Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar på att höra från städfirman om fönstren. Har lite dåligt tålamod men tänker jag väntar till kl 9 iaf innan jag hör av mig, de måste ju få en chans att fixa dem innan 😅 Så ligger i soffan och försöker vakna till. Massa sol i halva vardagsrummet, härligt :love:
 
Jag tittar på marsvins-tv. Än så länge är det lugnt och trevligt i lådan.
Selma-Kiara.webp
 
Min mamma är så rolig. Hon fyller 70 nästa år, är smart som tusan (arbetar fortfarande halvtid som överläkare) och har ett stort samhällsintresse.

Trots att hon behärskar det mesta av modern teknik har hon aldrig haft en smartphone förrän i år då jag köpte en till henne i födelsedagspresent. Innan har hon i alla år kört med mobiler som bara går att ringa och sms:a med och inte brytt sig om att skaffa något bättre.

Men nu! Hon har börjat skicka smileys i våra smskonversationer, hon tar selfies på sig själv när hon sitter med sina katter, hon spelar wordfeud med min lillebror, hon har skaffat Facebook och hon har till och med börjat ha med sig mobilen när hon ska ut och handla "för man kan ju googla andra inköpsställen om det man behöver är slut på första!".

Trodde aldrig att hon skulle bli så modern :laugh:
 
Pratat med mamma i telefon, haft långa prat om trav 🤫🤣 Livsfarligt att vi alla är involverade på olika sätt.

Också fått mail från VFU samordnaren i vår kommun att jag fått ny plats i höst. I samma by som Trulen bor så lir perfekt på eftermiddagar! Bara åka in där påvägen hem 😎
 
I morse hade jag kunnat betala vad fasen som helst för att få ligga kvar i sängen. Det här att inte ha tillräckligt hög dos sovmedicin och inte sova har ihjäl mig.
Idag hade jag tid hos läkaren jag fått byta till. Hon förstod inte alls hur förra läkaren tänkt vid sänkning av min medicin. En medicin var liksom under normaldos. Det tyckte hon inte man skulle sätta någon med så svåra sömnbesvär på. Och framför allt inte då denne är i akut kris.
Så nu har jag tillbaks de doser jag gått på i 10 år. Och inatt ska jag få sova!!! Jag grät av lycka. ❤️
 
Jaha. Min nya fina rosa klänning kom idag. Bara det att den var inte så fin som jag hade hoppats på.... :( Snedsydd/felsydd i v-ringningen så att tyget ligger i fula veck som inte går att släta ut....

Behöver jag säga att min bok inte kom idag heller.... :meh: Nu har det gått 8 vardagar sedan jag beställde (totalt 11 dagar sedan).
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
21 467
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 781
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp