2-glas + enkelglas så man får dela på det.
Det blev inte perfekt men så mycket bättre än innan :)

När jag höll på kom det två bilar med äldre personer som kör in på återvändsgatan, vänder och stannar utanför mitt och stirrar och pekar :eek:. Gatan är alltså ungefär 2 meter från min uteplats.
Jag vet att det är nybyggt men det bor faktiskt människor här. Kan man inte spana lite försynt om man är nyfiken?
Människor alltså :down:
 
Under alla år älsklingen och jag hängt ihop har det lixom inte funnits någon anledning för mig att köra någon av caddybilarna förrän idag när sambon är så pass sjuk och behövde lämna in bilen i stan; jag vet ju själv hur jag inte är kapabel att köra bil vid över 39 graders feber som han har just nu, men det dära gick ju som smort 😊.

Nehej, svira om och dra till stallet 😊
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 562
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 796
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp