Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gatorna i kvarteret just nu:

Visa bifogad fil 72703
Jag sitter inne, har ingen tv men kan ändå följa händelseförloppet rätt bra. Känns som att det skakar i hela huset från folk som hejar på krogen i huset 🤣
*KL

Jag tycker det är helt vansinnigt hur sporten tar prio över ALLT annat i samhället, inklusive pandemin. Här sitter vi och stänger ned smårestauranger för smittspridning i UK till exempel, och så är de jävla fobollsarenorna öppna för trettiotusen pers. Pubarna dräller med folk armbåge mot armbåge också, bara för att det är match blir det plötsligt ok.
 
Senast ändrad:
Regn och åter regn men de kunde ha åskat med för att rensa luften . Men de har stannat igen gränserna till Skåne
Screenshot_20210630-071255_Samsung Internet.webp
 
Vem har råkat sätta igång hösten? Var kan jag klaga? Fluffet är dock väldigt nöjd med temperaturen. Det är ju tur att någon av oss är pigg! 😅

Ha, jag drömde i natt att jag gick in i Bukes ”Saker vi stör oss på”-tråden och var helt uppgiven för att all media hade börjat med julreklam och jag har inte ens haft semester än. :D Jag kanske frös p.g.a. alla öppna fönster …
 
Höst?
Ni ska ha runt 20 grader idag och sedan mellan 22-24 grader de närmaste tio dagarna. Inte är väl de höst? :)

För mig är det mer definitionen av perfekt sommar. Inte för varmt och inte kallt :up:

Här får vi en tillfällig respit idag innan värmesläggan kommer tillbaka (men jag tänker inte klaga, kroppen mår som sagt bra i värmen). Bra timing med att det är idag, jag ska köra skytteltrafik till återvinningen och det är ju ingen skugga där (min hud gillar fortfarande inte sol) :D
 
Jo, olika är det ju, och många får ju inte mer symptom än att de blir lite ömma. Det dumma nu är att jag varit sjuk eller skadad så många gånger senaste halvåret att om jag ska vara hemma från jobbet igen det närmsta halvåret så måste jag höra av mig till femtioelva olika ställen för en enkel jävla sjukanmälan. Det blir för komplicerat, och så blir det ännu bökigare på jobbet om det saknas folk...
Hur jobbar du, måndag till fredag? Boka i så fall vaccinationen till en fredag så har du ju två dagar till att kurera dig, OM det skulle behövas. Jag vet faktiskt ingen som har blivit sjuk.
 
Vaknade vid 4-tiden av ett ihållande STÖRTREGN :eek: !!
Låg och funderade på hur länge det skulle ta innan paniken satte in (inte min, utan makens). Tog ett par sekunder, så satte han sig upp i sängen, kikade ut bakom mörkläggningsgardinen och utbrast en icke-så-väl-vald svordom. VEDEN UTAN PRESENNING :nailbiting: !!! Hade det varit jag, hade eländet fått bli blöt. Men maken kastade sig ur sängen och ut i hällregnet för att dra presenningen över veden.

Tidigt morgondrama...... :D Och mycket märkligt att detta regn inte kom tillsammans med blixtar och dunder, för det var verkligen ett typiskt åskregn....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 646
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 888
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp