Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor ni inom kommunens detaljplan?
Isåfall krävs det minst bygganmälan, kolla med bygg o miljö-kontoret om det finns ;) Det är inte bara att bygga om och skaffa häst längre...

Nej ska kolla upp detta. Hade för mig det också hagen blir ju 2m från flera hus inte bara precis utanför mitt.

Nog för att de byggt grejer som hejsan så stall mm tänkte de nog inte kolla upp.

Det är tydligen ett ardennerföl de kikat på. Livrädd för att det bara en dag står härute utan att något är iordning.
 
Ursäkta mig men nu är jag dum i huvudet, men vad f*n är fitline ?

Något pulver man ska blanda och dricka för att må superbra, inte få cancer och bara betala 1000,- spänn i månaden för. Man tecknar sig på 3 månaders abonnemang och för varje ny medlem får du 100,- så ju mer du säljer desto mer tjänar man.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190926-220458_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190926-220458_Samsung Internet.jpg
    156,2 KB · Visningar: 11
Snart ar jag pavag att plocka upp eleverna fran skolan igen. Hoppas att det blir en till lugn dag. (I gar var de som anglar.) Men da det ar "teacher inservice day" i morgon och alla elever ar lediga ar det hogst tveksamt. :crazy: Naja, lite ovasen kan jag ta, bara de sitter ordentligt nar jag kor.
 
Något pulver man ska blanda och dricka för att må superbra, inte få cancer och bara betala 1000,- spänn i månaden för. Man tecknar sig på 3 månaders abonnemang och för varje ny medlem får du 100,- så ju mer du säljer desto mer tjänar man.
Okej, ja behöver inget sånt.Får ingen cancer var de ja :D .Då kunde dom ha kommit på de istället för 20 år sedan(pappa gick bort i skelettcancer).Var nyfiken på vad de var.
 
Fick minne på Facebook om min gamle ponny. Gud vad minnen han gett mig och kanske ännu mer alla stackare han plågade. Han var verklighetens Mulle den extremt annorlunda och istadiga gubben. Älsklingsponny! 😍
"Ponnyn har gått i barndom igen. I någon vecka har han varit olidligt pigg att rida. Nu har han tydligen busat som en tok och jagat unghäst i hagen. Därefter slitit sig från 2 pers vid insläpp. Saker börjar bli som de en gång var. Jag är inte helt nöjd även om det är kul att gubben orkar vid 28 år."
Minns att han sneade till rejält då för att han inte fick rejsa hej vilt på åkrarna och ilske-pep och bockade och ställde sig/satte sig i frustrationen. Jag kunde ju liksom inte ta honom på allvar och bara fnissade.
Jag tänkte att när man är 28 kanske mjölksyre-springande i evigheter inte är superbra. Ponny kraftig oense.. Och det var rätt kul.
 
Fick minne på Facebook om min gamle ponny. Gud vad minnen han gett mig och kanske ännu mer alla stackare han plågade. Han var verklighetens Mulle den extremt annorlunda och istadiga gubben. Älsklingsponny! 😍
"Ponnyn har gått i barndom igen. I någon vecka har han varit olidligt pigg att rida. Nu har han tydligen busat som en tok och jagat unghäst i hagen. Därefter slitit sig från 2 pers vid insläpp. Saker börjar bli som de en gång var. Jag är inte helt nöjd även om det är kul att gubben orkar vid 28 år."
Minns att han sneade till rejält då för att han inte fick rejsa hej vilt på åkrarna och ilske-pep och bockade och ställde sig/satte sig i frustrationen. Jag kunde ju liksom inte ta honom på allvar och bara fnissade.
Jag tänkte att när man är 28 kanske mjölksyre-springande i evigheter inte är superbra. Ponny kraftig oense.. Och det var rätt kul.

Och om han springer sig till en hjartattack vid 28 ars alder sa ar det kanske basta vagen att ga ❤
 
Jag ar inne pa mitt andra glas vin i kvall da det ar ledigt i morgon och jag inte ska kora skolbuss. Det har varit en handelserik dag i dag.
I dag hade jag en kindergartner (5 ar gammal) pa bussen som grat hysteriskt sa snoren rann och han hulkade otrosterligt. De sma maste sitta langt fram nara mig da de inte klarar av hela resan utan paminnelser att halla sig lugna 😶 men Charlie VILLE sitta langt bak.
Lat mig bara saga att de sma inte ar min aldersgrupp nar jag undervisade. Arskurs 4 och upp var vad jag kunde klara. De grater inte hysteriskt om man sager fel sak.😒😋

Jag hade hoppats att jag skulle fa ta med barnbarnet till en Halloween fest for barn ... men da kanner sig mamman utanfor och ar hon med kan jag inte gora saker med barnbarnet for da anser hon att jag tar over. 🙄 Jag kan inte vanta pa att Tiny ar gammal nog att tala om vad hon vill. Allt jag vill ar att bygga en egen relation till henne och till lilla Nalle som bara ar 6 manader. Det ser dock ut som att barnen's mamma antingen maste folja med (och da kan inte jag gora saker med dem) eller sa blir det inget. 😐 Sonen ringer och ar ganska fortvivlad ... men jag gor vad jag maste for att traffa barnen och hjalpa honom. Fast det svider.

Flugjavlarna haller pa att flytta in igen. :rage: De sma J***a frukt flugorna bor utomhus men kommer in i stora sjok varje gang man oppnar en dorr. Och det ar ofta dorrar ar oppna nar man har hundar som gar ut och in. :banghead:
Min lilla vinager/socker/diskmedel flugfangare kommer fram i morgon.:rage:

Jag har just skordat det mesta av rabarbern och kopte ett och halvt kilo lokala jordgubbar fran ett stand fran en farm precis utanfor sta'n. Da det ar den senare sorten som jag vanligtvis inte gillar sa mycket sa forvantade jag mig inte mycket ... men OJ sa goda de ar. Det blir dock sylt av halften jordgubbar och halften rabarber. Sedan vakumpackade och fros jag in ett kilo rabarbar till. Det finns nagra stangler till, men de ar sma och det ska bli kul att se om de vaxer till sig alls nu nar de skyddande bladen ar borta.

Nar sylt elandet har kokat klart kanske jag fortjanat ett glas vin till. 😋
 
Senast ändrad:
Ätit frukost och utfodrat hund. Hästarna fick frukost med hjälp av den automatiska grindöppnaren så behöver inte gå ut till dom nu på morgonen :) Så jäkla trött, gött det är fredag! Vaknade någon gång i natt av världens sendrag i ena vaden! Fick ställa mig upp för att det skulle släppa och sen vågade jag knappt röra mig eller sträcka ut benet resten av natten för jag var rädd att det skulle krampa igen. Är rätt öm i vaden idag:cautious:

Men i em ska äntligen nya transporten hämtas hem :banana:
 
Nyss ätit frukost på jobbet, en stor macka med ost, salami och grönsaker + ett stort gravensteiner :d och en kopp kaffe. Ska åka till tandläkaren om en stund så jag behöver fylla på mage och ork så jag inte bryter ihop i stolen. :crazy:
 
Sylten ar klar, jag ar trott och hundarna piper. :cautious: Det ar dags att ga isang.
Princess Diva ar i hoglop och Tater Tot anser sig vara "The Man" och piper nar hon ar utom synhall. Vilket ar ofta just nu da de inte spenderar NAGON tid ensamna. En ar pa en "spot" och kan inte lamna ... eller sa ar de i olika rum, eller i burar i samma rum. Kan han inte se henne grater han. Hon daremot har inget emot att vara utan honom i narheten. :grin: Hon har PMS de lux och tycker det ar sa skont nar han inte flortar ... aven om det bara hander pa avstand just nu. :p
 
Vaknade nyligen. Drömmer så märkligt. Kul ändå att få komma ihåg dem. Hit och dit växlar de.
Nu senast om en grisfamilj som jagade äpplen i havet som senare blev till en hundmamma med sina valpar.
Drömt skumma saker med, men rätt roliga.
Drömde om "Kapten Rödskägg", en lokalkändis i Tumba/Salem/Rönninge. Störig men snäll alkis som var kändis redan när min pappa var polis i början på -70 talet. Hursomhelst så drömde jag att han var försvunnen och vi skulle ringa polisen, men kom inte på vad han hette på riktigt. Bara hans föräldrars namn som var milt sagt märkliga. Jag ringde iaf 11414 och polisen som svarade så att de bara hittat ett enda fingeravtryck efter honom i hans lägenhet. Sen hade vi en lång diskussion om hans föräldrar, hans liv och varför han blev som han blev och att polisen finkammade Esso-skogen efter honom.
Märkligt att någon kan hoppa upp i ens drömmar så där, är ju inte en person jag tänkt på på länge.
Blev tvungen att googla honom, finns lite skrivet om honom i bloggar. @Tranan minns honom säkert med :) Han levde visst fortfarande 2010, helt otroligt att hans kropp orkade med så mycket så länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 120
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp