Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och planerar arbetspass inför Sweden International Horse Show :banana: Har saknat ihjäl mig efter stallgänget och galenskapen, frusna tår och trötta kroppsdelar :) I år har vi färre hästar också (60st).

Sen ska jag bara vänta på tvätten och sen åka med flyttkartonger till mamma, även om flytten inte är 100% spikad kan jag ju packa allt tänker jag. Samt hänga med katten och ta promenader.
 
Jag har nog kommit åt nån knapp, för jag kan inte göra smileys från mobilen.. hela den där raden med knappar är otryckbar. Om nån fattar vad jag menar och vet hur man fixar är jag tacksam för tips!
 
Försöker nu planera hotellnatten osv. Tänker jobba natt på SIHS som alltid men denna gång inte på lördagen (för jag vill se kür på söndagen!) Det är alltid krångel med det där himla hotellet vi får bo på, men jag hoppas på att det går bättre i år.
Lite trist är det att de tycker att vi (ca 60-70 pers) ska jobba dygnet runt där och så får vi ett hotellrum med bara en säng.
Det är inte sällan så att det ligger 4-5 tappra själar där och sover, i princip från klockan 16:00 - 13:00 :D
Har sovit i fönster, på golv, i badkar, i fåtölj, och en gång i sängen :rofl:
 
Misstänker att någon granne kommer bli lite sur på mig nu. Min tid i tvättstugan var från kl 19. När jag kommer dit så är det någon som använder mina maskiner och har en dryg halvtimme(!) kvar på tvättprogrammet. De måste alltså ha satt igång det ungefär en kvart innan jag kom ner :meh: Vi har såna där rum som man bara kommer in i med bricka när det är ens tid, men ja, folk ställer upp dörrar och har sig för att kunna tvätta ändå...

Iaf, det resulterade i att jag stängde av tvättmaskinerna och tog ut alla kläder för att sätta igång mitt istället. Satte ut personens kläder och grejer i korgar i gången utanför, trots att det var extremt blött en del av det (personen hade två proppfulla maskiner och en torktumlare igång). Blir så less på att vissa tycker att de får använda andras tvättider hur som helst. Hade personen istället för att starta sina maskiner kommit ner när mitt pass började och pratat med mig då hade jag kunnat säga ungefär när jag är klar och låta personen tvätta då istället om det fanns tillräckligt med tid kvar på passet (vilket det oftast gör). Men ja, det gick visst inte för sig.
 
Misstänker att någon granne kommer bli lite sur på mig nu. Min tid i tvättstugan var från kl 19. När jag kommer dit så är det någon som använder mina maskiner och har en dryg halvtimme(!) kvar på tvättprogrammet. De måste alltså ha satt igång det ungefär en kvart innan jag kom ner :meh: Vi har såna där rum som man bara kommer in i med bricka när det är ens tid, men ja, folk ställer upp dörrar och har sig för att kunna tvätta ändå...

Iaf, det resulterade i att jag stängde av tvättmaskinerna och tog ut alla kläder för att sätta igång mitt istället. Satte ut personens kläder och grejer i korgar i gången utanför, trots att det var extremt blött en del av det (personen hade två proppfulla maskiner och en torktumlare igång). Blir så less på att vissa tycker att de får använda andras tvättider hur som helst. Hade personen istället för att starta sina maskiner kommit ner när mitt pass började och pratat med mig då hade jag kunnat säga ungefär när jag är klar och låta personen tvätta då istället om det fanns tillräckligt med tid kvar på passet (vilket det oftast gör). Men ja, det gick visst inte för sig.

Åh vad jag känner igen det här ifrån mitt hyreshus, det är så galet tröttsamt 😡
 
Misstänker att någon granne kommer bli lite sur på mig nu. Min tid i tvättstugan var från kl 19. När jag kommer dit så är det någon som använder mina maskiner och har en dryg halvtimme(!) kvar på tvättprogrammet. De måste alltså ha satt igång det ungefär en kvart innan jag kom ner :meh: Vi har såna där rum som man bara kommer in i med bricka när det är ens tid, men ja, folk ställer upp dörrar och har sig för att kunna tvätta ändå...

Iaf, det resulterade i att jag stängde av tvättmaskinerna och tog ut alla kläder för att sätta igång mitt istället. Satte ut personens kläder och grejer i korgar i gången utanför, trots att det var extremt blött en del av det (personen hade två proppfulla maskiner och en torktumlare igång). Blir så less på att vissa tycker att de får använda andras tvättider hur som helst. Hade personen istället för att starta sina maskiner kommit ner när mitt pass började och pratat med mig då hade jag kunnat säga ungefär när jag är klar och låta personen tvätta då istället om det fanns tillräckligt med tid kvar på passet (vilket det oftast gör). Men ja, det gick visst inte för sig.
Du gjorde helt rätt!
Hade samma problem på ett ställe jag bodde på förut. Ofta samma travoverall i tvättmaskinen på min tvättid, hade sån lust att hälla i textilfärg och starta maskinen igen. Det gjorde jag dock inte, utan gjorde som du.
 
Åh vad jag känner igen det här ifrån mitt hyreshus, det är så galet tröttsamt 😡

Du gjorde helt rätt!
Hade samma problem på ett ställe jag bodde på förut. Ofta samma travoverall i tvättmaskinen på min tvättid, hade sån lust att hälla i textilfärg och starta maskinen igen. Det gjorde jag dock inte, utan gjorde som du.
Ja, och alltså, jag VET att det är svårt att få tid i tvättstugan här, men man kan inte ha mer än ett pass bokat i taget så om man bokar ett nytt när man precis tvättat så är det inga problem att välja en ny tid och då har man oftast mååånga tider att välja på. Med tanke på innehållet i maskinerna så verkade det inte heller vara ett fall av "Oj, jag har råkat spilla vin på mina jobbkläder som jag måste ha imorgon, jag måste tvätta nu" utan det var mer någon som körde sin stora veckotvätt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 560
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 859
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp