Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag gör just nu!

BA50F769-F7D8-47D9-9707-A3C9AAF82D51.jpeg
 
När man är galet trött och ligger i sängen och inser att man måste ut och vattna blommorna. På med BH och en filt. Klart!
Endast på landet när man inte har grannar..
Synd att jag typ hade samma utstyrsel när det kom paket och jag sov middag och fick skena från säng till dörr.. 😂
Alltså... Jag kan lätt gå ut i liknande utstyrslar här när jag ska snabbrasta hundarna :angel:
 
Eftersom senaste läkaren "beordrade" mig att skicka en egenremiss till neurologen, så har jag gjort det idag. Själv kan jag ju tycka att om hon nu anser det vara nödvändigt att en neurolog kikar på symptom, resultat av ct'n osv så hade hon ju kunnat skicka en remiss själv..

Men, men nu är i alla fall bakgrund, symptom, påverkan och utebliven effekt av medicineringen ifyllt och inskickad så nu är det bara att vänta och se om de tycker att det här är något för dem att kika närmare på eller inte :)

Och sen fick jag reda på att den där samåkningen till pop-upjobbet nästa vecka inte blir av, så nu måste jag lösa resan dit och hem på något vis :cautious:
 
Fortfarande trött 1 ½v kvar tills semester och det känns som om allt krånglar och jag inte orkar ta tag i det.

Gäspar. Snart ringer min hunds matklocka så tänkte ta lite lunch får vi se om det blir någon arbetslust efter det.
 
Ja, klart att hon borde skicka en remiss själv! Men skickar du själv så slipper ju kliniken betala :/

Hon skickade ju remiss till röntgen och jag skrev faktiskt på egenremissen att den är inskickad på läkares uppmaning. Sen om det har någon betydelse eller inte är för mig oväsentligt, men jag stör mig lite på att det gick bra att skicka remiss till ena stället, men inte till det andra. Speciellt med tanke på att hon hade konsulterat neurolog angående mitt fall och där fått svaret att ct ska göras och neurologkontakt bör tas.

Nåja, det är vad det är och förhoppningsvis slutar det med någon typ av sammanfattning på det sammantagna läget.
 
Har hur mycket som hellst att göra inför semesterstart fred em men får vara hemma med sjukt barn idag. Bra för mig eftersom jag är sjuuuuuuuukt trött men blää för att jag inte alls är lika effektiv hemma som på jobbet. Kände mig också lite febrig innan men har vare sig tid eller lust med feber så piller intogs med en stor kopp te och sen linssoppa till lunch. Här ska det inte sjukas, vi ska ju iväg med husvagnen på lördag 👏👏👏
 
Har tappat bort mina nycklar. Eftersom jag kom in så vet jag att de är hemma någonstans, men de ligger nog på något "bra ställe"... Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inte leta fram dem utan istället städa fram dem. Det känns som det här mest kommer resultera i en väldigt välstädad lägenhet, fast det kanske inte heller är så tokigt :cautious:
 
Har tappat bort mina nycklar. Eftersom jag kom in så vet jag att de är hemma någonstans, men de ligger nog på något "bra ställe"... Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inte leta fram dem utan istället städa fram dem. Det känns som det här mest kommer resultera i en väldigt välstädad lägenhet, fast det kanske inte heller är så tokigt :cautious:

Du får träna hundarna till att hitta nycklarna :p :D

Edit: Eller till att städa lägenheten :idea: :up:
 
Du får träna hundarna till att hitta nycklarna :p :D

Edit: Eller till att städa lägenheten :idea: :up:
Kanske träna den ena till att städa och den andra till att spåra nycklar? :idea: Just nu känns det som om det skulle gå snabbare att göra det än att faktiskt hitta de förbannade nycklarna. Jag har städat hela hallen, noga. Jag har gjort rent alla hyllor överallt i vardagsrummet. Jag har kollat samtliga jackfickor och t.o.m. skakat på alla skor för att se så att nycklarna inte ramlat ner i någon sådan. JAG HITTAR INTE NYCKLARNA. Det är ju tur att jag har reservnycklar, men alltså, jag behöver ju hitta de vanliga ändå. Hur kan de vara helt spårlöst borta?!
 
Fick svar från med. sekreteraren att egenremissen är vidareförmedlad till ortoped O_o :confused:

Den är alltså inskickad till neurologen och mig veterligen har inte ortopeder så mycket med hjärnan att göra.. Och att ringa dit är ju halvt hopplöst "vi har många som ringer just nu och kan inte ta ditt samtal, var vänlig försök igen senare" :meh:
 
Kanske träna den ena till att städa och den andra till att spåra nycklar? :idea: Just nu känns det som om det skulle gå snabbare att göra det än att faktiskt hitta de förbannade nycklarna. Jag har städat hela hallen, noga. Jag har gjort rent alla hyllor överallt i vardagsrummet. Jag har kollat samtliga jackfickor och t.o.m. skakat på alla skor för att se så att nycklarna inte ramlat ner i någon sådan. JAG HITTAR INTE NYCKLARNA. Det är ju tur att jag har reservnycklar, men alltså, jag behöver ju hitta de vanliga ändå. Hur kan de vara helt spårlöst borta?!

Har du kollat i låset på utsidan av dörren? Kan ha hänt att jag glömt mina nycklar där några gånger :angel:
 
Har du kollat i låset på utsidan av dörren? Kan ha hänt att jag glömt mina nycklar där några gånger :angel:
Yep. Inga nycklar där heller... Nu har jag även kollat bakom böckerna i bokhyllan, ifall jag skulle lagt dem på någon bok och de sedan hade ramlat ner. Varenda väska och massor av olika lådor är kollade. Ska kontakta chefen och säga att jobbnyckeln är borta (för den var såklart på samma nyckelknippa). Så fort jag fått tag på honom så borde ju nycklarna komma fram :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 666
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 770
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp