Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jisses vad trött jag blev! Gubben kom och drog med mig in för att han hade lagat jättegod mat. Nu är jag För trött och mätt för att göra något annat. Han stack iväg till grannen i andra änden av byn för de har tydligen fest. Jag ville följa med men samtidigt är jag något trött och sömnig. Idag har jag byggt på kaninburet inne i lagårn och är nästan färdig. Lite småpyssel kvar. Så just nu sitter jag i fåtöljen och funderar om jag orkar gå in i vardagsrummet och lägga mig i soffan. Det skulle innebära att behöva gå typ 5 meter. Orkar jag?

Typ det här jag har pysslat med:
32684
 
Jisses vad trött jag blev! Gubben kom och drog med mig in för att han hade lagat jättegod mat. Nu är jag För trött och mätt för att göra något annat. Han stack iväg till grannen i andra änden av byn för de har tydligen fest. Jag ville följa med men samtidigt är jag något trött och sömnig. Idag har jag byggt på kaninburet inne i lagårn och är nästan färdig. Lite småpyssel kvar. Så just nu sitter jag i fåtöljen och funderar om jag orkar gå in i vardagsrummet och lägga mig i soffan. Det skulle innebära att behöva gå typ 5 meter. Orkar jag?

Typ det här jag har pysslat med:
Visa bifogad fil 32684
Åh så fin!
 
Sitter och funderar på om det är min fördomar och förutfattade meningar är fel eller om jag kanske har rätt i att vara försiktig med en person som vill bli medlem. Men när personen skriver att hen vill ha tillgång till vapen trots sin bakgrund och hen har fått nej från andra föreningar så blir jag skeptisk. Jag har inte svarat på mejlet än, jag vill ju gärna ge folk en andra chans men samtidigt så har vi skarpa vapen och en hel del kontanter. 🙄
 
Har fulgråtit halva kvällen för att jag inte pallar med allt det här strulet. Sambon ska ringa försäkringsbolaget på måndag. Inte för att det var något stort penningvärde i väskan men för mig har saker ett stort affektionsvärde oavsett prislappen, även annars försumbara saker som en mobilladdare. Det jag saknar mest är mina Betula flipflops. Världens skönaste flipflops och nu går det knappt att få tag i dem längre, möjligen amazon eller Ebay... En hel jävla vecka har gått åt till den här skiten och det är fortfarande inte över... SKJUT MIG I HUVUDET.
 
Slöar i soffan. Lyckades inte hitta pulsen i frambenen på ponnyn ikväll, så förhoppningsvis lyckades vi häva fångkänningen i tid.
 
Jag sitter och vantar pa att Maken ska bli klar sa vi kan aka till Lodgen. Det ar sa mycket snett i styrelsen att vi behover lagga ner lite extra tid dar ... for att leta bland papper och se vad som gjorts det senaste aret. Det ar helt sanslost sa vardslost vissa skoter sina egangemang. 🤨
 
Det är en mygga i sovrummet och det är för varmt inne = myggan stortrivs och låter som ett flygplan samtidigt som fläkten står på.

Yey. Men... bara den lilla detaljen att jag vill sova. Myggjävel :devil:. Och... fläkt-något. Båda låter i alla fall... för mycket :meh:

Idag har jag i alla fall träffat så många släktingar som jag inte sett på typ 7 år, så det har varit trevligt! :) Men något jag lagt märket åt är att finnar ofta är väldigt högljudda, varför? O_o Tex på båten för någon dag sen, två personer stog jämte varandra och bokstavligen skrek åt varandra så att alla på den ändå rätt stora båten hörde vad de sa. Jag förstår inte varför... men det kanske bara är en vanesak? :confused::p

Edit: No offence åt finnar, det är bara något jag reflekterar över...
 
Min första lediga kväll på 13 dagar så jag har kunnat dricka rödvin. Tyvärr ingen god sort. Alldeles för sött. Jag är inte duktig på vin utan rycker åt mig någon flaska med lagom pris. Med vita är det lättare. Allt utom chardonnay som inte är sött går bra. Helst riesling men annat går bra det med.
 
Dottern är helt knäckt över mina tv-vanor
Jag fastnar nästan alltid för någon dokumentär. Spelprogram, långfilmer osv går bort helt för min del. Så ikväll var det program om andra världskriget
 
Det är en mygga i sovrummet och det är för varmt inne = myggan stortrivs och låter som ett flygplan samtidigt som fläkten står på.

Yey. Men... bara den lilla detaljen att jag vill sova. Myggjävel :devil:. Och... fläkt-något. Båda låter i alla fall... för mycket :meh:

Idag har jag i alla fall träffat så många släktingar som jag inte sett på typ 7 år, så det har varit trevligt! :) Men något jag lagt märket åt är att finnar ofta är väldigt högljudda, varför? O_o Tex på båten för någon dag sen, två personer stog jämte varandra och bokstavligen skrek åt varandra så att alla på den ändå rätt stora båten hörde vad de sa. Jag förstår inte varför... men det kanske bara är en vanesak? :confused::p

Edit: No offence åt finnar, det är bara något jag reflekterar över...

Tror det är ganska individuellt. När jag hälsade på släkten i Finland så var det ett par av dem som pratade så mycket att jag fick ont i huvudet. Men sedan fanns det några som var tystlåtna, lugna och som inte sa mer än nödvändigt. Så finnar är nog som de flesta svenskar alltså.:p
 
Sitter och läste på om demenssjukdom precis och funderar på om jag ska lägga fram något förslag om demensutredning för pappa till mamma ... Känns inte som att jag kan vända mig direkt till honom om det, men samtidigt som att mamma kanske funderar på det själv också. Det fanns ju viss medicin man kunde få ibland som kanske kunde hjälpa honom.

Samtidigt som jag får ångest över att min mamma troligen kommer att drabbas av något liknande i framtiden, högst troligt då min mormor led av det länge. Hon är min bästa vän :cry: Men samtidigt så vill jag inte lida av det i förväg - hon mår ju bra nu, men ångesten är svår att resonera med.
 
Sitter och läste på om demenssjukdom precis och funderar på om jag ska lägga fram något förslag om demensutredning för pappa till mamma ... Känns inte som att jag kan vända mig direkt till honom om det, men samtidigt som att mamma kanske funderar på det själv också. Det fanns ju viss medicin man kunde få ibland som kanske kunde hjälpa honom.

Samtidigt som jag får ångest över att min mamma troligen kommer att drabbas av något liknande i framtiden, högst troligt då min mormor led av det länge. Hon är min bästa vän :cry: Men samtidigt så vill jag inte lida av det i förväg - hon mår ju bra nu, men ångesten är svår att resonera med.
Känns som att hela livet har gått i olika stadier med äldre som blir dementa och/eller dör. Först fastern som dog i cancer när jag var barn, sen morfar som blev dålig och dog under barndomen, sen mormor som blev ganska hastigt dement efter det och var det i flera år under min tonår då det var bara några år sedan hon dog, och nu är det pappa som börjar bli eller redan är dement.
Härnäst blir det väl min andra faster, sen mamma och sen syskonen och sen blir det väl ingen mer förrän det är min tur för då är det ingen äldre kvar ....
Nä.
Det känns bara för jäkligt just nu, som att man får bara några få andningshål mellan de här stressiga åren.
Blä.

Edit: Tror att jag behöver lära känna unga pigga människor. :grin:
 
Jag misstänker starkt att det är det här programmet Ambulance som jag satte på som påverkar mig, speciellt när det är äldre som de hjälper. :cautious: Detta är nog inte nyttigt för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 769
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp