Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är gammal nog att klara sig själv. Jag tyckte inte han skulle gå alls.

Vi fick veta att det brunnit i vår huslänga (läste det på Facebook). Snacka om att vi blev oroliga! Katterna är ju hemma!
Men mina föräldrar åkte dit och kollade, verkade vara lungt och djuren mår bra

Men fy, skönt att det gick bra med era katter och hus.
 
Samma sak här, en liten bit bort. Vi ser det också titt som tätt - och en natt i våras när jag fick springa ut med Gaia så stod det en räv precis utanför husdörren. Det blev ett himla halabaloo på Gaia och vi måste ha väckt alla grannarna. Nu rapporteras det dock att räven som håller till på vår gata ser ut att ha skabb. :( Det vore ju väldigt tråkigt.
Usch, hoppas verkligen att det inte är skabb :/ Det var ju mörkt när jag såg "mina" rävar, men av det jag kunde se så verkade de bara ha tunn sommarpäls, inte skabb. För flera år sedan var det dock en skabbräv här någonstans. Jag såg den aldrig, men plötsligt hade Wahidah rävskabb så tja...
 
Usch, hoppas verkligen att det inte är skabb :/ Det var ju mörkt när jag såg "mina" rävar, men av det jag kunde se så verkade de bara ha tunn sommarpäls, inte skabb. För flera år sedan var det dock en skabbräv här någonstans. Jag såg den aldrig, men plötsligt hade Wahidah rävskabb så tja...

Jag hoppas att det kan vara så att vad de har sett är valpar som fäller valppälsen. Jag håller iallafall tummarna för det.
 
Har så dåligt samvete för alla kunder som jag inte kan köra idag. Ingen aning om hur chefen löser problemet och jag är bekymrad.
Men jag är inte i skick att jobba. Hatar att lämna folk i sticket men ibland går det ju bara inte.
 
Har så dåligt samvete för alla kunder som jag inte kan köra idag. Ingen aning om hur chefen löser problemet och jag är bekymrad.
Men jag är inte i skick att jobba. Hatar att lämna folk i sticket men ibland går det ju bara inte.
DEt är inte ditt ansvar, din chef får lösa det. Det är hans jobb och hans ansvar. Du har inte betalt för det.
Du tar ditt ansvar genom att vara hemma när du inte kan köra och dessutom riskerar att ev smitta ner svaga människor med magsjuka. Kunderna hade inte velat ha dig bakom ratten med magsjuka!
 
Dricker kaffe och kollar dockskåp. Redan som väldigt litet barn så har jag önskat mig ett dockskåp men aldrig fått. Vill ha ett Lundby Dallas, men de går för mycket pengar så jag får ofta vika mig i auktioner men just nu leder jag annonsen med marginal upp till mitt maxbud. Ett litet hopp växer i mig, kanske blir barndomsdrömmen sann :p
 
Har snabbplanterat om alla blommor på nedervåningen. Det innebär att jag behåller samma kruka, skär bort överflödiga rötter och fyller på med ny jord. Helt enkelt för att jag vill ha kvar dom i fönstret, och jag slipper leta efter nya krukor :angel:
 
Dricker kaffe och kollar dockskåp. Redan som väldigt litet barn så har jag önskat mig ett dockskåp men aldrig fått. Vill ha ett Lundby Dallas, men de går för mycket pengar så jag får ofta vika mig i auktioner men just nu leder jag annonsen med marginal upp till mitt maxbud. Ett litet hopp växer i mig, kanske blir barndomsdrömmen sann :p
Kul att det finns fler med barndomsdrömmar. Själv slog jag till med ett engelsk dockskåp när jag blev tillräckligt vuxen.
DSC_0056.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 661
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 770
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp