Min minsta fyller snart 5 och är just nu väldigt jobbig. Han retar sina syskon hela tiden, dom blir tokiga på honom. Men det är väl den rollen man ska ha som lillebror till fyra systrar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gratulerar på dagen!Idag fyller jag år och mina barn hjälpte igår sin pappa att slå in ett paket till mig från dem. Efteråt kom de springande och sa ”kanske ska du skaka paketet sen mamma, det är ett spel där i”
Idag fyller jag år och mina barn hjälpte igår sin pappa att slå in ett paket till mig från dem. Efteråt kom de springande och sa ”kanske ska du skaka paketet sen mamma, det är ett spel där i”
Har skitdåligt samvete för att jag skaffat syskon till henne. Och för att jag inte kan ge henne en bättre dag
Här är det väldigt mycket pappa hos stora.Städar medan maken är nere på bondgården med barnen. Jag orkade inte gå med. Båda är ganska pappiga just nu, och jag kan inte låta bli att känna att han är en bättre förälder än vad jag är. Han orkar låta dem klara av att göra saker själva, står och tittar på tålmodigt. Lär dottern att räkna, träna på sätt att bli lugn igen när hon blir arg, orkar alltid göra några grönsaker till varje måltid, sätter sig ner på golvet med dem när det blir mycket känslor. Själv försöker jag bara att få dagarna att fungera känns det som. Och så vill båda att han ska trösta, lägga..
Jag vet ju att det där går i faser. Det är bara hjärtskärande ibland när de alltid springer till honom, och ännu mer hjärtskärande att jag förstår dem och hade gjort samma sak.
Precis samma här. Man får njuta när de är bortaHär är det väldigt mycket pappa hos stora.
Känner mig lite åsidosatt ibland. Jag menar, jag är hemma med dom fyra dagar i veckan (eller ja, jag jobbar ju dagtid och de är på förskolan) medan pappa jobbar (utomlands).
Förstår att det säkert är därför det är pappigt, extra värdefullt när pappa är hemma, men känns lite sådär samtidigt.
Här är det väldigt mycket pappa hos stora.
Känner mig lite åsidosatt ibland. Jag menar, jag är hemma med dom fyra dagar i veckan (eller ja, jag jobbar ju dagtid och de är på förskolan) medan pappa jobbar (utomlands).
Förstår att det säkert är därför det är pappigt, extra värdefullt när pappa är hemma, men känns lite sådär samtidigt.