Jag ar inne pa mitt andra glas vin i kvall da det ar ledigt i morgon och jag inte ska kora skolbuss. Det har varit en handelserik dag i dag.
I dag hade jag en kindergartner (5 ar gammal) pa bussen som grat hysteriskt sa snoren rann och han hulkade otrosterligt. De sma maste sitta langt fram nara mig da de inte klarar av hela resan utan paminnelser att halla sig lugna
men Charlie VILLE sitta langt bak.
Lat mig bara saga att de sma inte ar min aldersgrupp nar jag undervisade. Arskurs 4 och upp var vad jag kunde klara. De grater inte hysteriskt om man sager fel sak.
Jag hade hoppats att jag skulle fa ta med barnbarnet till en Halloween fest for barn ... men da kanner sig mamman utanfor och ar hon med kan jag inte gora saker med barnbarnet for da anser hon att jag tar over.
Jag kan inte vanta pa att Tiny ar gammal nog att tala om vad hon vill. Allt jag vill ar att bygga en egen relation till henne och till lilla Nalle som bara ar 6 manader. Det ser dock ut som att barnen's mamma antingen maste folja med (och da kan inte jag gora saker med dem) eller sa blir det inget.
Sonen ringer och ar ganska fortvivlad ... men jag gor vad jag maste for att traffa barnen och hjalpa honom. Fast det svider.
Flugjavlarna haller pa att flytta in igen.
De sma J***a frukt flugorna bor utomhus men kommer in i stora sjok varje gang man oppnar en dorr. Och det ar ofta dorrar ar oppna nar man har hundar som gar ut och in.
Min lilla vinager/socker/diskmedel flugfangare kommer fram i morgon.
Jag har just skordat det mesta av rabarbern och kopte ett och halvt kilo lokala jordgubbar fran ett stand fran en farm precis utanfor sta'n. Da det ar den senare sorten som jag vanligtvis inte gillar sa mycket sa forvantade jag mig inte mycket ... men OJ sa goda de ar. Det blir dock sylt av halften jordgubbar och halften rabarber. Sedan vakumpackade och fros jag in ett kilo rabarbar till. Det finns nagra stangler till, men de ar sma och det ska bli kul att se om de vaxer till sig alls nu nar de skyddande bladen ar borta.
Nar sylt elandet har kokat klart kanske jag fortjanat ett glas vin till.