Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i en fåtölj i vardagsrummet i sommarstugan med en kopp kaffe och lyssnar på mina ungar som har klättrat upp i sängen och leker att de åker båt och ser fiskar. ”Hajja, en stor röd fisk där!” ”Nej Sixten, en stor GRÖN fisk” osv. Fantastiskt att höra dem samspela nu för tiden, en ständig dialog.

Jag hade en dag ensam med dottern igår, supermysigt 🥰 vi hade några presentkort som behövde användas så det blev både hopp och lek på ett ställe på förmiddagen och sen bio på eftermiddagen.

Men. Snart 4 år och humöret alltså..! Har förstått att det kan bli lite körigt igen runt den åldern. Helt plötsligt blir det stora arga känslor kring något helt random och utan förvarning, som idag efter maten så blev hon plötsligt vansinnig för att vi hade en bild uppsatt på kylskåpet (som hon själv valt en gång) :confused:

Förskolestart 😭 🥲 :heart

IMG_0995.jpeg

Haha alltså, jag berättade ju om babybutiken där de inte kunde hjälpa mig att värma en flaska med ersättning för ett par månader sedan när sonen gallskrek. Jag var tillbaks idag för att köpa täcke och kudde till dotterns vagn då de kommer att sova sin förmiddagsvila på förskolan i vagnen närmsta tiden. Vi hittade täcke och kudde för vagn, och på grund av lite tidspress frågade jag personalen om de hade påslakanset som passade till i stället för att leta runt själv. De visade mig några olika, jag valde ett. Innan vi skulle betala frågade min mamma om vi verkligen hade rätt storlek nu. Jag sa att det var ju dessa som hon visade, och mamma svarade att det är ju bara så trist om man måste åka tillbaks och byta sen. Jag sa att vi kan ju fråga när vi betalar för säkerhets skull. Så ny personal i kassan, vi frågar om vi köpt rätt påslakanset till kudden och täcket nu. Hon verkar inte veta på rak arm men läser på förpackningarna. Svarar att det är rätt. Packar upp nu 🙃

IMG_1003.webp

Haha alltså, jag berättade ju om babybutiken där de inte kunde hjälpa mig att värma en flaska med ersättning för ett par månader sedan när sonen gallskrek. Jag var tillbaks idag för att köpa täcke och kudde till dotterns vagn då de kommer att sova sin förmiddagsvila på förskolan i vagnen närmsta tiden. Vi hittade täcke och kudde för vagn, och på grund av lite tidspress frågade jag personalen om de hade påslakanset som passade till i stället för att leta runt själv. De visade mig några olika, jag valde ett. Innan vi skulle betala frågade min mamma om vi verkligen hade rätt storlek nu. Jag sa att det var ju dessa som hon visade, och mamma svarade att det är ju bara så trist om man måste åka tillbaks och byta sen. Jag sa att vi kan ju fråga när vi betalar för säkerhets skull. Så ny personal i kassan, vi frågar om vi köpt rätt påslakanset till kudden och täcket nu. Hon verkar inte veta på rak arm men läser på förpackningarna. Svarar att det är rätt. Packar upp nu 🙃

Visa bifogad fil 125504
Vilkendålig service!

Grabben gick med mig ut i stallet nu på morgonen. Vi har raspat hovar och han hjälpte mig ta ut ponnysarna. Så himla mysigt :love:

Det är också guld hur han bara kan "mamma jag går in nu" och springa in själv. Han är liksom inte fast med mig här när han tröttnat.
Visst är de skönt 🥰
Jag lämnar de även ensamma inne när jag är i stallet, tycker de är så skönt att de börjar bli stora så de kommer ut om de är något

Visa bifogad fil 125504
Jag tror jag fortsätter bojkotta den butiken 😮 den är verkligen helt värdelös på service!
Så surt när jag har den 8 minuters promenad hemifrån

Nattar bebis i selen, kan förhoppningsvis strax lägga ner så jag kan gå ner o kolla fotbollen en stund!
Pappa, farfar och sonen sitter redan och kollar!

Litet ledsen-utbrott från stora idag på morgonen pga uppskjuten Lisebergsresa, hade planer på att åka idag men min man drog upp sitt ryggskott igår så vi tar det nästa vecka istället. Men förstår att 4-åringen blev besviken 💔

Bebisen (10 mån) har nu lärt sig klättra upp i en fotölj vi har och sen vidare till soffan. Dyker sen gärna med huvud och armar först ner på mattan, galning!!

Känner mig som "mom of the year" efter att hunden råkade välta barnvagnen med bebingen i när vi tränade imorse. Blev verkligen livrädd men Lilleman verkade synnerligen opåverkad och efter en topp-till-tå-undersökning hemma kunde jag nästan pusta ut. Ska bara vänta ut de där sex observationstimmarna avseende skallskada som vi brukar köra på jobbet. Troligen helt onödigt men är man fyrkantig (och nojig) så är man.

Jag tror jag fortsätter bojkotta den butiken 😮 den är verkligen helt värdelös på service!
Så surt när jag har den 8 minuters promenad hemifrån

Jag vet, det är så synd! Det är närmsta stora shoppingcentret för oss så lätt att vi hamnar där. Värdelöst :down:

Försöker natt barn. Han hade feber igår och sov hela dagen, så inte konstigt det är lite knas idag.

Hur som var han helt pigg i morse så vi tog oss iväg på en liten utflykt i eftermiddags. Jättetrevligt, och pappan fick egentid hemma :up:

Jobbat kväll och njuter så länge jag får ligga på min sköna madrass, innan dottern kommer ropa på mig så jag måste sova på hennes inte lika sköna madrass :p.
Dom hade somnat typ 22.30 idag...bådar gott för nästa veckas uppgång 6.15 :banghead: .

Åh, E slog upp läppen på lekplatsen idag. Plötsligt låg hon bara raklång på backen och hade slagit munnen mot asfalten och oj vad mycket blod det kom. Det var svårt att hålla minen som förälder. Min bror som var där med sina barn bad dem hålla lite avstånd medan hon grät men sa att de kunde hjälpa henne att komma igång och leka sen när hon återhämtat sig, och jag tänkte i mitt stilla sinne att det blir nog ingen mer lek nu. Hon slog sig så illa. Men mycket riktigt, efter tork och vatten, inspektion och en banan kunde vi konstatera att tänderna satt kvar och läppen behövde inte sys. Så efter en kvart var hon uppe och röjde igen. Fröken Fläskläpp :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 311
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar