Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte för att vara min mamma tyvärr. Hon har sedan jag och syrran flyttade hemifrån aldrig haft något julfirande hemma hos sig utan vi har antingen varit hos mig eller syrran eller så har hon varit bortrest och ändå beklagar hon sig över hur besvärligt det är när barnen bara förväntar sig att få allt serverat hela julen. 🙄 Hon har på sin höjd kokat potatis under hela julhelgen.
Låter som en väldigt knepig person :(
 
Har promenerat hundarna i höstrusket! :love: Tur att min Border Collie är på träning igen, för med mina bröstsmärtor så hade det inte gått att promenera alla tre, för han kan typ inte gå i koppel.

Som tur var så visade EKGet i söndags att inget är fel på hjärtat. Antar att det är någon slags muskelspänning som gör att det hugger i bröstet? Lite läskigt när det hugger som knivar lite random, men är glad att jag kan ta mig ut med hundarna och åka till affären i alla fall.
 
Ja till viss del men även personlighet, men den blir värre och värre och jag misstänker starkt demens eller någon liknande. Hon säger att hon har kollat upp det, och det inte är något men samtidigt skulle hon kunna ljuga om det.
Tyvärr är det vanligt att personer med demenssjukdom inte själva inser att de är sjuka. Framförallt i början är det många som förnekar det och att säga att man har kollat upp det eller kommer göra det, är inte helt ovanligt.
 
Otter box är ett skal, skyddar mot vatten, slag, stötar. Enda anledningen till att min telefon överlevt i 2 år :D
Min ena häst trampade på telefonen i stället igår. Den höll tack vare skalet
De är helfärgade va? :angel: Jag har ett inre barn som fortfarande är avundsjukt på sina kompisar som kunde köpa olika mönstrade skal till sina mobiler medan hon inte kunde det. För första gången så har jag ett fint skal :love:
Jag skyller på det inre barnet :angel::p

Men imponerande!
 
De är helfärgade va? :angel: Jag har ett inre barn som fortfarande är avundsjukt på sina kompisar som kunde köpa olika mönstrade skal till sina mobiler medan hon inte kunde det. För första gången så har jag ett fint skal :love:
Jag skyller på det inre barnet :angel::p

Men imponerande!
Japp, svart gummi runt om.
Du får måla själv :D
 
Så jävla glad idag! En vän har efter en svår olycka legat nedsövd i flera dagar med diverse frakturer och ett par hjärnblödningar. Man visste inte om denne skulle klara sig. Det såg dystert ut.
Men idag ringde de och berättade att personen var vaken och skulle byta från intensivvårdsakuten till en "vanlig" avdelning på annat sjukhus. Om man är stabil nog för transport så känns det ju betydligt mer hoppfullt!
Håller tummarna nu för underbar människa! :heart
 
Jag avskyr också mardrömmar. De är hemska, speciellt när de är realistiska. Icke realistiska mardrömmar stör mig inte så mycket, och gissa vilka jag har flest av? :cautious::crazy: Jo, de realistiska :turd:-mardrömmarna!
Jag avskyr de realistiska, mest för att de gör mig så arg!
Alltså, jag går vilse och blir frustrerad på att aldrig komma fram (den vanligaste mardrömmen!) eller så går jag och väntar på något som ska hända men aldrig gör det, eller så möter jag på personer från grundskolan(!) som typ mobbar mig och jag blir så jäkla arg så att det sjuder i mig (näst vanligaste mardrömmen). Hur vettigt tycker hjärnan att det är att vakna upp i ilska så att man kokar? O_o:cautious:
Jag tror dock att det kan vara stress eller kvarlämnade negativa känslor från dagen som svämmar över till drömmarna. Irriterande dock.

Skulle mycket hellre drömma våtdrömmar, DE tycker min hjärna att jag inte förtjänar så ofta :mad::cautious::rofl:
 
Vi har pratat om det många gånger, min mormor var dålig länge och mamma har varit orolig för att drabbas av samma. Så mamma har nog varit hos läkare, men vad läkaren faktiskt har sagt, det är omöjligt att säga. 😔
Jag beklagar om det är så. Min pappa har blivit sämre dement på ganska kort tid nu. Men det kan vara för att han har ont och kan inte sova ordentligt. Förut så blev han bara förvirrad på kvällen men nu verkar det vara redan på morgonen också. Tråkigt. Men det känns som att jag har redan sörjt den gamla personen, och nu är det bara den här som rent krasst inte alltid fungerar så bra i vardagen.
 
Jag avskyr också mardrömmar. De är hemska, speciellt när de är realistiska. Icke realistiska mardrömmar stör mig inte så mycket, och gissa vilka jag har flest av? :cautious::crazy: Jo, de realistiska :turd:-mardrömmarna!

I natt dromde jag att jag kastade boll till Mallen pa en aker, nagot vi gor da och da. Mallen, som pa mallars vis, satsar allt och springer ivag som en antilop ramlar plotsligt och skriker. Han hade stigit ner i ett sorkhal och brutit benet. Jag vaknade i chock ... och varje gang jag holl pa att somna om kom det tillbaka, men da mer i form av hur ska jag fa in honom i bilen och till en vet ... Hu sa hemskt det var.😭
 
Det bara öser ner regn här och blåser satan. Jag har lite frön jag odlat i krukor som nu är redo för att planteras ut i rabbetrna. Det var dagens plan. Den ställdes in jääävligt rejält.

Sambon messade med stallägaren jag har min häst hos ang andra saker. Han hälsade att jag hade en faktura på en grimma. Jag fattade ingenting. Han har ju en miljard grimmor. Och om de nu skulle vara förbrukade allihop borde de väl kontakta mig så jag kan köpa ny.

Nej, de hade haft fel på nätet och hon lade min stallhyresfaktura på hans tränshängare i sadelkammaren.:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 767
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp