R
Raderad medlem 68338
Jag planterar blommor och fixar rabatter och lyssnar på Kepler. Avslappnande blomgrejande bör balansera upp fasan av Kepler tänker jag.. ⚖
Vilken bok?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag planterar blommor och fixar rabatter och lyssnar på Kepler. Avslappnande blomgrejande bör balansera upp fasan av Kepler tänker jag.. ⚖
LazarusVilken bok?
Åh så fin!Jisses vad trött jag blev! Gubben kom och drog med mig in för att han hade lagat jättegod mat. Nu är jag För trött och mätt för att göra något annat. Han stack iväg till grannen i andra änden av byn för de har tydligen fest. Jag ville följa med men samtidigt är jag något trött och sömnig. Idag har jag byggt på kaninburet inne i lagårn och är nästan färdig. Lite småpyssel kvar. Så just nu sitter jag i fåtöljen och funderar om jag orkar gå in i vardagsrummet och lägga mig i soffan. Det skulle innebära att behöva gå typ 5 meter. Orkar jag?
Typ det här jag har pysslat med:
Visa bifogad fil 32684
Åh så fin!
Det är en mygga i sovrummet och det är för varmt inne = myggan stortrivs och låter som ett flygplan samtidigt som fläkten står på.
Yey. Men... bara den lilla detaljen att jag vill sova. Myggjävel . Och... fläkt-något. Båda låter i alla fall... för mycket
Idag har jag i alla fall träffat så många släktingar som jag inte sett på typ 7 år, så det har varit trevligt! Men något jag lagt märket åt är att finnar ofta är väldigt högljudda, varför? Tex på båten för någon dag sen, två personer stog jämte varandra och bokstavligen skrek åt varandra så att alla på den ändå rätt stora båten hörde vad de sa. Jag förstår inte varför... men det kanske bara är en vanesak?
Edit: No offence åt finnar, det är bara något jag reflekterar över...
Känns som att hela livet har gått i olika stadier med äldre som blir dementa och/eller dör. Först fastern som dog i cancer när jag var barn, sen morfar som blev dålig och dog under barndomen, sen mormor som blev ganska hastigt dement efter det och var det i flera år under min tonår då det var bara några år sedan hon dog, och nu är det pappa som börjar bli eller redan är dement.Sitter och läste på om demenssjukdom precis och funderar på om jag ska lägga fram något förslag om demensutredning för pappa till mamma ... Känns inte som att jag kan vända mig direkt till honom om det, men samtidigt som att mamma kanske funderar på det själv också. Det fanns ju viss medicin man kunde få ibland som kanske kunde hjälpa honom.
Samtidigt som jag får ångest över att min mamma troligen kommer att drabbas av något liknande i framtiden, högst troligt då min mormor led av det länge. Hon är min bästa vän Men samtidigt så vill jag inte lida av det i förväg - hon mår ju bra nu, men ångesten är svår att resonera med.