Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, min enda sovmorgon den här veckan tog slut 7.33. Då var det nämligen så varmt att jag inte längre stod ut.
Jag ska nog äta frukost nu och sen köra till stallet. I övrigt idag ska jag tvätta två omgångar, dammsuga, handla mat och bädda om. Kanske åka till ett närliggande sommarcafé och därefter ta ett bad i stenbrottet :)
 
Attans. Den första auktionen förlorade jag, men å andra sidan hade jag bestämt att den bara vara en rolig bonus. Om varan blev JÄTTEBILLIG skulle jag slå till, men annars fick det vara. I slutänden blev den jättebillig dock, men vem vet vilket maxbud som vinnaren hade lagt? Nåja, nästa auktion slutar ca kl 14 och den är viktigare. Fast där lägger jag inte mer än utropspris, i annat fall kan jag lika gärna köpa boken från ett annat ställe. Auktionen som slutar strax innan kl 21 ikväll är den allra viktigaste, och där är jag villig att lägga mer pengar :) ! Det är kul att buda, så länge man kan "hålla sig på mattan", hålla sig till uttänkt maxbud, och inte dras med i hysteri..... :D
 
🥵 värmen från helvetet idag med. Nu är det fasen inte roligt längre när man inte vet vart man ska vara för det är kokande hetta överallt ute som inne och i solen känns det som man andas i en bastu 😳.

Vi har 28 grader nu vid 10.00.
Gick till Ica för att handla lite bröd. Framför mig i kassan stod en familj som pratade hebreiska. Ett tag trodde jag att jag var i Tel Aviv helt plötsligt 😆 Ge det ett par dagar till med 30+ och jag tappar det.
 
Ska snart förbereda picknickkorgen. Vi tänkte gå ner till "grannhuset" som ligger 1 km bort och fika på åkern. Om ägarna är där så går vi längre upp på hyresvärdens marker och fikar istället. Huset är nämligen en sommarbostad som ägarna sällan besöker, och det ligger så avskilt att barnen kan ta sina olika fordon dit utan risk för bil möte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
21 628
Senast: Palermo
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Svar
557
· Visningar
54 881
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp