Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tanten klagar alltid på att vi inte har nåra sängkläder .När jag kom på djupet i skåp 2 hittade jag så det räcker fan till ett mindre hotell Badlakan räknade jag till 45 st. Jösses med saker en garderob kan svälja
Jag bakade sirapslimpor i går på ljus sirap. Det blev limpor av det också, varför måste du ha just mörk?Köpt hem sirap, så nu står mina limpor i ugnen!
Tänkte att det kanske blir för söt med ljus? Det är 2 dl sirap till två limporJag bakade sirapslimpor i går på ljus sirap. Det blev limpor av det också, varför måste du ha just mörk?
I dag i tvätten sorterade jag ut ännu en sliten handduk till hundhandduk, som man mer kan se igenom än använda, och min fundering var mer att mina handdukar sinar i rätt hög hastighet nu. De är slitna! Hade second hand affär i min närhet där jag bodde tidigare för sådant, men här verkar stadsmissionen inte sälja handdukar, dukar, påslakan osv. Hade gärna köpt en drös linnehanddukar för en billig slant liksom, samma med påslakan.Jag stadade linneskapet med bara dukar och handdukar haromveckan. Jag sorterade ut 10 handdukar till "hundhanddukar" ... kastade fler och undrar vad vi ska ha alla handdukar som ar kvar i skapet till.
Kanske det blir, har inte funderat så mycket på det, eftersom just sirap är söt ändå, men det har du ju förstås rätt i, tänkte inte så långt.Tänkte att det kanske blir för söt med ljus? Det är 2 dl sirap till två limpor
I dag i tvätten sorterade jag ut ännu en sliten handduk till hundhandduk, som man mer kan se igenom än använda, och min fundering var mer att mina handdukar sinar i rätt hög hastighet nu. De är slitna! Hade second hand affär i min närhet där jag bodde tidigare för sådant, men här verkar stadsmissionen inte sälja handdukar, dukar, påslakan osv. Hade gärna köpt en drös linnehanddukar för en billig slant liksom, samma med påslakan.
Så jag får går på handduksjakt typ.
Mörk Sirap har en kraftigare maltsmak och ger mörk färg till ditt bröd. Ljus sirap har mer smak av karamell och används med fördel till småkakor och godis. Vit Sirap inte har inte så mycket smak och vi rekommenderar Vit Sirap till vetedeg för att baka kanelbullar och vetelängder.Kanske det blir, har inte funderat så mycket på det, eftersom just sirap är söt ändå, men det har du ju förstås rätt i, tänkte inte så långt.
Hjälper det kanske att ta mindre sirap om man har fel sort hemma kanske?
Bakade på ett recept som skulle ge två limpor men gjorde en limpa och bullar för resten. Bullarna blev inte fullt så bra som limpan dock, lite för kompakta tycker jag. Men brödet blev gott.
Vad är vit sirap? Har vit sirap också....
Hoppsan så olika det kan varaJag har hur manga tjocka och fluffiga jattelika badlakan som helst ... de som syns att de ar tvattade har nu gatt till hundhandukar ... de som fortfarande ligger i linneskapet (och de som hanger i badrummen) ser nya ut. De som sag slitna ut ar nu kastade ... utom tva som ocksa har "minnen" och darfor fick bli hundhanddukar.
Tack för att du tog reda på det åt mig, hade kunnat göra det själv egentligen, men snällt av dig! Ska införskaffa en flaska mörk sirap, trodde jag hade det, men när jag rotade efter den så fanns bara de två andra, tänkte tänkte att går det så går detMörk Sirap har en kraftigare maltsmak och ger mörk färg till ditt bröd. Ljus sirap har mer smak av karamell och används med fördel till småkakor och godis. Vit Sirap inte har inte så mycket smak och vi rekommenderar Vit Sirap till vetedeg för att baka kanelbullar och vetelängder.
Tänker att mörk sirap ger en helt annan smak till brödet.Tack för att du tog reda på det åt mig, hade kunnat göra det själv egentligen, men snällt av dig! Ska införskaffa en flaska mörk sirap, trodde jag hade det, men när jag rotade efter den så fanns bara de två andra, tänkte tänkte att går det så går det
Tack för att du tog reda på det åt mig, hade kunnat göra det själv egentligen, men snällt av dig! Ska införskaffa en flaska mörk sirap, trodde jag hade det, men när jag rotade efter den så fanns bara de två andra, tänkte tänkte att går det så går det
Mörk sirap är VÄLDIGT god på havregrynsgröt !Tänker att mörk sirap ger en helt annan smak till brödet.
Sirap är väl sirap? Oavsett färg?Tänkte att det kanske blir för söt med ljus? Det är 2 dl sirap till två limpor
Problemet är att leo vägrar badlakan .Handdukarna han har är mindre än en vanlig .Då är han nöjd och jag kan torka honom utan en massa liv och morrandeJag har hur manga tjocka och fluffiga jattelika badlakan som helst ... de som syns att de ar tvattade har nu gatt till hundhandukar ... de som fortfarande ligger i linneskapet (och de som hanger i badrummen) ser nya ut. De som sag slitna ut ar nu kastade ... utom tva som ocksa har "minnen" och darfor fick bli hundhanddukar.