Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en grej som stör mig väldigt mycket och som jag grubblat på lite nu. Som ju mer jag tänker på det ju märkligare är det.
Fick igår väldigt fina komplimanger för min klänning jag hade på mig. Så långt inga konstigheter. Men sen kom frågan vart klänningen kom ifrån och då sa jag att jag hade fått den av en kompis.
Grejen är den att det stämmer inte alls. Har själv köpt den.
Varför inte bara säga det från början :banghead:
Sen kom frågan från vem och då sa jag att jag inte var helt säker men kanske från E :banghead:

Snälla byt samtalsämne! Blev alldeles svettig och idag funderar jag på att bränna den satans klänningen :(
Synd på en sån fin klänning men jag känner att jag förtjänar den inte.

Det är väl bara att backa och säga att du mindes fel. Är väl inte en stor grej?
 
Det finns en grej som stör mig väldigt mycket och som jag grubblat på lite nu. Som ju mer jag tänker på det ju märkligare är det.
Fick igår väldigt fina komplimanger för min klänning jag hade på mig. Så långt inga konstigheter. Men sen kom frågan vart klänningen kom ifrån och då sa jag att jag hade fått den av en kompis.
Grejen är den att det stämmer inte alls. Har själv köpt den.
Varför inte bara säga det från början :banghead:
Sen kom frågan från vem och då sa jag att jag inte var helt säker men kanske från E :banghead:

Snälla byt samtalsämne! Blev alldeles svettig och idag funderar jag på att bränna den satans klänningen :(
Synd på en sån fin klänning men jag känner att jag förtjänar den inte.
Om det kommer på tal igen så skulle det inte alls vara speciellt konstigt om du sa "Just ja, jag blandade ihop klänningen med en annan - den här hade jag ju köpt själv" :)
 
Nu förstår jag verkligen inte alls vad du menar. Jag köper alla mina kläder själv. Är det ovanligt :confused: ??
Det är det nog inte alls men för mig är det inte vanligt att köpa fina kläder. Har antingen fått eller ärvt förut. Oftast fått. Bara köpt det mest basala själv. Känns som att jag måste ha någons jäkla tillåtelse för att få köpa en helt onödig men snygg klänning :arghh:
 
Det är det nog inte alls men för mig är det inte vanligt att köpa fina kläder. Har antingen fått eller ärvt förut. Oftast fått. Bara köpt det mest basala själv. Känns som att jag måste ha någons jäkla tillåtelse för att få köpa en helt onödig men snygg klänning :arghh:
Förstår känslan, inte riktigt lika samma, men här har det varit lite side eyes när man ansträngt sig eller lagt pengar på yta. Det sätter sig som fan. :heart
 
Har redan hittat det där för det apoteket som ligger närmast, men tack ändå. 👍🏻
ska strax bege oss.
Fick tag på det jag behövde. Apotek Hjärtat hade öppet. Var dock spännande att åka dit, vi höll på att krocka i en rondell när vi skulle svänga av åt höger kom det en bil som missade att vi blinkade höger och nästan körde på oss i sidan.
Gick som tur väl bra, men blir lite irriterad ändå.
 
Jag är typen som brukar sitta med ett anteckningsblock med frågor som jag förberett innan under ett läkarsamtal, lite beroende på vad jag är osäker på. Och det låter väl som bra frågor att utgå ifrån? Liksom, "vad händer nu" och vad man bör veta? Om du inte vill försöka hitta mer detaljer innan, men det kan väl både hjälpa och stjälpa att vara för inställd på ett visst spår under samtalet.
Ja, men det var det jag tänkte att jag skulle göra när hon ringer på måndag. Har dock redan läst på en hel del så är relativt insatt, samt att jag redan fått mycket information av läkaren redan. Läkaren har redan sagt att jag kommer att remitteras till neurologen om jag skulle ha sjukdomen. Sedan får de ta tag i kardiologen och ögonmottagningen. Så långt är jag liksom med. Tänker att jag ska fråga hur pass mycket/allvarliga symtom jag troligtvis kommer att få (de kan se det på blodprovet), när de troligtvis kommer att debutera och hur länge jag förväntas leva (det lär hon inte vilja/kunna svara på dock, men statistiken skvallrar ju om att någon pension är inte att räkna med).

Åhhh jag vill verkligen inte ha den skitsjukdomen!
 
Ja, men det var det jag tänkte att jag skulle göra när hon ringer på måndag. Har dock redan läst på en hel del så är relativt insatt, samt att jag redan fått mycket information av läkaren redan. Läkaren har redan sagt att jag kommer att remitteras till neurologen om jag skulle ha sjukdomen. Sedan får de ta tag i kardiologen och ögonmottagningen. Så långt är jag liksom med. Tänker att jag ska fråga hur pass mycket/allvarliga symtom jag troligtvis kommer att få (de kan se det på blodprovet), när de troligtvis kommer att debutera och hur länge jag förväntas leva (det lär hon inte vilja/kunna svara på dock, men statistiken skvallrar ju om att någon pension är inte att räkna med).

Åhhh jag vill verkligen inte ha den skitsjukdomen!
Lite speciellt läge med tanke på att man kan se hur pass mycket symtom man troligtvis får och när de väntas debutera på en provtagning! Jag förstår att det måste kännas helt sjukt läskigt, eller ja, jag slås väl snarare av tanken att gemene man nog har svårt att sätta sig in i situationen om man inte är i den själv. Man är på något vis van vid att inte få en så detaljerad prognos att ta till sig. Det kan kanske vara värt att fråga hur lång tid en remiss till respektive mottagning väntas ta också, förresten?

Hoppas av hela mitt hjärta att du inte bär på genmutationen!
 
Jag har ett krassligt marsvin igen. Varför, varför händer alltid sånt på helgerna när det inte finns en enda exoveterinär att få tag i?

Det är Karin, nyss fyllda fem år, den här gången också. Hon har fått en större knöl på halsen, och äter inte ordentligt, så jag stödmatar.
 
Fick spontanbesök av stora dottern som kom hem för att hämta lite kläder och grejer. Hon flyttade hemifrån på riktigt för en dryg månad sedan, innan dess har hon veckopendlat det senaste året. Passade på att bjuda henne på middag och har suttit och pratat lite. Mysigt. :love:❤️
 
Så här
 

Bifogade filer

  • 20210626_153405.webp
    20210626_153405.webp
    158,1 KB · Visningar: 70
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 728
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
560
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Svar
558
· Visningar
55 251
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp