Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att sen hälsa på @athena_arabians som kommer älska dig :nailbiting: :D
51DA5E2C-B1CA-4535-9304-8362498E17CF.gif
 
Det bara öser ner regn här och blåser satan. Jag har lite frön jag odlat i krukor som nu är redo för att planteras ut i rabbetrna. Det var dagens plan. Den ställdes in jääävligt rejält.

Sambon messade med stallägaren jag har min häst hos ang andra saker. Han hälsade att jag hade en faktura på en grimma. Jag fattade ingenting. Han har ju en miljard grimmor. Och om de nu skulle vara förbrukade allihop borde de väl kontakta mig så jag kan köpa ny.

Nej, de hade haft fel på nätet och hon lade min stallhyresfaktura på hans tränshängare i sadelkammaren.:laugh:
Dyr grimma :D:rofl:
 
Käkade pizza idag
Orkade inte fixa käk
Sista dagen på den förskolan gjord
Känns jättesorgligt även om jag inte fattat det än
 
Jag har anmält mitt intresse som registrerare till folkräkning 1940 (riksarkivet). Idag kom den 32-sidiga manualen :eek: ! Men det blir säkert kul när man väl kommer igång att registrera data..... :)

Som släktforskare har man ju grymt mycket nytta av sådana här register, så det känns trevligt att kunna göra lite nytta och bidra :) .
 
Jag avskyr de realistiska, mest för att de gör mig så arg!
Alltså, jag går vilse och blir frustrerad på att aldrig komma fram (den vanligaste mardrömmen!) eller så går jag och väntar på något som ska hända men aldrig gör det, eller så möter jag på personer från grundskolan(!) som typ mobbar mig och jag blir så jäkla arg så att det sjuder i mig (näst vanligaste mardrömmen). Hur vettigt tycker hjärnan att det är att vakna upp i ilska så att man kokar? O_o:cautious:
Jag tror dock att det kan vara stress eller kvarlämnade negativa känslor från dagen som svämmar över till drömmarna. Irriterande dock.

Skulle mycket hellre drömma våtdrömmar, DE tycker min hjärna att jag inte förtjänar så ofta :mad::cautious::rofl:
Åh ja, jag drömmer mycket om mina gamla mobbare. Så drömmen om Buke var ändå rätt bra, för att vara en mardröm. Betydligt bättre än drömmarna om mobbarna i alla fall...

Det ligger nog något i det du säger, jag tycker att mina mardrömmar blir fler/värre om jag är extra stressad. Så receptet för att få slut på mardrömmarna är alltså att sluta stressa..? Jättelätt då :cautious::D
 
Var sötsugen och snokade igenom skåpen - lycka! Ett bortglömt paket oreo längst in bakom havregrynen! :love::bump: Tuggar mig igenom dem nu, med en kopp te och öppna fönster ut emot solen.
Men VAD är det med er :eek: ???? Ni hittar bortglömda kakor och chipspåsar på löpande band :eek:!

Här hittar man inte ens en bit överblivet blockchoklad - ALLT går åt i detta hem :rofl: !!
 
Åh ja, jag drömmer mycket om mina gamla mobbare. Så drömmen om Buke var ändå rätt bra, för att vara en mardröm. Betydligt bättre än drömmarna om mobbarna i alla fall...

Det ligger nog något i det du säger, jag tycker att mina mardrömmar blir fler/värre om jag är extra stressad. Så receptet för att få slut på mardrömmarna är alltså att sluta stressa..? Jättelätt då :cautious::D
Det lustiga är att jag inte drömmer så ofta om mina mobbare från den tiden :confused: Utan jag drömmer om mina kompisar från den tiden eller personer som jag bara var som mest bekant med/kände igen. Alltså, helt orimliga personer - och ändå blir jag mobbad av dem istället för de två som egentligen utsatte mig mest för. Vilket är ju ... eh, varken bra eller dåligt :cautious: direkt efter de nätterna undrar jag om jag kommer reagera automatiskt negativt om jag skulle råka på dem igen pga drömmarna :o

Japp, jättelätt lösning :cool: så här får du doktorns recept: "sluta stressa" :up::grin:
 
Men VAD är det med er :eek: ???? Ni hittar bortglömda kakor och chipspåsar på löpande band :eek:!

Här hittar man inte ens en bit överblivet blockchoklad - ALLT går åt i detta hem :rofl: !!
Jag har inte glömt chipsen i skåpet! Jag har bara bra motståndskraft mot chips ibland :devil: (speciellt när jag kan säga åt mig själv att jag får något annat gott nästa kväll :angel:) Men ikväll blir det mitt godis jag köpte idag :d:love::d:love:
 
True true! Fick ta skydd i en port och är ändå dränkt 😅 😅
Som här. Jag kom in från min postrunda, då var det bra väder, så regnade det när jag några minuter senare skulle hem. Innan jag var hemma (10 min cykeltur) så hade det slutat regna. Det såg fint ut, väderleksrapporten sa regn först kl 18, så jag kopplade hundarna och gick ut. När vi kommit ungefär 15 min bort så kom en störtskur och äldsta hunden meddelade att hon inte tänkte gå längre. Vi gick hem, jag fixade med lite allt möjligt, sätter mig i soffan och konstaterar att det är strålande sol ute samt skriver det till en vän. Han svarar att det nog ändrar sig snart igen och tja, han hann väl inte mycket mer än skriva det så regnade det igen. Nu när jag tittar ut så ser det fint ut, men jag tänker inte bli lurad att gå ut ännu en gång, nu får det vara, nu sitter vi i soffan tills hundarna måste ut på kvällsrastning :p
 
Men VAD är det med er :eek: ???? Ni hittar bortglömda kakor och chipspåsar på löpande band :eek:!

Här hittar man inte ens en bit överblivet blockchoklad - ALLT går åt i detta hem :rofl: !!

Knepet är att gå och snackshandla på fyllan med jämna mellanrum.

Du vimsar hem, packar in överlivet snacks (det du inte hann äta upp på vägen), och somnar sedan gott i soffan. Det är väldigt funktionellt för att glömma bort vad som köptes, var det staplades in, och huruvida rödvin och polkaglass fungerar ihop eller inte. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 767
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp