Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aj.
Har ont på baksidan av låret. Hittade en fästing där igår kväll. Det gjorde skitont efter att jag tagit bort den. Idag är det rött och ömt.

Håler tummarna att det ska lägga sig. Fick borrelia förra sommaren. Det var inte kul.
Bor i ett fästingparadis. Det är fästingar överallt i min gräsmatta. Plockar krypande djur nästan varje dag. På mig och i huset. Både jag och katterna tar in dem. (gissa varför jag absolut AVSKYR att ha katter i sängen och i famnen)

Oklart varför det bor så mänga här. Så mycket värddjur borde det inte finnas?
 
Tvättat transporten men har en sida kvar. Blev blöt ända in till underkläderna och började huttra så fick avbryta och sitter just nu framför brasan med yllefilten inlindad och en stor kopp earl grey.
 
Försöker få tag i mitt flygbagage som vi inte fick med oss från flygplatsen i måndags... Enligt tjejen i bagageservicen så hade väskan plockats av flyget och väntade på att bli sorterad i bagagehanteringen. Hon skrev en rapport på det och lovade att jag skulle bli kontaktad inom 1-2 dagar. Nu har det gått 3 dagar och jag ringde därför tillbaka för att kolla hur det går. Fick då information att väskan först åkt till Amsterdam och sedan till Lissabon där den nu är... De lovade att skicka ett mejl till Lissabons flygplats och begära tillbaka väskan till Köpenhamn men att jag själv måste prata med flygbolaget om hur/var väskan skall levereras efter det, trots att tjejen i bagageservicen från början stått och lovat rakt upp och ned att den kommer att skickas hem till oss (vilket var anledningen till att jag fick fylla i min hemadress på rapporten). Blir så jävla trött...
 
Vilken harlig morgon! Forsta morgonen pa ett par manader jag kan sitta i lugn och ro med en kopp kaffe innan jag drar igang. Mina hundar sover fortfarande och har ingen onskan att stiga upp innan jag ar redo att ge dem mat och inga "inneboende" jag maste jobba med (aven om det bara blir 15-20 minuter pa morgonen maste jag ju skaka loss spindelvaven pa loftet innan jag borjar :p) innan jag startar dagen for oss som bor har.

Det borjar bli dags att atminstone plocka rabarbern sa jag kan gora ett par rabarber pajer till dagens festligheter. Och rabarbar paj for att det ska va' Svenskt ... aven om det ar var "Independence day" vi firar. :D
 
Just nu: lyssnar på kraftigt regn som slår mot fönsterrutorna, har bytt om till civila kläder och ska vidare till nästa arbetsplats.
Lång arbetsdag idag: 08-21 med en timmes lunch och nu en kort stund för att förflytta mig.
Sådär, på en skala.
 
Har världens mysigaste dag inne. Det ösregnar ute och är kallt. Men jag behöver inte ut. Så jag är glad och nöjd!
Sambon drog till lagret en sväng. Men jag och vovvi myser hemma med tända ljus, elfilt, ljudbok etc.
Fick lite feeling och tror jag kanske ska måla lite.
 
Jag skulle vilja ta en tripp till Wij trädgårdar, men efter en titt på kartan så inser jag att det är längre dit än jag tycker är vettigt att köra t.o.r. på en dag.

I övrigt sitter jag och pular med min hemsida/blogg och försöker tänka ut hur den ska fungera framöver. Jag tänkte återpublicera en del artiklar som jag hade på min gamla sajt, men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det.
 
Värme påslagen. Hästarna inne. Vilket RUGGIGT väder.... :crazy:

Jag ska ta mig en titt i loppishäftet och se om det inte finns några spännande loppis/cafén/second hand/dylikt. DET är ju faktiskt vädret perfekt för :up: ! Och så längtar jag till min "arkivresa" nästa torsdag :) !
 
Sitter och hostar som en tok. Inte lika täppt i näsan, inte direkt trött längre, men ja, hostan... Herregud så jag hostar. Tur att jag inte jobbar i kontorslandskap, bibliotek eller något för jag lär väl hosta likadant även imorgon :cautious: Skrev och förvarnade de på jobbet om att min hals inte är bra och att jag kanske inte kommer prata så mycket imorgon, men tja, ska det vara såhär lär de ändå höra var i lokalen jag befinner mig :p
 
Jag får hjärnblödning på wordpress som inte gör som jag vill. Ingen funktion verkar fungera som jag önskar. Hur svårt ska det var att göra följande:

Bild1 Tre små ord
Bild2 Tre ord igen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 653
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 765
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp