Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit med Mamsen hela dagen ❤️ Som jag saknat henne. Blir alldeles för lite och speciellt sista året med tanke på corona.

Hittade iaf skor till bröllopet som är både på fredag & lördag. Snark men ingen klänning, tycker de är skit jobbigt och ha klänning så protesterar lite .. Nu en dusch och sen dammsuga internet på klänningar då 😳😂
 
Och fick ju smärre panik när jag såg att Pappa hade ringt. Han ringer mig väldigt väldigt sällan för vi ses ju mer eller mindre varje dag. Hjärtat i halsgropen, tänkte va tusan är de med Farbror Trul nu då 🥴😱 Men han hälsade att farbror Truls ben har gått ned och börjat torka upp och numera ser man konturen av senan ❤️ Heja farbror Trul 💪✊ Rejäla spritomslag är grejen!
 
Och fick ju smärre panik när jag såg att Pappa hade ringt. Han ringer mig väldigt väldigt sällan för vi ses ju mer eller mindre varje dag. Hjärtat i halsgropen, tänkte va tusan är de med Farbror Trul nu då 🥴😱 Men han hälsade att farbror Truls ben har gått ned och börjat torka upp och numera ser man konturen av senan ❤️ Heja farbror Trul 💪✊ Rejäla spritomslag är grejen!
Skönt att det går åt rätt håll! Jo det är ju bra! Morfar hjälpte mig (jag då tonåring med panik och var övertygad om att hästen behövde avlivas.....) med att lägga jodopaxomslag över svullnaden över natten till vetten kom på morgonen, han fick mkt beröm för det och som jag i min panik inte tänkte på :o.
 
Varit med Mamsen hela dagen ❤️ Som jag saknat henne. Blir alldeles för lite och speciellt sista året med tanke på corona.

Hittade iaf skor till bröllopet som är både på fredag & lördag. Snark men ingen klänning, tycker de är skit jobbigt och ha klänning så protesterar lite .. Nu en dusch och sen dammsuga internet på klänningar då 😳😂
Nu blev jag stressad, ska du alltså ha sagda klänning NU på fredag? :nailbiting:
 
Skönt att det går åt rätt håll! Jo det är ju bra! Morfar hjälpte mig (jag då tonåring med panik och var övertygad om att hästen behövde avlivas.....) med att lägga jodopaxomslag över svullnaden över natten till vetten kom på morgonen, han fick mkt beröm för det och som jag i min panik inte tänkte på :o.
Har legat sömnlös på nätterna nu sedan olyckan hände i Söndags. Samvetet gnager osv, man tänker om jag hade gjort så här istället osv.

Men när jag stod där igår så började jag tänka igenom vad vi gjorde för fölstoet när hon fick lymfangit i vintras. Och de första veterinären sa dränk benet i sprit 🧐 Så Trulis har luktar som en helt systembolag typ på benet 😂 Men uppenbarligen fungerade de! Åh mitt hjärtas häst ❤️ Han må vara f+n så trulig men han är min.
 
Har legat sömnlös på nätterna nu sedan olyckan hände i Söndags. Samvetet gnager osv, man tänker om jag hade gjort så här istället osv.

Men när jag stod där igår så började jag tänka igenom vad vi gjorde för fölstoet när hon fick lymfangit i vintras. Och de första veterinären sa dränk benet i sprit 🧐 Så Trulis har luktar som en helt systembolag typ på benet 😂 Men uppenbarligen fungerade de! Åh mitt hjärtas häst ❤️ Han må vara f+n så trulig men han är min.
Hahaha pållen. :)
 
Det är mer effektivt att försöka vädra bort lukten. En till tvätt ger nog inget.

En gång lämnade jag in ett madrassöverdrag till en firma för tvätt eftersom den inte fick plats i min tvättmaskin. Den stank parfym när jag fick tillbaka den. Det var inget jag kunde ha i sängen eftersom det skulle orsakat mig huvudvärk. Jag gick tillbaka med den och de tvättade den två gånger till och fick inte bort parfymlukten. Det som sedan funkade var vädring.
Har nu förvandlat hela balkongen till någon slags märklig improviserad torkställning :rofl: Att sätta skaftet från en golvmopp över några stolar för att hänga upp kläder är väl en fin lösning?

Märkligt nog hade personen som försökt stjäla min tid inte hämtat ens de torra kläderna nu när jag var ner i tvättstugan och hämtade det sista... :confused: Kanske personen väljer att ha kvar allt i väntan på att kunna stjäla en ny tid imorgon? Nåja. Jag är klar nu för den här gången.
 
Separerat hästar på betet eftersom valackerna slagits över brunstigt sto och det blev farligt. Jag äger inte hästarna eller betet (jag är blott en simpel medryttare på heltid som fått rodda typ allt). Sa till ägaren hur vi valt att göra för stunden. Hen tycker de ska "göra upp" och jag bara suck... Det får ni ägare ta och diskutera sinsemellan, jag är inte bekväm att besluta om det pga skaderisken och behöva stå där med trasiga hästar.

Saknar att ha helt egen häst vid sådant här tillfälle.
 
Faaan. Idioten hade tvättat med något starkt parfymerat tvättmedel och en del måste ha varit kvar i maskinen, för trots att jag använde mitt tvättmedel (oparfymerat) och valde extra sköljning i programmet så stinker mina kläder nu parfym. Hoppas att killen jag träffar klarar det ändå, han har astma och klarar inte direkt parfym och så... De kläder som tål torktumlare är iaf i torktumlaren nu, de kläder som inte tål det har jag hängandes på balkongen i hopp om att det ska få dem att sluta lukta snabbare, att det vädras bort typ. Slutar väl med att jag har alla kläder på balkongen och knappt har något att sätta på mig imorgon ändå... Mötte iaf ingen sur granne. Önskar bara att jag hade tid att tvätta allt en gång till för att få bort parfymen.
Raderat pga sen femtielva på bollen :D
 
Vad gör man när man behöver varje steg av rörelse och hästen med behöver motion? Jo då, när man kan få hjälp av stallhyresvärdens dotter så kan man löshoppa hästen, med hennes tvära kast gör hon väl sig av med några gram
😅
. Skön promenad och skritta av med sällskap när hon tog ut sin unghäst till betet igen och just det. Hon hade ju ridhjälm och ja det är ju en häst jag har så då fick hon rida tillbaka i grimma och grimskaft medan jag rörde på påkarna
😅
✌
. Nu har jag stekt pannkakor till sambons matlåda imorgon + nån till inatt när han kommer hem (kanske borde säga åt honom att ladda lådan först den här gången hahaha) och mumsar på vattenmelon och bigarråer :d.
OT men det är pyttesmå gubbar förutom den sista. Hur får du dem så mini?
 
Ligger i sängen och åter funderat på varför jag inte får några notiser om denna tråd.

Aha. Kanske ska bevaka den också. Så nu är det gjort, lagom tills en ny börjar närma sig.

Snart dags att sova. Jobbdag imorgon. Kan bli sista timmarna jag behöver göra på det jobbet innan semestern därifrån börjar nästa vecka.
 
Det är en mygga i min lilla stuga :rage:
Skulle precis skriva ett inlägg typ ”åh det är så härligt, det enda jag hör är vinden som susar i träden och vågorna som skvalpar.
Sen dök det upp. Det karaktäristiska helvetes surret. 🦟😐😐😐😐
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
21 491
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 824
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp