Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömt skumma saker med, men rätt roliga.
Drömde om "Kapten Rödskägg", en lokalkändis i Tumba/Salem/Rönninge. Störig men snäll alkis som var kändis redan när min pappa var polis i början på -70 talet. Hursomhelst så drömde jag att han var försvunnen och vi skulle ringa polisen, men kom inte på vad han hette på riktigt. Bara hans föräldrars namn som var milt sagt märkliga. Jag ringde iaf 11414 och polisen som svarade så att de bara hittat ett enda fingeravtryck efter honom i hans lägenhet. Sen hade vi en lång diskussion om hans föräldrar, hans liv och varför han blev som han blev och att polisen finkammade Esso-skogen efter honom.
Märkligt att någon kan hoppa upp i ens drömmar så där, är ju inte en person jag tänkt på på länge.
Blev tvungen att googla honom, finns lite skrivet om honom i bloggar. @Tranan minns honom säkert med :) Han levde visst fortfarande 2010, helt otroligt att hans kropp orkade med så mycket så länge.
oj, honom har man inte tänkt på ett tag, surrade med honom när jag jobbade för Botkyrka taxi. alltid en massa saker att prata om.
 
@Angua
Det där med vad en del kroppar klarar av är verkligen otroligt. Min mamma har varit tjock eller fet i princip hela sitt liv, alkoholist och hyfsat svår astma. Hon har haft multiorgansvikt *flera, har problem med kräkningar osv. Haft bröstcancer vid 40.

Men 60+ och ser ut att hänga med ett tag till om än kanske inte i strålande skick. Men ändå. Nästan medicinskt omöjligt. Och lite sånt jag tänker på när man pratar vikt, hälsa och livsstil. (Ja självklart hade hon mått bättre utan främst alkoholen men ändå).
 
@Angua
Det där med vad en del kroppar klarar av är verkligen otroligt. Min mamma har varit tjock eller fet i princip hela sitt liv, alkoholist och hyfsat svår astma. Hon har haft multiorgansvikt *flera, har problem med kräkningar osv. Haft bröstcancer vid 40.

Men 60+ och ser ut att hänga med ett tag till om än kanske inte i strålande skick. Men ändå. Nästan medicinskt omöjligt. Och lite sånt jag tänker på när man pratar vikt, hälsa och livsstil. (Ja självklart hade hon mått bättre utan främst alkoholen men ändå).
En gubbe i min släkt har en liknande historia. Seriöst galna matvanor, usel kondition, massor av cigaretter, stor övervikt, på tok för mycket alkohol. Någonstans runt 60 var han döende, det var vad läkarna sa.

Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men nu är han 93 år och har nog sin bästa tid i livet sedan sådär 25 år tillbaka. Då har han dragit in drastiskt på särskilt alkohol och tobak, gått ner en del i vikt och har numera den rätt stillsamma sporten boule som ett stort intresse. Det ser ut som att boule har gett honom livet tillbaka. Inte för att det är en sportig konditionsgrej, men för att gubben tycker det är roligt och mår väldigt bra i sin bouleklubb.
 
Krispigt ute i morse. Blir nog tidigare i år att byta till vinterbaljor.
Men just nu fint och soligt men ska bli regn senare idag. Så ska gå ut snart igen och passa på medan vädret är så här fint.
Har svårt att fatta att det är fredag. Den här veckan har gått i rasande fart.
 
Hade sällskap i duschen i morse.... :D
20190927_060047.jpg
 
Hade tänkt ha sovmorgon idag och verkligen samla kraft. Tydligen hade jag dock glömt stänga av tel från samtal när jag somnade med ljudbok och lurar i öronen. Så 8:00 ringde samma jävla telefonförsäljare som jag blockat 5 av deras nummer redan. Inget provocerar mig som telefonförsäljare som inte tar ett nej. Och mornar är INTE min grej! De bör nog inte ringa igen.. :devil:
Aja, hann fixa en hel del saker och tänker nu ta en nap istället.
 
förlåt men jag fattar inte?

Grannen ska bygga om ena ladan till stall och ha en hage som är som en ridbana som året runt hage för det är roligt att ha häst. Ingen av dem är speciellt hästvan och jag är rädd för vad som komma skall. Hade hoppats att det bara var löst prat och var planer som inte skulle bli av men nu kommer jag få se dessa hästar precis utanför trädgården.

Skrev om det igår så inte så lätt att hänga med :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 120
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp