Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Käkar lunch och tycker det är rätt skönt att jag är för förkyld för att åka med sambo och hjälpa hans dotter och familj att flytta. Vi fixade flyttgubbar till själva körandet av saker. Men allt ska nu packas upp och möbleras etc.
Fick bild på berget med lådor. 😳
Jag äter nog middag själv ikväll. 😂
 
Besiktat mitt ekipage i morse. Lite småfel på bilen som är lätt att fixa och hästtransporten gick igenom utan påpekan 😀. Skönt det i alla fall! 😊.

Tog sen den vanliga rundan i skogen men hitta knappt nån kantarell; ett fåtal gula och trattisar! Nåååja. Mindre tråkig rensning om man ska vara positiv 😁.

Nu in i duschen och spola av ev. fästing!
 
fuck fuck fuck fuckelifuck och dess jävla moster!!

Nu ska grannen bygga om sitt gamla kostall (inte varit i bruk på över 40 år inga marker pga av avstyckad gård och nära till grannar) till häststall hagen ska vara precis utanför mitt hus. Jag har absolut inget emot hästar men hur i helvete har de tänkt ha en ardenner och en sällskapsponny på en gräsplätt som är i ridbanestorlek (ca 40x60)

Blir så j*vla trött på dumheterna.

Hoppas bara det är prat för den dagen det står en häst utanför är det jag som dagligen kommer ringa djurinspektörerna eller vad det nu heter samt själv vara på dem om skötseln. Hon som äger det red när hon var liten och den andra som vill ha hästen har ridit lite då och då hos kompisar. Sen att dom har 4 stora hundar de inte kan kontrollera utan stänger in i garaget och brukar den som hundgård gör inte saken bättre 😡

Ok de tar hand om hundarna de har bara fruktansvärt dålig koll.

Att man aldrig kan få lite lugn och ro och att jag känner ett behov av att jag måste reagera/agera

Satan!!
 
fuck fuck fuck fuckelifuck och dess jävla moster!!

Nu ska grannen bygga om sitt gamla kostall (inte varit i bruk på över 40 år inga marker pga av avstyckad gård och nära till grannar) till häststall hagen ska vara precis utanför mitt hus. Jag har absolut inget emot hästar men hur i helvete har de tänkt ha en ardenner och en sällskapsponny på en gräsplätt som är i ridbanestorlek (ca 40x60)

Blir så j*vla trött på dumheterna.

Hoppas bara det är prat för den dagen det står en häst utanför är det jag som dagligen kommer ringa djurinspektörerna eller vad det nu heter samt själv vara på dem om skötseln. Hon som äger det red när hon var liten och den andra som vill ha hästen har ridit lite då och då hos kompisar. Sen att dom har 4 stora hundar de inte kan kontrollera utan stänger in i garaget och brukar den som hundgård gör inte saken bättre 😡

Ok de tar hand om hundarna de har bara fruktansvärt dålig koll.

Att man aldrig kan få lite lugn och ro och att jag känner ett behov av att jag måste reagera/agera

Satan!!

För att vara krass.. Är många rasthagar som är mindre än 40*60. Är om de står i lera över kronranden som det inte är ok i så fall. Kul hage? Nej. Olaglig? Nej.
Vad ska djurskyddet göra så länge de inte bryter mot djurskyddsreglerna? Då blir det en obefogad anmälan och skattepengar och dyrbar tid på onödig kontroll.
Och nej, det låter inte som de har så mkt erfarenhet. Men det är inget du kan göra något åt. Lägg den energin på något annat :)
 
Smet ifrån en föreläsning som var otroligt tråkig. En forskare som skulle berätta om sin forskning, men den var väldigt trist. Tror ingen kunde hålla fokus på slutet..
Nu vet jag dock inte vad jag ska göra i 2.5 timmar..
 
Efter en timma i gar eftermiddag pa banken for att fixa en uttagning av $484.29 av ett "spel foretag i Indien":rage: ar nu allt tillbaka som det ska igen. Phu. Det var klart storande att inte det kontot syntes pa dator/telefon forran i morse igen men nu ar allt som det ska igen och pengarna aterinsatta. Automatiska betalningar flyter igen och lonen gar in pa kontot.
 
Spanade på grejer att köpa till jobbet på ikea och jäklar vilka tråkiga kuddar! Antingen var de tråkigt helfärgade eller så var de i helt galna mönster :crazy: de jag tittade på som möjligen kunde inköpas fanns inte online heller :mad:
Får hoppas att kuddarna från jysk aldrig går sönder :p
 
Så trött jag blir. Min privata dator vill inte stå i vardagsrummet. Första gången jag flyttade dit den så krånglade det, sen flyttade jag tillbaka den till sovrummet. Där fungerade det klockrent med 10-meterskabeln. Så idag fick jag ändan ur och flyttade den till vardagsrummet igen, med samma 10-meterskabel. Och internet fungerar inte! :banghead:
 
Jag har grävt en stund i trädgården. Egentligen är det "good enough" redan, men jag känner att jag borde passa på och gräva mer nu när vädret är fint.
 
För att vara krass.. Är många rasthagar som är mindre än 40*60. Är om de står i lera över kronranden som det inte är ok i så fall. Kul hage? Nej. Olaglig? Nej.
Vad ska djurskyddet göra så länge de inte bryter mot djurskyddsreglerna? Då blir det en obefogad anmälan och skattepengar och dyrbar tid på onödig kontroll.
Och nej, det låter inte som de har så mkt erfarenhet. Men det är inget du kan göra något åt. Lägg den energin på något annat :)

Nej jag kommer inte släppa det. För det är jag som kommer må fruktansvärt dåligt över att se hur djuren behandlas/mår.
Som sagt jag hoppas bara det är löst snack och inget som kommer hända. Kommer ju inte ringa ut djurskyddet om det inte är akut men jag har inga problem med att prata med dem om djurskötare mm.
Det behöver jag inte vara otrevlig för.😊
 
Jag är så less på att vara sjuk, var på VC igår igen med en högre sänka än senast. Det kan dock hända att det närmar sig en lösning, eventuellt kan det kanske röra sig om mykoplasma och jag fick därmed en annan sorts antibiotika (även om jag ska fortsätta med den gamla också...) och det är ändå lite, lite bättre idag. Även fått några slemlösande brustabletter för att jag inte riktigt får upp allt segt slem. Men tyvärr är jag lite för dålig för att det ska kunna vara najs att ligga och glo på film, och allt smakar lite annorlunda så även om jag försöker muta mig själv så sett så vill jag inte riktigt ha något, haha. Sen kommer väl en olycka sällan ensam och det är lite kaos privat också, suck.
 
Nej jag kommer inte släppa det. För det är jag som kommer må fruktansvärt dåligt över att se hur djuren behandlas/mår.
Som sagt jag hoppas bara det är löst snack och inget som kommer hända. Kommer ju inte ringa ut djurskyddet om det inte är akut men jag har inga problem med att prata med dem om djurskötare mm.
Det behöver jag inte vara otrevlig för.😊
Bor ni inom kommunens detaljplan?
Isåfall krävs det minst bygganmälan, kolla med bygg o miljö-kontoret om det finns ;) Det är inte bara att bygga om och skaffa häst längre...
 
Idag har jag pratat med byggnadsnämnden och kommit fram till att jag inte behöver bygglov . Så hus tillverkaren och han som ska göra markjobbet så får vi se vad det hela kommer att kosta och hur mycket jag får betala för den nya vägen . Funderar att processa men man har väl inte en chans mot trafikverket så det är väl bara att stå med mössan i handen och ta det man får
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp