Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ensam, vilket på ett sätt är skönt för då riskerar jag inte bråk med andra på det sättet. Har varit inställd på att sälja lägenheten, mest för att den är lite onödigt stor och ligger på bottenvåning men utan bra uteplats. Samtidigt är den inte så dyr i månaden och lånet han tog för att köpa den är betalt för länge sedan. Men, den är i stort(!) renoveringsbehov... (badrum, samtliga tapeter, kyl/frys är dåliga...) Vet inte om jag har råd med allt som behöver göras. Har ingen egen bostad att sälja.
Ta det lugnt och börja med att röja och se hur det ser ut när det är klart! Jag säger som @athena_arabians du är i den första fasen av sorg och då bör man inte ta några stora beslut men det kan vara bra att ändå börja fundera på lite olika alternativ. Beroende på vad som ska göras behöver en renovering inte bli hysterisk dyr.
 
Är ensam, vilket på ett sätt är skönt för då riskerar jag inte bråk med andra på det sättet. Har varit inställd på att sälja lägenheten, mest för att den är lite onödigt stor och ligger på bottenvåning men utan bra uteplats. Samtidigt är den inte så dyr i månaden och lånet han tog för att köpa den är betalt för länge sedan. Men, den är i stort(!) renoveringsbehov... (badrum, samtliga tapeter, kyl/frys är dåliga...) Vet inte om jag har råd med allt som behöver göras. Har ingen egen bostad att sälja.
Sälj utan att renovera. Pandemin har gjort att folk är tokiga i renoveringsobjekt - folk behöver helt enkelt något att göra. I vissa fall säljs renoveringsobjekt tom dyrare än nyrenoverade/nyproducerade objekt. Badrum brukar många göra om oavsett och tapeter byter man i stort sett alltid när man flyttar in. Så det är inget konstigt för köpare att behöva fixa.
 
Sälj utan att renovera. Pandemin har gjort att folk är tokiga i renoveringsobjekt - folk behöver helt enkelt något att göra. I vissa fall säljs renoveringsobjekt tom dyrare än nyrenoverade/nyproducerade objekt. Badrum brukar många göra om oavsett och tapeter byter man i stort sett alltid när man flyttar in. Så det är inget konstigt för köpare att behöva fixa.
Är det vanligare att renovera än att inte renovera vid ny bostad? Finns det någon statistik på det :)?
 
Försöker sluta med nässpray (är riktigt beroende) så nu känns det som att min kropp försöker ha ihjäl mig genom långsam syrebrist... Samma visa varje jäkla år
I know the feeling. Har varit beroende i flera år plus tar två mediciner med nästäppa som biverkan så kan inte sluta med nässpray. Kortison hjälper inte heller.
Har du testat kortisonspray? Det kan vara till hjälp vid avvänjningen tydligen.
 
Är det vanligare att renovera än att inte renovera vid ny bostad? Finns det någon statistik på det :)?
De flesta brukar minst måla/tapetsera. Finns säkert statistik på det, kolla på kurslitteratur till mäklarutbildningen t.ex.

Uppsala tidning: ”Svenskar ligger i topp globalt när det gäller att renovera för förnyelse, men är bland de sämsta när det gäller att göra budget, visar en undersökning från heminredningsportalen Houzz.se, som har frågat 200 000 bostadsägare från tolv olika länder om deras renoveringar. Undersökningen visar bland annat att...

Svenskar spenderade i genomsnitt 246 000 kronor på sin senaste renovering.

Var tjugonde svensk använder kredit för att finansiera sin renovering. Fler yngre än äldre tar renovering på krita.

Nästan var tredje svensk går över budget i sina renoveringsprojekt – bland de unga är siffran 43 procent.

Medelålders är de som renoverar mest.

Svenskar och danskar fokuserar mest på ytor och stil i bostaden vid renovering.”
 
Mostern har checkat ut och är helt slut 😂 Undrade en stund vart barnet fått sitt heta Temperament ifrån men kom ju på att båda pappa, jag och min lillasyster är eldiga och envis som synden 😂

Bara de att hon vart så himla snäll och rar fram tills hon fyllde 1 år ungefär då kom terroristen fram.Och nu när hon lärt sig att börja gå vid 15 månader så finns de ju inget roligare en att klättra, riva ned saker och springa runt med lära gå vagnen 💩 Och rycka av katten pälsen fast man säger var snäll mot kisse han blir ledsen annars, tur katten är tålig och när han ledsnar går han upp och lägger sig i katt trädet.
Så moster behöver nog sova tidigt! 😴
 
De flesta brukar minst måla/tapetsera. Finns säkert statistik på det, kolla på kurslitteratur till mäklarutbildningen t.ex.

Uppsala tidning: ”Svenskar ligger i topp globalt när det gäller att renovera för förnyelse, men är bland de sämsta när det gäller att göra budget, visar en undersökning från heminredningsportalen Houzz.se, som har frågat 200 000 bostadsägare från tolv olika länder om deras renoveringar. Undersökningen visar bland annat att...

Svenskar spenderade i genomsnitt 246 000 kronor på sin senaste renovering.

Var tjugonde svensk använder kredit för att finansiera sin renovering. Fler yngre än äldre tar renovering på krita.

Nästan var tredje svensk går över budget i sina renoveringsprojekt – bland de unga är siffran 43 procent.

Medelålders är de som renoverar mest.

Svenskar och danskar fokuserar mest på ytor och stil i bostaden vid renovering.”
Jag är med andra ord väldigt osvensk som inte målat om väggar ännu :D
 
Försöker sluta med nässpray (är riktigt beroende) så nu känns det som att min kropp försöker ha ihjäl mig genom långsam syrebrist... Samma visa varje jäkla år
Kör dubbelt med kortisonspray och nässpray i 2 dagar, alltså behandla först med det ena och sen med det andra i båda näsborrar. Sedan tar du kortisonspray i båda näsborrar och nässpray bara i en näsborre i 2 dagar, sedan enbart kortisonspray i några dagar och sedan kan en oftast sluta.
För mig är det samma, tar jag nässpray EN gång har jag en pseudotäppt näsa några dagar efteråt. Måste alltid behandla med kortisonspray.
 
Gott :) ! Middagen idag blev en skinkstek som har legat 7 timmar i crock-potten. Jag har ÄNTLIGEN lärt mig precis hur mycket man måste krydda för att det ska bli bra. Så steken fick sällskap a massor med salt, peppar, en buljongtärning och en hel del ringlad honung över. Den blev SÅ god, för att inte tala om såsen som jag gjorde på buljongen..... :up: Egentligen skulle vi inte haft sås, för vi hade potatisgratäng, men jag kunde inte låta bli att göra sås på den fina buljongen. Mycket god att ösa över köttet..... :d Mätt och belåten, och MASSOR med mat över :D !!
 
I know the feeling. Har varit beroende i flera år plus tar två mediciner med nästäppa som biverkan så kan inte sluta med nässpray. Kortison hjälper inte heller.
Har du testat kortisonspray? Det kan vara till hjälp vid avvänjningen tydligen.

Kör dubbelt med kortisonspray och nässpray i 2 dagar, alltså behandla först med det ena och sen med det andra i båda näsborrar. Sedan tar du kortisonspray i båda näsborrar och nässpray bara i en näsborre i 2 dagar, sedan enbart kortisonspray i några dagar och sedan kan en oftast sluta.
För mig är det samma, tar jag nässpray EN gång har jag en pseudotäppt näsa några dagar efteråt. Måste alltid behandla med kortisonspray.
Vill helst undvika hålla på med sådant utan försöker trappa ned. Brukar köra ett par dagar att inte ta direkt när jag behöver utan vänta kanske någon timme eller två om möjligt, sen bara köra morgon och kväll, sen bara kväll och förhoppningsvis kan jag sluta sen.
Hatar att jag varje år mellan typ oktober och April "behöver" nässpray...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp