Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen enkelt att göra rätt som förälder 😅

Min lilla E gör liknande, brukar vilja sitta i knät eller bli buren samtidigt som hon slår på mig eller trycker mitt huvud bort för att jag är för nära 🙈 Det är inte lätt att göra rätt var orden 😁
Haha, verkligen lätt att vara förälder och tillfredsställa helt omöjliga (men absolut livsviktiga) krav :p Känns ungefär som när hunden vägrar släppa bollen men samtidigt vill att jag ska kasta den O_o

Heeeelt slut efter den här dagen 😂 vi råkade gå all in. Det började med att vi bara skulle åka och bada, men det var kallt i luften och kallt i vattnet så barnen blev iskalla efter bara en kort stund i vattnet. Hem och äta lunch, sen hade dottern tjatat så mycket om Leos lekland så vi tänkte varför inte, vi åker idag nu när det inte blev så mycket med badandet.

Tre timmar på Leos och man kan ju lugnt säga att vi inte är föräldrarna som sitter och scrollar medan barnen leker 😅 jag är helt slut i kroppen för jag har gått och klättrat och åkt rutschkana utan speciellt mycket pauser. Det var nämligen mitt jobb att springa efter 1,5-åringen som vill ha sällskap överallt. Tror vi åkte en av rutschkanorna 10-15 gånger i rad vilket innebär att klättra upp lika många gånger.

Sen en sväng in på Ikea och därefter middag i stan innan vi åkte hem. Barnen somnade ganska omgående efter att de kommit i säng, för en gångs skull :D

Vad är det med barn och tidiga morgnar? Förstår inte varför vi ska gå upp så okristligt tidigt ibland? 🙈

Håller med, dottern vaknade kl. 5 🤷‍♀️ Jag är visserligen ganska morgonpigg men dagen blir ju såååååå lång och en 1,5-åring behöver underhållas. Kl. 5 är det 6-7 h kvar till hennes förmiddagsnap och efter den 6-7 h kvar på hennes dag. Och det regnar. Igen. Vet inte hur många vattenpölar man kan hoppa i, hur många torn man kan bygga, teckningar man kan rita, såpbubblor man kan blåsa, fingerfärg man kan kladda med osv. innan man storknar 😅 Vet inte hur många gånger jag suttit och tittat på henne när hon plockar i och ur korten i min plånbok senaste veckan. Den som påstår att det alltid är roligt att vara hemma med småbarn… den ljuger😆

Håller med, dottern vaknade kl. 5 🤷‍♀️ Jag är visserligen ganska morgonpigg men dagen blir ju såååååå lång och en 1,5-åring behöver underhållas. Kl. 5 är det 6-7 h kvar till hennes förmiddagsnap och efter den 6-7 h kvar på hennes dag. Och det regnar. Igen. Vet inte hur många vattenpölar man kan hoppa i, hur många torn man kan bygga, teckningar man kan rita, såpbubblor man kan blåsa, fingerfärg man kan kladda med osv. innan man storknar 😅 Vet inte hur många gånger jag suttit och tittat på henne när hon plockar i och ur korten i min plånbok senaste veckan. Den som påstår att det alltid är roligt att vara hemma med småbarn… den ljuger😆

Håller med helt och hållet! Vi var också uppe fem och vi försöker få vår ettåring att endast sova en gång per dag men det blir svårt när han ska vakna så fruktansvärt tidigt. Nu har han och jag varit ute på en cykeltur med hunden innan det ska börja regna även här men det är fortfarande väääldigt lång tid kvar tills han ska sova 😴

Fy fan kl 5 är verkligen alldeles för tidigt… Min stora vaknade också vid den tiden med jämna mellanrum sina första år. Denna bebisen verkar lite mer rimlig och vaknar oftast runt 6-6.30 iaf..!

Dottern har vaknat 5 i perioder. Minns framförallt i vintras så gjorde hon det november till februari. Mörkt och jävligt, ingenting öppnade innan 9-10 😅 Hon kunde inte gå så svårt att vara utomhus. Släpade vagn i snöslask och försökte sysselsätta oss så gott det gick på dagarna. Nej fy vad trist det var!

Dottern har vaknat 5 i perioder. Minns framförallt i vintras så gjorde hon det november till februari. Mörkt och jävligt, ingenting öppnade innan 9-10 😅 Hon kunde inte gå så svårt att vara utomhus. Släpade vagn i snöslask och försökte sysselsätta oss så gott det gick på dagarna. Nej fy vad trist det var!
Min son var likadan fram till typ 2.5-3. Kunde vakna på dom allra mest okristliga tider och kräva att dagen startade med buller och bång 😛 Nu är han istället en morgontrött/kvällspigg person så idag var första dagen på fritids efter sommarlovet och vet ärligt inte hur det gick att få upp honom imorse för jag hann sticka till stallet innan jobbet och då sussade han så gott. Lämnade hedersuppdraget att få liv i det lilla livet till hans far 😜

Denna unge alltså. När vi var ute i regnet igår skulle hon stoppa allt i munnen. Fallna körsbär, äpplen, kottar och pinnar. Dricka vatten ur varje vattenpöl. Det spelar ingen roll hur många gånger och på hur många olika sätt jag säger nej, hon fortsätter. Tillslut fick jag sätta henne ner, se henne i ögonen och förklara ÖVERTYDLIGT att hon INTE får dricka vatten ur vattenpölen. Det är smutsigt. Du kan bli sjuk. Vad tror ni hon gör så fort jag släpper ner henne från bänken? Jag lessnar och bär henne en bra bit, bort från fallen frukt och vattenpölar. När jag släpper ner henne går hon direkt till en buske och slickar på bladen. Tittar efter min reaktion.

Idag har hon ställt sig upp i sin matstol 47864346 ggr, hällt ut hundens vatten och druckit badvatten 58886 ggr. Allt saker som jag sagt om och om och om och om igen att hon inte får. Förklarar. Snälla, du blir sjuk, du kommer få ont i magen. Fortsätter. Nej men då blir det inget mer bad då, släpper ut vattnet. Då lägger hon sig på mage och slickar på halkmattan. ”E, sluta nu!” ryter jag till. Hon börjar skratta. Sonen börjar OCKSÅ skratta för han tycker, tydligen, att det är superkul när jag bli arg. Sen springer hon runt i pyjamas över hela huset och skrattar helt hysteriskt innan jag lyckas brotta ner henne för nap.

Alltså, mina barn kommer skicka mig till hispan 😅

Denna unge alltså. När vi var ute i regnet igår skulle hon stoppa allt i munnen. Fallna körsbär, äpplen, kottar och pinnar. Dricka vatten ur varje vattenpöl. Det spelar ingen roll hur många gånger och på hur många olika sätt jag säger nej, hon fortsätter. Tillslut fick jag sätta henne ner, se henne i ögonen och förklara ÖVERTYDLIGT att hon INTE får dricka vatten ur vattenpölen. Det är smutsigt. Du kan bli sjuk. Vad tror ni hon gör så fort jag släpper ner henne från bänken? Jag lessnar och bär henne en bra bit, bort från fallen frukt och vattenpölar. När jag släpper ner henne går hon direkt till en buske och slickar på bladen. Tittar efter min reaktion.

Idag har hon ställt sig upp i sin matstol 47864346 ggr, hällt ut hundens vatten och druckit badvatten 58886 ggr. Allt saker som jag sagt om och om och om och om igen att hon inte får. Förklarar. Snälla, du blir sjuk, du kommer få ont i magen. Fortsätter. Nej men då blir det inget mer bad då, släpper ut vattnet. Då lägger hon sig på mage och slickar på halkmattan. ”E, sluta nu!” ryter jag till. Hon börjar skratta. Sonen börjar OCKSÅ skratta för han tycker, tydligen, att det är superkul när jag bli arg. Sen springer hon runt i pyjamas över hela huset och skrattar helt hysteriskt innan jag lyckas brotta ner henne för nap.

Herregud 😅 Någon slags bragd-medalj borde du få 😁

Livet utan konsekvenstänk 😅. Beundrar ditt tålamod!

Herregud 😅 Någon slags bragd-medalj borde du få 😁

Livet utan konsekvenstänk 😅. Beundrar ditt tålamod!

Tålamodet tog slut idag vi middagen när hon åter igen ställer sig upp i stolen. Orkar inte ens säga något. ”Sitta!” säger hon tillslut. ”Jaha, gör det då?” Men nej hon skulle ändå stå upp och äta 🤷‍♀️ Några hyss och sammanbrott senare bad jag maken ringa en exorcist.

Jag tror hon är uttråkad. Hon kan huset och omgivningen nu, och när jag är ensam med dem blir vi hemma mer än vad jag önskar för att matcha sonens behov. Så jag tror hon testar gränser och provocerar för att det händer något nytt och spännande då. Tror förskola på halvtid kommer bli toppen för henne!

Tålamodet tog slut idag vi middagen när hon åter igen ställer sig upp i stolen. Orkar inte ens säga något. ”Sitta!” säger hon tillslut. ”Jaha, gör det då?” Men nej hon skulle ändå stå upp och äta 🤷‍♀️ Några hyss och sammanbrott senare bad jag maken ringa en exorcist.

Jag tror hon är uttråkad. Hon kan huset och omgivningen nu, och när jag är ensam med dem blir vi hemma mer än vad jag önskar för att matcha sonens behov. Så jag tror hon testar gränser och provocerar för att det händer något nytt och spännande då. Tror förskola på halvtid kommer bli toppen för henne!
Kan inte hjälpa att fundera på hur hon hade reagerat om hon INTE fick sitta i stolen utan bara stå 😆. Ja, viss skaderisk (men ibland är det spännande att se hur de reagerar när man själv beter sig helt oväntat). Håller tummarna för att förskolan blir utmanande och spännande för henne!

Håller tummarna för att förskolan blir utmanande och spännande för henne!

Det tror jag! Vi var på lekland idag och det slog mig hur stor hon blivit, hon klarar så mycket och orkar så länge. Det är inte konstigt att hon klättrar på väggarna hemma hur mycket jag än slår knut på mig, liten vill ut i världen och träffa andra människor :heart

Förskolan känns lite som en hägring i horisonten just nu. Det har varit tufft att vara hemma allihopa i 4 månader. Komma på saker att göra, möta allas behov. Nu har maken jobbat en vecka och även om det är tufft att vara själv med två små så är det också lite skönt att slippa samplanering varje dag. Nu börjar dottern förskolan och det känns så fint för jag tror verkligen att hon kommer att tycka att det är superkul. Hon behöver och förtjänar mer stimulans. Det känns också helt sjukt lyxigt att det bara ska vara jag och liten bebis på dagarna nu?! Det känns som semester. Samtidigt är det inte utan att det hugger lite i hjärtat att hon plötsligt blev så stor. Poff sa det, så var vår föräldraledighet över, hon är plötsligt 1,5 år och ska börja ha ett eget liv på dagarna utan oss 😭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 315
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar