Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådärja. Samordnat lite kring jobb på söndag och även bestämt möte med min ena chef, som ska komma till min andra arbetsplats och så ska vi gå igenom ett jobb där. :D

Nu fundera jag på om jag ska äta "frukost" och sen gå till återvinningen och ev en promenad.
Eller om jag ska ge mig på att laga kålpuddingen nu direkt, som jag tänkt ha till lunch och sen efter det gå ut.
 
Nej, jag ger upp. Går inte att läsa ikapp 50+ sidor :rofl:


Alltså...känner mig smått frusen, 37,8 i temp. Har halsont och torrhosta. Ignorera och gå och jobba? Den ansvarsfulla sidan av mig vill boka test och se. Då blir chefen galen antar jag. Och som HR-kärringen sa...."Om jag vore anhörig skulle jag bli orolig för att ditt immunförsvar är nedsatt av någon sjukdom". Vill ju tro det är pga AC:n bara men ja....
Jag gick hem från jobbet idag. Får alltid sån ångest när jag mår lite halvdant och tänker att om jag går hem nu kommer alla tänka ”varför kom du till jobbet då?!” men om jag inte går hem så tänker jag att jag gör fel också. Damned if you do damned if you don’t…

Men idag gick jag hem. Fanns tid direkt att testa sig så det gjorde jag också! Kände lite retning i halsen, nös igår kväll och imorse men det kan jag göra ibland men hade också en konstig känsla i kroppen nu under morgonen och var SÅ trött. Var på massage igår så kan ju vara därför… Hatar det här när man själv måste bestämma om man är sjuk eller inte :arghh: Hoppas få svar ikväll i alla fall… ska dessutom vaccinera mig på lördag så vill ju inte vara sjuk då.
 
Morgonfynd
1625050371376.webp
 
Min totalt gränslösa chef ringde mig innan morgonsamlingen och berättade att han stannar hemma idag på grund av hemorrojder. Han berättade ingående om sina symtom och bad mig därefter hälsa kollegorna.

Jag gjorde storstilad entré på morgonmötet. "-Jag ska be att få berätta att Gösta stannar hemma idag på grund av besvär med hemorrojder. Han kommer att spendera större delen av dagen på toaletten eftersom han (---detaljerad beskrivning---) och om ni ska ringa honom idag bör ni undvika videosamtal. Men han hälsar till er!"

Skönt att det inte bara är jag som måste gå runt med bilden av honom och hans hälsoproblem i huvudet resten av dagen :devil:
Okej, nu har jag roat mig hela förmiddagen med att svara "-Hemorrojdcentralen!" varje gång en kollega ringt. Måste komma ihåg att:
1. Lägga av med det till imorgon då chefen är tillbaka
2. Kolla noga på displayen att det verkligen är en kollega som ringer och inte en kund
 
Äntligen hemma, så skönt vila i soffan :laugh: Katterna är väldigt glada jag kom hem också, mysisar som vill gosa :love: 2 timmar innan jag ska på ännu en vända till gamla lägenheten men sen är det över! Hålla på att fara till andra änden av stan är inte så roligt... också håller jag tummen att spekulanten som tittar på gamla lägenheten idag tar den direkt och att de skriver kontrakt fort så jag slipper dubbelhyran :nailbiting: Lite nervigt.
 
Nej ganska sliten stackarn. Han har ju varit ute på vift drygt 2 veckor och är ju en innekatt. Livrädd, hungrig, skadad. Men han har fått en besök hos vet, omplåstring, dropp osv. Sen är både husse och matte läkare på Karolinska så tror han får rätt bra hemmavård :D

Men liten då! Vet du vart den hittades?

Alltså kan inte fatta känslan som ägare att hitta sitt bortsprungna djur. En vän till mig har en liten dvärgpinscher som sprang bort och jag var helt förkrossad. Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas om Bruce försvann. Han är van vid att sova på egen kudde som en annan prins på ärten, han skulle inte klara sig länge utomhus och han skulle vara hemskt olycklig som försvunnen. Som tur var återfanns denna lilla pinne välbehållen men trött bara ett dygn senare och jag grät glädjetårar för deras skull.
 
Men liten då! Vet du vart den hittades?

Alltså kan inte fatta känslan som ägare att hitta sitt bortsprungna djur. En vän till mig har en liten dvärgpinscher som sprang bort och jag var helt förkrossad. Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas om Bruce försvann. Han är van vid att sova på egen kudde som en annan prins på ärten, han skulle inte klara sig länge utomhus och han skulle vara hemskt olycklig som försvunnen. Som tur var återfanns denna lilla pinne välbehållen men trött bara ett dygn senare och jag grät glädjetårar för deras skull.

Jag håller med, jag får ont i magen när jag hör om någon katt som försvunnit :heart
 
Åh vad underbart! Det är min stora skräck att Megara ska smita ut. Därför jag ibland går runt som en tok i lägenheten och visslar och lockar, trots att dörr, fönster och balkongdörr varit stängda sedan hon försvann.

Att hon sedan plötsligt uppenbarar sig från det parallell universum katter har tillgång till är fortfarande ett mysterium.
Ja katter har en förmåga att försvinna spårlöst inomhus.
Bodde på 24 kvm när min honkatt brukade försvinna och jag letade tamejsjutton överallt, hankatt hjälpte till.
Ändå dök hon upp från ingenstans efter ett tag.
Mysko det där
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 640
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 882
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp