Vad gör vi? Del 102, CII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
TrÀffat pÄ ett rÄdjur ute men inte en endaste mÀnniska, inte en bil eller en cykel. Fint vÀder sÄ var Àr alla? Ute i sina sommarstugor, med husvagnen eller hos mostrar? Eller sitter alla inne?? För det Àr söndag och fint vÀder och dÄ ska det vara lite folk och rörelse. Kanske sÄhÀr det kÀnns att vara ensam mÀnniska kvar pÄ jorden. Bara jag, Jinns och hÀstarna och ett rÄdjur. MÀrklig kÀnsla.
 
TrÀffat pÄ ett rÄdjur ute men inte en endaste mÀnniska, inte en bil eller en cykel. Fint vÀder sÄ var Àr alla? Ute i sina sommarstugor, med husvagnen eller hos mostrar? Eller sitter alla inne?? För det Àr söndag och fint vÀder och dÄ ska det vara lite folk och rörelse. Kanske sÄhÀr det kÀnns att vara ensam mÀnniska kvar pÄ jorden. Bara jag, Jinns och hÀstarna och ett rÄdjur. MÀrklig kÀnsla.
Var sÄ vi började fundera imorse ocksÄ! Helt folktomt, brukar man inte gÄ ut och rensa ogrÀs söndag klockan 9 :D
 
Jag knyckte honung frÄn bina idag.
32739
 
BestÀllt en ny telefon. Mitt batteri börjar vara kasst. Inte jÀtte men tillrÀckligt ;)
Var duktig och bestÀllde en ny otter box till den direkt med.
 
Morsan och jag gick en promenad upp till Stordammen och grillade korv. Matade 3 grÀsÀnder som var dÀr.
Plockade lite kantareller och blÄbÀr pÄ vÀgen hem. Fullt med bÀr dÀr :d
StÀdat hos landisarna. Firrarna fick lite grÄsuggor...:laugh:
Nu har jag bakat en saffrans sockerkaka, den ser mumsig ut:d
 
Hör Jimmie Åkessons tal i radion och blir skrĂ€md och förfĂ€rad.

SÄ oförblommerat rasistisk och nationalistisk har jag inte hört honom tidigare.

Jag blir rÀdd. Hur har debattklimatet kunnat bli sÄdant att han faktiskt kan sÀga sÄdant. För inte alltför mÄnga Är sedan hade mÀnniskor reagerat kraftigt. Jag hoppas att det blir reaktioner nu med.
 
Morsan och jag gick en promenad upp till Stordammen och grillade korv. Matade 3 grÀsÀnder som var dÀr.
Plockade lite kantareller och blÄbÀr pÄ vÀgen hem. Fullt med bÀr dÀr :d
StÀdat hos landisarna. Firrarna fick lite grÄsuggor...:laugh:
Nu har jag bakat en saffrans sockerkaka, den ser mumsig ut:d
LĂ„ter jĂ€ttegottâ˜ș
 
Morsan och jag gick en promenad upp till Stordammen och grillade korv. Matade 3 grÀsÀnder som var dÀr.
Plockade lite kantareller och blÄbÀr pÄ vÀgen hem. Fullt med bÀr dÀr :d
StÀdat hos landisarna. Firrarna fick lite grÄsuggor...:laugh:
Nu har jag bakat en saffrans sockerkaka, den ser mumsig ut:d
Änderna
20190707_122859 (1).jpg
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Jag vill nÀsta Är försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dÄlig pÄ att hÄlla koll pÄ min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Hazel
·
SamhÀlle Jag startar en ny trÄd eftersom Àmnet kommit upp i flera andra trÄdar (sÄ mod inte skÀller pÄ oss :angel:). SÄ, vad sÀger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 769
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny hÀr och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne pÄ dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp