Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker båt. Är en ensam mamma med fyra små kids på båten. Känner att hon är ca 0,2 sek från att gå in i väggen 😂
Hon pratar oavbrutet som en k-pist med alla barn typ ”neeej”, ”lyssna nu på mamma”, ”okej vart är din biljett”, ”vem är hungrig”, ”nej inte där”, ”sitt ner, hallå SITT NER!!!”, ”nej vi är inte framme snart”, ”ok du var du duktig, men neeeeeej men inte så”, ”shhh…shhhh kan vi försöka vara lite lugna nu?”. ”NEEEEEEEJ!!!!” ”Snälla bete er nu, annars orkar mamma inte mer”.

Jag känner själv att mina stress-nivåer löper amok. Önskar att jag haft öronproppar och ögonbindel med mig.

Jag har nu kopplat in lurarna och kör ”Maria Magdalena” på högsta volym :D
 
Skickade iväg min 11-åriga dotter på läger i måndags tillsammans med ponnyn. Jag hade jätteroligt åt att barnen får lämna in sina telefoner under dagarna för att de ska fokusera på hästarna och inte mobilerna... skojade med dottern om huuuuur hon skulle klara att vara utan telefonen. Visar sig att dottern klarar sig finfint. Mamman som är kvar hemma däremot och inte kan få tag i dottern när hon vill för att ha koll på hur det går...
Åh, jag vet precis vad du menar! Dottern får ha mobilen men att messa med mamma är oviktigt så länge det inte är för att klaga typ 🙄
 
Det är kvavt här trots att det bara är 20 grader. Känner mig svettig trots jag inte klätt mig så varmt, dessutom bara suttit på ett fik och gått i 2 affärer :meh: Har iaf köpt en snygg tunika i petrolblått, fantastisk färg :love: Nu är det bara apoteket och mataffären, sen hem och äta glass på balkongen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 640
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 882
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp