Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vinkade av barnen igår kväll efter att ha varit iväg alla fyra (dvs även mitt ex) och firat min pappas födelsedag. Det var en superfin dag och barnen lekte med sin kusin, vi åkte traditionsenligt till en älgpark (lilla var så himla fascinerad, hon älskar verkligen djur!) och sen fick de hälsa på hönsen som kusinen m familj precis skaffat ❤️

Nu har jag tagit sovmorgon men ligger jag istället och oroar mig. Exet har som sagt barnen men ska jobba, men anmälde inte behov till fsk förrän i förra veckan fast han vetat om hela sommaren att han jobbar, kommer vara separerad vid det här laget samt vilket schema vi har. Och det är fortfarande sommarförskola på annan plats...

Så jag ligger här och är orolig att sommarfsk inte sett att barnen kommer, att de ska vara otrygga på en förskola de inte känner till och att det ska vara kaos i allmänhet, men jag fattar också att jag inte kan hålla på och fortsätta bädda för och försöka lösa exets dåliga framförhållning. Det är hans problem, men det kniper lite i hjärtat för barnens skull 💔 (men förhoppningsvis oroar jag mig i onödan)
Skönt att det löste sig. Här får man inte ha barn på förskola om den ena vårdnadshavaren har semester, blivit rejält struligt för bekanta som varit ärliga med det..

Precis hemkommen från ett science center, och ska snart hämta upp tvätten. Men det innebär att E bärs i selen, och vi har olika åsikter om hon ska bäras på ryggen eller mage :cautious:

Träffade precis hunkig pappa med mycket söt dotter på förskolegården, de skulle börja i samma grupp som dottern visade det sig. Så står man där helt flottig av svett, med sonen i sele och dottern med två strängar snor som har badat i varje lerpöl hon hittat på gården, ätit sand, smörjt in håret med lera och sitter i vagnen och ser butter ut och bah… aaaamen ses nästa vecka då 😅

Även om föräldrarna är skilda?
Låter extremt :down:
Bor föräldrarna ihop så absolut.
Tycker inte det är så jättestor skillnad ändå om man bor ihop och någon ska iväg några dagar, men det lär ju inte drabba barnet lika mycket om föräldrarna bor ihop (det kan inte bli en källa för konflikt som jag sett att det blivit för flera bekanta) förutom att det kanske blir kortare sommarlov.. och tröttare föräldrar som inte kan göra något på egen hand om inte bägge tar semester..

Påminde W om att han ska till morfar imorgon och hänga en stund varpå ungen utbrister ”Ja morfar! En av mina favoriter i min familj!”

Farsan tror ju jag ljuger när jag säger vilka lovsånger han får här hemma, men slogs av tanken hur otroligt tacksam jag är över att mitt barn har mor och farföräldrar som är trygga och älskade personer i hans liv. Inget man bara ska ta för givet såklart, men ändå gör man ju typ det. Man saknar väl inte kom förrän båset står tomt osv. Så skänkte nu en tacksamhetstanke till min gamla pappa ❤️

Dag 4 på potträning, kör ”blöjfri på 3-dagar”, det går bra men alltså vårt barn… min man sa ”hon är envis som en gammal get” (Lotta på Bråkmakargatan-citat) varpå hon svarar ”jag är get”. Hon gillar pottan, hon är glad efter hon har kissat men hon gillar inte att kissa på pottan. Hon tycker det är läskigt/obehagligt och får lite panik. Vi försöker bara finnas där och stötta och peppa henne men puh, det är typ lite jobbigare än jag trodde. Idag tog vi av nattblöjan 08.00, och hon kissade första gången 15.15. Finns det något som är farlig med att inte kissa på lång tid?

Påminde W om att han ska till morfar imorgon och hänga en stund varpå ungen utbrister ”Ja morfar! En av mina favoriter i min familj!”

Farsan tror ju jag ljuger när jag säger vilka lovsånger han får här hemma, men slogs av tanken hur otroligt tacksam jag är över att mitt barn har mor och farföräldrar som är trygga och älskade personer i hans liv. Inget man bara ska ta för givet såklart, men ändå gör man ju typ det. Man saknar väl inte kom förrän båset står tomt osv. Så skänkte nu en tacksamhetstanke till min gamla pappa ❤️
Min pappa är min 1,5-årings favoritperson. Ungen kan vara som klistrad på oss men så dyker morfar upp och då kommer ett litet glädjetjut och så sträcker sig ungen efter morfar. Morfar är gammal och bor inte nära och varje gång de träffas så försöker jag ta bilder och filmer så min son i framtiden ska veta hur oerhört älskad han var av sin morfar oavsett om han kommer ihåg det eller inte :heart

Mina barn älskar också sin morfar vilket jag tycker är så fint för min pappa är ofta lite tillbakadragen, han är lite kantig i sociala sammanhang och vet inte riktigt hur man tar kontakt men mina barn har alltid sökt upp honom och klättrat ner i hans knä och jag ser ju hur glad han blir av det. Nu tar han helt andra initiativ och de kastar sig i hans famn när han kommer. Han har börjat skicka vykort till dem på saker han gör i vardagen och min lillasyster berättade häromdagen att han hade gråtit när han pratade om mina barn för att han tycker så mycket om dem ❤️.

Dag 4 på potträning, kör ”blöjfri på 3-dagar”, det går bra men alltså vårt barn… min man sa ”hon är envis som en gammal get” (Lotta på Bråkmakargatan-citat) varpå hon svarar ”jag är get”. Hon gillar pottan, hon är glad efter hon har kissat men hon gillar inte att kissa på pottan. Hon tycker det är läskigt/obehagligt och får lite panik. Vi försöker bara finnas där och stötta och peppa henne men puh, det är typ lite jobbigare än jag trodde. Idag tog vi av nattblöjan 08.00, och hon kissade första gången 15.15. Finns det något som är farlig med att inte kissa på lång tid?
Vi är på dag 4 idag med samma metod som inspiration och det låter precis som för oss. Jag trodde inte att sonen skulle kunna hålla sig så länge men det kunde han visst. 😅 Han vill inte heller sitta på pottan eller toaletten och förnekar in i det längsta att han är kissnödig. Så när det väl kommer något så försöker vi vara snabba fram med pottan för att hinna fånga upp. Han är jättestolt efteråt men vill absolut inte sitta ner frivilligt. Vi försöker också bara att stötta och peppa och inte tjata, men ja - det här med potträning är definitivt mer intensivt än vad jag trodde. :angel:

Dag 1 på High Chaparall var rolig men lite kort (vi har fyra timmar körväg ner). Dag 2 verkar regna bort :down:
Vi kör väl på så länge vi orkar och har torra ombyten med oss men alltså jösses vad det regnar :crazy:
Förra året var vi där när det var jättevarmt. Så varmt att dottern var illamående. Inget roligt i år var vi på leksand sommarland när vi kom regnade andra dagen var det fint väder halva dagen men då valde hon höghöjdsbanan före bad... sedan kom regnet.

Förra året var vi där när det var jättevarmt. Så varmt att dottern var illamående. Inget roligt i år var vi på leksand sommarland när vi kom regnade andra dagen var det fint väder halva dagen men då valde hon höghöjdsbanan före bad... sedan kom regnet.
Ja jättevarmt är ju inte heller kul alls.
Igår var toppen, pyttelite regn bara och sen moln/sol men då kom vi fram vid 13 och parken stänger 18.

Usch, idag hade min lilla E nog änglavakt.
Vi var på en restaurang i eftermiddag och åt glass. E lekte omkring lite medan vi väntade på att glassen skulle komma ut, klättrade upp och satte sig i en speciell fåtölj ett par gånger bland annat. Sen kom glassen och jag hämtade henne till bordet, och vi hinner äta i kanske 5 minuter innan det hörs ett jättebrak. Då har en taklampa rasat ner precis där lilla E klättrade och lekte alldeles nyss. :eek:

Hade det hänt 10 minuter tidigare hade hon fått en tung metallampa rakt i huvudet och blivit helt full av glassplitter 🙈😬

Gnö. Vidrig pms och har känt mig överstimulerad och touched out exakt hela dagen medan barnen har hängt mig i hasorna, hört exakt noll saker jag bett dom om samt främst lekt med munspel O_o och andra musikinstrument.

Höll ändå ihop fram till läggning men då tappade jag det på mina stackars barn. Så nu har jag superdåligt samvete eftersom jag vägrade läsa godnattsaga utan släckte direkt... 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 315
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar