Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde precis en insats för miljön :D det var en mycket trött virrig fjäril som flaxade förvirrat runt en lampa och undrade om det inte skulle vara natt nu, fick släppa ut den genom fönstret, det var en sån där mörkt röd med ögon på vingarna :love: de ser man inte alltför ofta.
Imponerande att du hinner före Alice :laugh: här hemma är vi fyra som slåss om stackarna som tagit sig in och det är inte alltid jag vinner :o
 
Gjorde precis en insats för miljön :D det var en mycket trött virrig fjäril som flaxade förvirrat runt en lampa och undrade om det inte skulle vara natt nu, fick släppa ut den genom fönstret, det var en sån där mörkt röd med ögon på vingarna :love: de ser man inte alltför ofta.
Påfågelöga! Sådana kryllar det av här!
 
Sa markligt det ar att man involverar sig i en forenings styrelse och ... utan undantag ... visar det sig att man fatt problem man inte visste nagot om och man upptacker att ganska manga manniskor inte riktigt ar den person man trodde att de var. 🤨🤔 ibland blir jag bara sa trott ...🙄
 
Och nu har jag hallt upp ett glas vin ... Det har jag fortjanat i dag!

IMG_0097.jpeg
 
Imponerande att du hinner före Alice :laugh: här hemma är vi fyra som slåss om stackarna som tagit sig in och det är inte alltid jag vinner :o
Alltså.. Alice fyllde sex år igår. I år har hon setat och bara tittat på flugor som kröp runt på golvet bara någon decimeter framför henne :banghead::meh: Det är liksom bara om de irriterar henne eller flyger tillräckligt dumt nära ... Och när hon har lust, vilket blir allt mer sällan, och då missar hon alltmer som oftast :cautious: Jag tror att hon håller på att förbereda sig för fullt på att bli senior. (Hon fick en da Bird på sin födelsedag och vi lekte lite ute, mitt i så började hon hacka och hulka O_o tanten då!)

Och hunden tycker att det är skitkul när jag smäller med flugsmällan, det är som att det öppnas en liten lucka där och en liten godbit puttas ut på smällan efter ett smack :idea: Hon hoppar upp och ned ivrigt för en godisbit! :up: Hon fattar inte alls kopplingen mellan flugorna och flugliken 🙄 kanske lika bra det så att hon inte kastar sig efter flugorna.. inte riktigt lika vig som katten.

Så.
Nä.
Jag får gå runt med flugsmällan själv :meh:
Men liken hamnar i alla fall direkt i soptunnan, aka hunden.
 
Jag tittar pa damerna's wimbeldon ... Coco Gauff mot Hercog. :nailbiting: Gauff ar inte bara en 15 ar gammal "underdog" ... hon ar Amerikan och naturligtvis den jag haller pa. Hon paminner allt mer om Bjorn Borg forst tar Hercog tva set ... nu ar det tie break i tredje set ... och Gauff leder med 7-6 :nailbiting:
 
Varit kallsvettig hela natten och nyligen vände magen ut och in på sig :yuck:. Hoppas det bara är matförgiftning så det går över fort för jag avskyr att kräkas. Mår för tillfället bättre än på hela natten i alla fall, alltid nåt.
Till råga på allt så är min mor på besök och vi skulle iväg och handla idag. Blir väl inget av med det nu...
 
Chefen frågade igår om jag vill köpa min favorithäst från ranchen (och med "köpa" förutsätter jag det menas ta över, ej betala för).............

Hon är verkligen min drömhäst efter min vita connemara som jag tog bort 2014 (i Sverige) efter 10 månaders utredning hos veterinär men orsak till eländet fick vi aldrig reda på...

Fan vilket dilemma. Vill jag ha egen häst igen? Samtidigt känns det som en "rescue" då chefen kommer sälja av 10 hästar närmasta 6 mån
 
Sitter och lyssnar på regnet. Nackdelen med liten husbil är att jag inte kan göra något innan maken vaknar och vi bäddar undan soffsängen. Den tar upp typ hela bilen.. Måste skaffa ett hopfällbart bord, just nu tar bordet upp hela köket/kokvrån. Men vi hittar inget bord i rätt storlek :arghh:
 
Så, nu har min väska kommit, men halva fucking väskan är borta! På den vanliga resväskan satt en extra väska med en rejäl dragkedja runt hela. Denna extra väska är nu borta. Hur fan är det möjligt?! Orkar fan inte med det här. Det är inte direkt så att den satt med ett litet spänne som kan gå sönder lätt utan det var en tjock jävla dragkeja runt om hela och den har -aldrig- öppnats så mycket som en millimeter under alla flygturer jag någonsin gjort med den väskan.
 
Börjar oroa mig lite lätt för min polare E. Sågs senast vid 02.30 inatt då hon skulle gå hem (kort promenad). Därefter inte synts till eller gett ifrån sig livstecken. Senast uppkopplad på messenger för 12 timmar sedan. Har messat och ringt plus varit där och knackat på. Tänker att hon sovit svinläge men börjar kännas lite väl länge för att vara hon...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 136
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 769
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp