Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag pratat med byggnadsnämnden och kommit fram till att jag inte behöver bygglov . Så hus tillverkaren och han som ska göra markjobbet så får vi se vad det hela kommer att kosta och hur mycket jag får betala för den nya vägen . Funderar att processa men man har väl inte en chans mot trafikverket så det är väl bara att stå med mössan i handen och ta det man får
Nu har jag verkligen missat något... Vad har hänt?
Ska vägen breddas så ni måste flytta?
 
Har sjukt ont i hela kroppen.
Vet inte om det är en förkylning på G eller något annat.:crazy:
Endokrin ringde idag (pga att jag har kontaktat dem för EN månad sedan pga mina svettningar och vallningar bara blir värre...). Ska få tid - i januari 2020...:crazy:
Ringde Gyn också. Jag står på väntelistan för operation, med listan är låång...:crazy:
Dessutom är min IBS extra :devil: nu... Vet inte om det beror på att jag inte mår så bra. Varken psykiskt eller fysiskt?
Farsan är kvar på Ackis, kanske får komma hem i morgon.
Har varit "lugnt" hemma denna vecka när han har varit inlagd där
 
Hade trafikverket fixat nytt eller flyttat det befintliga hade det varit frid och fröjd men så var inte fallet utan jag måste se vad jag får. Och måste dra ner på ytan och kolla vad bygget går på och se om jag har råd. Är inte sugen att dra på mig för stora lån
 
Nu ar jag hemma efter att ha kort mina vanliga elever till skolan. Dessutom var jag pa en annan skola med bussen och vi korde en "evacuation" drill och jag undervisade i "sakerhet pa bussen".
Det var riktigt kul ... Det var en hel massa larare narvarande, get var 23 larare som kom med sina elever). Av alla man (formodligen fler an kvinnor) hade tva stycken langbyxor ... resten hade kilt. Av alla kvinnor hade nastan alla langbyxor, jag sag bara en kjol. :p
Jag har noterat att kilt har blivit relativt vanligt de senaste aren, men det var helt klart lite overraskande att se att det var fler kiltar an byxor.
 
Men på riktigt..
Direkt i morgon går du in till närmaste chef och påtalar att det är omöjligt att jobba i de skorna. Dra fram tårna och visa om så krävs. Finns noll och ingen poäng i att klämma in fötterna i skor som skadar dem och jobba så.

Min chef sitter långt bort, så det blir via telefon i så fall. Jag har pratat med honom och han ska återkomma så fort de har en lösning. De har bara en modell på kontoret.

Och hur sjutton ska jag veta vad som funkar? De skorna jag har var bra första tiden (typ två månader), det är först nu de börjat göra ont.
 
Jag är så jäkla bra!!
Precis kommit från skolan efter att ha filmat tre vänner göra en performance jag planerat och regisserat. Och det blev riktigt bra!
Mina vänner är fantastiskt duktiga, förstod vad jag ville och allt flöt på som det skulle.

Är sjukt hur livet går upp och ned när man håller på med konst, från värsta svackan till att vara på toppen av världen på en dag. Älskar det och skulle inte kunna leva utan det.
 
Idag fick jag inte ha min häst för mig själv 🤣. Stallkompisens dotter (10 år som är så fäst vid min häst )ville så gärna rida lite lektion innan jag tränade en stund 😄. Hon var duktig på att träna in rytmen i lättridning och trava över cavaletti idag och var till god hjälp när jag gymnastikhoppade lite 🙂. Väldigt nyttigt för mig och häst kände jag 😁😄.
 
Håller på och lagar mat och har precis avslutat ett fint telefonsamtal med kollegavännen. Vi pratade om lite allt möjligt men framförallt fick vi möjlighet att prata igenom några saker jag funderat på en del och det var väldigt bra. Hoppas nu bara att allt flyter på imorgon på jobbet så att jag kan sluta i vettig tid och komma iväg till klättringen med henne (hon jobbar inte, så hon kommer dit innan mig och jag är SÅ nojig för att hon ska hinna klättra klart innan jag ens slutat jobba... Det borde verkligen inte bli så, men ja...)
 
Trött. FÖR trött. Kan inte sova men inget är bra, hittar inget jag vill se, har noll i tålamod. Förstår absolut hur småbarn kan få totala skriksammanbrott när de känner sig så här :angel:
MEn för att slippa oroa maken och grannarna försöker jag uppföra mig som en vuxen :cautious:
 
Trött. FÖR trött. Kan inte sova men inget är bra, hittar inget jag vill se, har noll i tålamod. Förstår absolut hur småbarn kan få totala skriksammanbrott när de känner sig så här :angel:
MEn för att slippa oroa maken och grannarna försöker jag uppföra mig som en vuxen :cautious:
Känner också för ett utbrott a la övertrött 2 åring efter den här dagen. Fast skulle antagligen ändå vara för trött för att skrika. Funkar det om man bara gapar och låtsas skrika?
 
Vad och shoppade idag,
Tittade på en bil jag gillade.
En BMW GT M någonting. räknade i huvudet och kom fram till att jag har råd med den.
Så kommer en säljare fram.....
Så säger han att de har andra bilar som troligen passar mer i min prisklass.
Suck...........

Ok jag förstår sa jag och bara gick.
det fins andra bilar och jag kan använda pengarna i tokyo.
 
Vad och shoppade idag,
Tittade på en bil jag gillade.
En BMW GT M någonting. räknade i huvudet och kom fram till att jag har råd med den.
Så kommer en säljare fram.....
Så säger han att de har andra bilar som troligen passar mer i min prisklass.
Suck...........

Ok jag förstår sa jag och bara gick.
det fins andra bilar och jag kan använda pengarna i tokyo.

Som när mannen skulle hämta (min) bil på service. Bil-snubben försökte ge nyckeln till en äldre herre som väl såg mer rimlig ut till att äga en sån bil :meh:

Tur att det inte var jag som satt där i någon klänning och med flätor och konstiga skor :rofl:
 
Man kan ju inte köpa sig lycka, MEN har man råd så kan man ”unna sig”. Oavsett om det är en fin tröja, ett dyrt vin eller ngn dyr ”pryl”. Ens värde ligger dock inte i prylen, även om man är ”värd” den :)
Sant ,jag brukar "unna mig" saker. Iför sig så tänker jag så mkt på saken att de blir rea på de med :D . Som nu sist allt jag hade gått igenom tyckte jag att jag förtjäna en ny klocka, de var bara de var rea på den:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp