Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Höst?
Ni ska ha runt 20 grader idag och sedan mellan 22-24 grader de närmaste tio dagarna. Inte är väl de höst? :)

För mig är det mer definitionen av perfekt sommar. Inte för varmt och inte kallt :up:
Screenshot_20210630-082026_Weather.webp
Jag frös iaf i början av promenaden.
 
Min totalt gränslösa chef ringde mig innan morgonsamlingen och berättade att han stannar hemma idag på grund av hemorrojder. Han berättade ingående om sina symtom och bad mig därefter hälsa kollegorna.

Jag gjorde storstilad entré på morgonmötet. "-Jag ska be att få berätta att Gösta stannar hemma idag på grund av besvär med hemorrojder. Han kommer att spendera större delen av dagen på toaletten eftersom han (---detaljerad beskrivning---) och om ni ska ringa honom idag bör ni undvika videosamtal. Men han hälsar till er!"

Skönt att det inte bara är jag som måste gå runt med bilden av honom och hans hälsoproblem i huvudet resten av dagen :devil:
 
Min totalt gränslösa chef ringde mig innan morgonsamlingen och berättade att han stannar hemma idag på grund av hemorrojder. Han berättade ingående om sina symtom och bad mig därefter hälsa kollegorna.

Jag gjorde storstilad entré på morgonmötet. "-Jag ska be att få berätta att Gösta stannar hemma idag på grund av besvär med hemorrojder. Han kommer att spendera större delen av dagen på toaletten eftersom han (---detaljerad beskrivning---) och om ni ska ringa honom idag bör ni undvika videosamtal. Men han hälsar till er!"

Skönt att det inte bara är jag som måste gå runt med bilden av honom och hans hälsoproblem i huvudet resten av dagen :devil:
Låter som att han ville ha sympatier. Men man behöver inte vara så detaljerad om det nu inte är inom vården men det jobbar ju du inte med heller.
 
Skickade iväg min 11-åriga dotter på läger i måndags tillsammans med ponnyn. Jag hade jätteroligt åt att barnen får lämna in sina telefoner under dagarna för att de ska fokusera på hästarna och inte mobilerna... skojade med dottern om huuuuur hon skulle klara att vara utan telefonen. Visar sig att dottern klarar sig finfint. Mamman som är kvar hemma däremot och inte kan få tag i dottern när hon vill för att ha koll på hur det går...
 
Min totalt gränslösa chef ringde mig innan morgonsamlingen och berättade att han stannar hemma idag på grund av hemorrojder. Han berättade ingående om sina symtom och bad mig därefter hälsa kollegorna.

Jag gjorde storstilad entré på morgonmötet. "-Jag ska be att få berätta att Gösta stannar hemma idag på grund av besvär med hemorrojder. Han kommer att spendera större delen av dagen på toaletten eftersom han (---detaljerad beskrivning---) och om ni ska ringa honom idag bör ni undvika videosamtal. Men han hälsar till er!"

Skönt att det inte bara är jag som måste gå runt med bilden av honom och hans hälsoproblem i huvudet resten av dagen :devil:
Nej nu kommer halva Buke gå runt i dag och fundera på hur det går för Gösta och hans hemorrojder
 
Städfirman kunde komma tidigare så det blev stressigt idag men de är helt fantastiska :D Jag tänkte slänga lite grejer som var kvar i lugn och ro innan men det sket sig... killarna var som "äsch då, det kan vi fixa" medans jag virrade runt så lämnade de med allt. Tror de tyckte det var bättre än att ha en virrpanna där :rofl:

Nu sitter jag på café och har precis ätit en riktigt god fralla med ägg och kaviar :d Ska nog ta en påtår och en godbit också, deras dammsugare ser goda ut :d På semestern får man äta godsaker till frukost :angel:
 
Min bransch är så trevlig. Vårt moderbolag har tagit beslut om att alla i hela branschen ska gå igenom en onlineutbildning om säkerhet med deadline 1 juli. Från att ha ungefär hundra deltagare per dag har vi under våren haft ungefär 3000 varje dag. Nu dagarna innan deadline är det ungefär 8000 per dag vilket gör att vår webb har kraschat. Vi har varken tekniska resurser för detta eller personalresurser vilket innebär att folk inte kommer fram till supporten. Vilket våra arbetsgivare borde ha estimerat, men inte gjorde. Så nu väller det in hatmail om hur fan vi tänker, att vi är inkompetenta, sadistiska, värdelösa. Tjejerna på supporten är helt knäckta efter den här våren och jag har lyft det som en fara för vår psykosociala arbetsmiljö. Idag har chefen stängt ner telefonsupporten helt, och en annan kollega hänvisar till att de ska försöka "lugna mobben så gott det går".

Älskar bygg :heart Har jobbar i många olika branscher men faktiskt aldrig haft så hetsiga och elaka kunder som här.
 
Min bransch är så trevlig. Vårt moderbolag har tagit beslut om att alla i hela branschen ska gå igenom en onlineutbildning om säkerhet med deadline 1 juli. Från att ha ungefär hundra deltagare per dag har vi under våren haft ungefär 3000 varje dag. Nu dagarna innan deadline är det ungefär 8000 per dag vilket gör att vår webb har kraschat. Vi har varken tekniska resurser för detta eller personalresurser vilket innebär att folk inte kommer fram till supporten. Vilket våra arbetsgivare borde ha estimerat, men inte gjorde. Så nu väller det in hatmail om hur fan vi tänker, att vi är inkompetenta, sadistiska, värdelösa. Tjejerna på supporten är helt knäckta efter den här våren och jag har lyft det som en fara för vår psykosociala arbetsmiljö. Idag har chefen stängt ner telefonsupporten helt, och en annan kollega hänvisar till att de ska försöka "lugna mobben så gott det går".

Älskar bygg :heart Har jobbar i många olika branscher men faktiskt aldrig haft så hetsiga och elaka kunder som här.
Är det bygg som har hetsiga och elaka kunder eller en annan bransch?
 
Nej nu kommer halva Buke gå runt i dag och fundera på hur det går för Gösta och hans hemorrojder
Jag håller er gärna uppdaterade! 😁

Funderar på att skoja med en av mina kollegor och "råka" berätta för chefen att den här kollegan haft enorma besvär med hemorrojder i många år och tipsa chefen om att han kan skicka bilder så att kollegan kan göra en bedömning och ge lite råd.

Tror säkert att min helfriska kollega skulle uppskatta några härliga bilder på chefens privata delar.
 
Åker båt. Är en ensam mamma med fyra små kids på båten. Känner att hon är ca 0,2 sek från att gå in i väggen 😂
Hon pratar oavbrutet som en k-pist med alla barn typ ”neeej”, ”lyssna nu på mamma”, ”okej vart är din biljett”, ”vem är hungrig”, ”nej inte där”, ”sitt ner, hallå SITT NER!!!”, ”nej vi är inte framme snart”, ”ok du var du duktig, men neeeeeej men inte så”, ”shhh…shhhh kan vi försöka vara lite lugna nu?”. ”NEEEEEEEJ!!!!” ”Snälla bete er nu, annars orkar mamma inte mer”.

Jag känner själv att mina stress-nivåer löper amok. Önskar att jag haft öronproppar och ögonbindel med mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 646
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 888
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp