Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, vad fint :love::love:
Vart har du hittat det? Prydnad?
Köpte det från ett dockskåpsföretag i England. Det finns att köpa i Sverige (Göteborg) men då kostar det nästan dubbelt så mycket! Köpte färdigmålat utanpå men helt trärent inuti. Tog nåt år att få det klart. Nu håller jag på med skåp nr 2... Har även mitt egna gamla Lundbyhus från 60-talet som väntar på modern inredning.

Edit:
Ja det är prydnad! Mitt fyråriga barnbarn får se men inte röra.
 
Visst är den fin....och nu ska jag "bara" laga lådan också....
20190709_120736.jpg
 
Hur märkte du förresten på Wahidah att hon hade skabb? Var det bara klåda?
Om jag inte minns helt tokigt så var det i princip bara klåda. Hon började klia sig mot öronen, trots att hon såg ut som vanligt inne i öronen (och luktade helt som vanligt). Det var framförallt kanterna på öronlapparna som kliade på henne och hon blev även svullen där. Jag har något vagt minne av att huden kändes lite strävare också, men det är möjligt att det kom pga svullnaden. Hon fick något medel 3 gånger, en vecka mellan gångerna och efter gång 2 så kliade hon sig inte alls och allt blev bra.
 
Har varit vaken hela natten nästan och sovit 3,5 timme och är barnvakt nu fram till halv fem. Tror de blir en tidig kväll för mig
 
Morgon bestyren ar klara och jag vantar pa att det ska bli tid att aka och jobba igen. I dag blir det en kort dag, bara en evaluation pa en ny klient. Sedan ska jag sy nya ligg kuddar for hundarna ... och bara ta det lungt. :p
 
Jag har ridit en lektion igen. Idag var det galopp över bommar och att räkna galoppsprång. Kul! Men jag önskar det fanns en mindre häst att rida. Jag är för liten och har för dålig fysik för att orka rida jättehästen.
 
Hur kommer det sig att du gillar dockskåp?
Jag gillar det småttiga! Lekte aldrig med dockor som liten utan möblerade om i mitt Lundby dockskåp... Nu är det dock skala 1:12 som gäller. Det finns precis allt i den skalan! Snokade upp en miniatyraffär i Adeleide när jag var där i april så i nya huset blir det ett rum med möbler och pryttlar från AUS.
 
Alltså nåt är allvarligt fel med denna dagen. 90% av alla jag träffat har varit spritt språngande galna.
Dagen toppades med en förrymd mås inne på NK varvid en gubbe vrålar ”VEM ÄGER FÅGELN?!”.
Jag bara ”ägarens nummer står säkert i hens halsband...annars kanske servicecenter kan efterlysa föräldrarna i högtalarna”?

:laugh:
 
Skrev precis med min syssling, konversationen gick så här:
Hon - jag tittar på tv
Jag - okej, vad ser du på?
Hon - något svenskt sång program
Jag - Allsång på skansen?
Hon - vet inte, men de sjunger om stockholm i alla fall
Jag - ok, är nog allsång på skansen då
Hon - coolt att du känner till programmet 🤩
Jag - det är ett svenskt program, det hade typ varit konstigare om jag inte kände till det

Precis efter att vi skrev uppdaterade hon sin instastory med en bild på tv'n och mycket riktigt är det allsång på skansen hon ser på. På bilden står det "detta är ett svenskt program, så coolt!" :D

Inte trodde jag att man kunde bli så glad av att se allsång på skansen på tv :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 661
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 770
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp