Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om myggor så pratade jag en stund idag med en granne som bor lite längre bort. Och vi båda konstaterade att det är anmärkningsvärt mycket mygg i år. Hon har bott här sen 80-talet och mindes inte att det någon gång varit lika mycket som nu.
Vi har ju bara bott här 3 år. Men det är helt vansinnigt mkt mygg här med i år. Efter regnandet kom enormt mkt mer mygg.
Att vara ute med valp som inte alltid tycker den ska på toa när jag tar ut den är att agera myggbuffé.
Hatar de där små jävlarna!
 
Kan de vara den där specialskumma grannen kanske?
För även en sådan måste väl tvätta kläder mellanåt :cautious:
Nej, faktiskt inte! Den grannen har precis blivit vräkt och är inte kvar. (Förövrigt lite intressant hur man plötsligt kan tycka synd om någon som man bara vill bli av med, men jag kan inte låta bli att tänka att personen kanske någon gång hamnar som hemlös...)
 
Vi har ju bara bott här 3 år. Men det är helt vansinnigt mkt mygg här med i år. Efter regnandet kom enormt mkt mer mygg.
Att vara ute med valp som inte alltid tycker den ska på toa när jag tar ut den är att agera myggbuffé.
Hatar de där små jävlarna!
Högg en knapp om mygg.
Verkar vara mer både mygg och knott.
Men ändå inte vansinnigt mycket runt gården, tack och lov för fladdermössen. Vilka för övrigt verkar ha ungar i år också 🥰.
 
Fick kaffe på sängen av min man (:eek:), så nu försöker jag piggna till.

Behöver bli klar med minst en övningsuppgift idag. Ska nämligen hämta tonåringen vid bussen vid 15 för hans pappa hade som vanligt tusen bortförklaringar på varför han inte kunde köra till tandläkaren imorgon. Är inte förvånad, det har alltid varit jag som gått till BVC, vabba, tagit utvecklingssamtal, tandläkaren osv sen sonen föddes 04. Även alla kostnader kring sonens båda fordon har jag fått betala själv även om han gärna berättar för folk om allt han gör för sonen :meh:
 
Har precis laddat ner en e-bok från biblioteket. Det gäller att göra det tidigt i månaden så potten inte hinner ta slut igen O_o!

Det har verkligen regnat hela natten här, och gör fortfarande. Hästarna står inne en stund till med sitt frukosthö.... Lite konstiga prognoser på sistone dock - de stämmer inte ALLS :cautious: ! Alldeles nyss skulle det inte regna något så långt ögat kunde se, och nu står det att det ska regna i princip varenda dag. Mardrömsjobbet just nu? Höbonde..... :nailbiting:
 
Morgonens pyssel
IMG_20210701_074124.webp


Sista minuten present till systersonen som fyller fyra. Hoppas den blir uppskattad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
21 467
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 781
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp