Det är väl toppen att få hjälp. Jag har funderat lite på att vårat barn har lite sämre uttal än några av sina jämnåriga, men i alla anteckningar från BVC/läkarbesök står det bara bra uttal för åldern och stort ordförråd. Kände ett barn som knappt kunde uttala ett ord i den åldern, när han till slut utreddes av logoped hade han ett enormt ordförråd men svårt med vissa ljud, han var ikapp med talet något år senare och fick jättebra hjälp.
Ja, det blir nog jättebra att få lite råd, stöd och tips! Hon är ju verkligen otydlig även om hon pratar massor, måste bli skönare för henne också att andra kan förstå henne bättre när hon tydligen vill snacka mycket
Jag var lika sen som hon och sen när jag kom igång var jag aldrig tyst men pratade väldigt otydligt, precis som hon. Så det är väl ärvt rakt nerifrån mig. Än idag har jag nog nåt språkligt knas för jag har lite svårt att tex lära mig nya språk för jag vet inte hur jag ska betona eller lägga orden i munnen för att få fram rätt språkljud. Kan inte heller höra eller härma dialekter tex. Det är inget som märks alls i min vardag såklart och har aldrig påverkat studier el dylikt så det är väl rent expressivt, men ändå är det kanske nåt. Jag fick aldrig logopedhjälp så kanske kan det bli annorlunda för henne med tidiga insatser