Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså... Det är ju värre än vad jag fick höra.

Har iofs fått höra vid 3 tillfällen att anledningen till att jag är sjuk är för att mina föräldrar är skilda (magont, kramp i vader, och fotbesvär). Vet inte riktigt hur det korrelerar 😅 kanske ska börja skylla på mina föräldrar när jag bryter ben också.

Nu är läkaren i alla fall anmäld:angel:
Det var en helt galen cirkus innan jag lyckades tjata mig till en endoskopi, jag trodde att jag hade ett brock men det var lite värre än så. :( Men nu är det 9 år sedan och jag blev frisk efter en rejäl omgång av cellgifter. Men jag har nog aldrig fått frågan om mina föräldrar :cautious: det mesta har dock skyllts på min övervikt. :meh: alltså jag fattar att jag inte skulle må dåligt av att gå ner i vikt, men jag köper inte att akuta utslag skulle hänga ihop med att jag har haft samma vikt under många år. Märkligt nog blev de även bra när jag äntligen fick antibiotika efter en utläggning om min vikt.

För att inte tala om sjuksköterskan vi hade på företagshälsovården, hon trodde inte ett ögonblick på att jag gick så mycket som jag faktiskt gjorde tills jag visade appen där jag loggar min promenader. Sen var hon övertygad om att jag skulle ha problem med höga sockervärden (låg snarast i underkant) och högt blodtryck, något som jag snarast har haft problem med lite för lågt blodtryck. :meh: När jag dessutom låg bra i kolesterolvärdet fick hon stora problem och började ifrågasätta sin utrustning. :cautious: Ja jag är överviktig men jag rör på mig, har bra värden och det som faktiskt skulle kunna bli ett problem i framtiden är höfter och knän.
 
Vid alla tillfällen har de faktiskt frågat det medan de undersökt och frågat helt normala frågor som typ "gör det ont om jag trycker här?" eller typ "vet du om någon i din släkt har haft hjärtproblem". Är typ alltid så inne i att bara svara på frågor så de kan förstå vad som är fel med mig att jag svarar i bara farten :cautious:

Har många gånger tänkt att jag ska ifrågasätta direkt men ja... Svarar bara i farten som sagt.
Självklart inte fel att svara, jag kan bara inte fatta varför de frågar? Jag har aldrig varit med om att läkare frågat om mina föräldrars förhållande, kan inte föreställa mig hur det kan vara en relevant fråga vid en läkarundersökning av en vuxen person..ingen har någonsin frågat om jag bor med mina barns andra förälder heller när jag varit med läkarbesök med dem.
 
Självklart inte fel att svara, jag kan bara inte fatta varför de frågar? Jag har aldrig varit med om att läkare frågat om mina föräldrars förhållande, kan inte föreställa mig hur det kan vara en relevant fråga vid en läkarundersökning av en vuxen person..ingen har någonsin frågat om jag bor med mina barns andra förälder heller när jag varit med läkarbesök med dem.

Instämmer. Jag har fått frågor om sjukdomar i släkten (relevanta frågor eftersom det finns ärftliga sjukdomar som är knutna till mina magproblem) men inte hur släktförhållandena sett ut i övrigt.
 
Självklart inte fel att svara, jag kan bara inte fatta varför de frågar? Jag har aldrig varit med om att läkare frågat om mina föräldrars förhållande, kan inte föreställa mig hur det kan vara en relevant fråga vid en läkarundersökning av en vuxen person..ingen har någonsin frågat om jag bor med mina barns andra förälder heller när jag varit med läkarbesök med dem.
Jag fick frågan när jag var 10 år och låg på sjukhus för mina magproblem som delvis var stressrelaterade. Då känns det relevant att ta reda på hemförhållanden, men som vuxen ser jag ingen som helst anledning till det.
 
I dag startar jag inte dagen forran 8 am :) Det ar 18*C och lar inte bli mer an 27*C i dag. Det ar aven nagra moln pa himlen som skymmer solen just nu. Inte for att det kommer att regna, men lite kyla kanns himla bra efter hettan. ... Life is good!

Vad jag gjorde i gar ... skrapade bort det pappers liknande under vinyl mattan som slapper fran underlaget.
Maskinerna flyttas nar de nya plattorna ar pa plats och jag kan gora i ordning golvet dar de star.

IMG_1734.webp
 
I dag startar jag inte dagen forran 8 am :) Det ar 18*C och lar inte bli mer an 27*C i dag. Det ar aven nagra moln pa himlen som skymmer solen just nu. Inte for att det kommer att regna, men lite kyla kanns himla bra efter hettan. ... Life is good!

Vad jag gjorde i gar ... skrapade bort det pappers liknande under vinyl mattan som slapper fran underlaget.
Maskinerna flyttas nar de nya plattorna ar pa plats och jag kan gora i ordning golvet dar de star.

Visa bifogad fil 72761
Ser liiite farligt ut med vinglaset mitt på golvet sådär 😅😅
 
Jag fick frågan när jag var 10 år och låg på sjukhus för mina magproblem som delvis var stressrelaterade. Då känns det relevant att ta reda på hemförhållanden, men som vuxen ser jag ingen som helst anledning till det.
Precis! Jag förstår absolut att frågan kan vara högst relevant! Tycker det bara verkar jättekonstigt att en vuxen person som söker för kramp i vaden (eller vad det nu var..) skulle få en fråga om föräldrarnas relationsstatus. Känns ju ungefär lika relevant som om att läkaren skulle fråga vad man har för favoritmat :)
 
Sambon kom upp till mig och valp och ville bara gosa lite med henne. Hon låg och vilade lugnt även om hon inte sov.
Haha.. Monstret vaknade och hon lekte ihjäl sambon med vitöga framme helt i extas och nafsandes med sina små nåltänder. När de hållit på ett tag så suckar han halft uppgivet.. "Kan du inte bara bli trött och gosig..". Glöm det! Hon levde lajf ju! :banana: Han skulle sen ta ut henne en sväng. Då sprang hon ifrån honom 2 ggr. 😂
Han kom in helt andfådd och slut och lämnade tillbaks "den som vi fått för våra synder".
Det dröjer nog lite innan de där två hittar det ihop. :rofl:
 
Haha jösses vilket dåligt läkarbesök. Var där för att få hjälp av magen, fick höra att det blir lite så när föräldrar skiljer sig när man är liten :confused:, att jag skulle försöka röra på mig mer (jag tränar alltså 6/7 dagar i veckan, och rör mig utöver det), att jag skulle sluta flytta :confused: och att hen tyckte att jag borde sola och bli lite brun.

I övrigt sa hen att hen skulle "skriva ut lite medicin" på frågan om vad svarade hen "jomen lite olika" varpå jag faktiskt inte pallade med något mer utan bara ville därifrån.
Vad för medicin hade jag fått utskrivet? Salubrin (varför? fattar noll. Apotekaren funderade på om hen menade Samarin), dimor (som jag redan har hemma, vilket jag även sa) och magnesiumtabletter.

Funderar på om det är något att anmäla. Det var verkligen vansinnigt konstigt.

Nåja, planerar att ta en jogg i dag, magen har faktiskt skött sig lite halvbra i dag och jag kunde äta macka och yoghurt till lunch utan några större katastrofer.:up:
Kompisen fick foten i kläm i en bildörr som blåste igen. Hon hade grymt ont. Gick till doktorn som förklarade att det onda kom från ryggen. Men doktorn var ''snäll''och skrev ändå ut lite omeprazol mot värken. Det visade sig sen att det var lite sprickor i foten..
 
Anmärkning på flyttstädet, de hade missat tvätta fönstren... som tur är ska de kolla på det direkt imorgon, innan alla andra uppdrag. Förhoppningsvis åtgärdas det på en gång men borde bli så, hittills har de vart väldigt bra och lättsamma att tas med. Men det och det faktum att jag inte fått svar på hur visningen idag gick har satt igång ångesten trots jag vet att allt troligen löser sig imorgon. Det var så otroligt många intresserade av lägenheten när jag la ut att jag flyttade ut tidigare och det är brist på 1: or centralt med vettig hyra, så säkert är det någon som tar den. Men det är svårt att övertyga hjärnan att den kan chilla till imorgon :( Ska försöka distrahera mig med lite mobilspel och kanske läsa lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 575
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 862
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp