Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knepet är att gå och snackshandla på fyllan med jämna mellanrum.

Du vimsar hem, packar in överlivet snacks (det du inte hann äta upp på vägen), och somnar sedan gott i soffan. Det är väldigt funktionellt för att glömma bort vad som köptes, var det staplades in, och huruvida rödvin och polkaglass fungerar ihop eller inte. :angel:
Haha..... Nja, det funkar tyvärr inte så bra när man har 1,5 mil till affären och behöver ta bilen för att komma dit och hem.....:D
 
Har haft semester i flera timmar och är redan rastlös. (med andra ord, jag är nog ganska frisk från min förkylning nu). Dessutom saknar jag favoritkollegorna så sjukt mycket :arghh: En vecka och någon enstaka dag, sedan får jag träffa den ena av dem. Den andra ger sig troligen av igen precis när han kommer hem från resan, och i så fall kommer det totalt sett bli en hel månad utan att vi ses. Bläh. Jag borde bryta kontakten med dem istället, så att jag slipper fundera på hur det blir när vi av någon anledning faktiskt inte kan ses varje dag.
 
32620

Nu har kanin nr 3 flyttat in. Den här damen heter Poppy och ska så småningom få flytta ihop med Kola. Så just nu sitter jag och håller koll så att hon varvar ner och gör sig hemmastadd. Lite kul att titta på när hon käkmarkerar buren och allt som sticker ut. 🙂
 
Har haft semester i flera timmar och är redan rastlös. (med andra ord, jag är nog ganska frisk från min förkylning nu). Dessutom saknar jag favoritkollegorna så sjukt mycket :arghh: En vecka och någon enstaka dag, sedan får jag träffa den ena av dem. Den andra ger sig troligen av igen precis när han kommer hem från resan, och i så fall kommer det totalt sett bli en hel månad utan att vi ses. Bläh. Jag borde bryta kontakten med dem istället, så att jag slipper fundera på hur det blir när vi av någon anledning faktiskt inte kan ses varje dag.

Ja, huvva vad jobbigt det är med semester!:p
 
Det lustiga är att jag inte drömmer så ofta om mina mobbare från den tiden :confused: Utan jag drömmer om mina kompisar från den tiden eller personer som jag bara var som mest bekant med/kände igen. Alltså, helt orimliga personer - och ändå blir jag mobbad av dem istället för de två som egentligen utsatte mig mest för. Vilket är ju ... eh, varken bra eller dåligt :cautious: direkt efter de nätterna undrar jag om jag kommer reagera automatiskt negativt om jag skulle råka på dem igen pga drömmarna :o

Japp, jättelätt lösning :cool: så här får du doktorns recept: "sluta stressa" :up::grin:
Drömmar är då inget annat än konstiga... jag har mest drömmar om att mobbningen utspelar sig igen :(. Ja, tänk om det blir så. Att man drömmer negativt om någon och om man ser personen blir man direkt typ arg/sur/irriterad :o

Tack för receptet! Mycket enkelt att fixa, speciellt i dagens stress-samhälle :cool::up:
 
Stressig dag på jobbet. Trots fullbokad dag så klämde chefen in en tant som ville åka ochhandla lite. "Hon ska bara köpa lite så det går fort". Tanten fyllde en kundvagn med ALLA vitvinstetrapack som fanns i butiken. Plus 10 flaskor med vitt vin. Samt 3 6-pack med mineralvatten. Och lite andra småsaker. Så jag hamnade i tidsnöd och fick en utskällning förstås. Jag tyckte liksom inte att jag kunde åka ifån tanten bara för att hon inte höll avtalad tid. Men det måste jag göra nästa gång enligt chefen.
 
Vi kan nog konstatera att något är rejält fel på mamma. 😔 Hon har haft sms krig med syrran hela dagen för att nu vända det till att det är mitt fel. Jag fick sms om att syrran är ledsen för att jag försöker tvinga bort henne från stugan och mamma har minsann aldrig haft för avsikt att lämna ifrån sig stugan. Så vi är alltså fyra vuxna som helt har missförstått vad hon har pratat om i ett halv år och flera gånger bett mig och syrran att komma överens trots att vi är fullständigt överens. Så nu skiter jag i det hela, jag har meddelat henne att hon får ha stugan så mycket hon vill och vi köper en husbil.
 
Gjorde precis en insats för miljön :D det var en mycket trött virrig fjäril som flaxade förvirrat runt en lampa och undrade om det inte skulle vara natt nu, fick släppa ut den genom fönstret, det var en sån där mörkt röd med ögon på vingarna :love: de ser man inte alltför ofta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 136
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 769
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp