Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att nämna något positivt kan jag berätta att mitt nya objektiv + teleconverter kom igår. Fick sms på eftermiddagen. Imponerande med tanke på att jag beställde i söndags, men samtidigt inte förvånad för det brukar gå snabbt som sjutton med cyberphoto. Lite därför jag beställer därifrån :p

135854458_236730171196355_4801604446608249352_n.jpg


(Och nej självklart transporterades det inte sådär. Hela kartongen var fylld med bubbelplast och liknande när jag öppnade den. Att kartongen är sliten är pga att objektivet är begagnat.)
 
För att nämna något positivt kan jag berätta att mitt nya objektiv + teleconverter kom igår. Fick sms på eftermiddagen. Imponerande med tanke på att jag beställde i söndags, men samtidigt inte förvånad för det brukar gå snabbt som sjutton med cyberphoto. Lite därför jag beställer därifrån :p

135854458_236730171196355_4801604446608249352_n.jpg


(Och nej självklart transporterades det inte sådär. Hela kartongen var fylld med bubbelplast och liknande när jag öppnade den. Att kartongen är sliten är pga att objektivet är begagnat.)
En riktigt fin lins!
 
Blev ett bra ridpass! Jag blev varm, till och med om fingrarna, och hästen blev svett så han fick stå kvar inne med täcke en stund för att torka lite innan han går ut igen :)

Nu kaffe och få liv i min man, ungarna är vakna iallafall. Ska åka till mina föräldrar och gå spår med hunden! Resten av dagen ägnas nog åt renovering. Vill såååå gärna börja tapetsera idag 😅
 
@Red_Chili: Jag håller med @Unafraid, gå igenom först vad du vill ha kvar och ta sedan hjälp med att röja resten. Kanske kolla med någon välgörenhetsorganisation? En del hämtar ju möbler odyl.

Det är skitjobbigt att gå igenom allt efter någon älskad som gått bort så ta hjälp om det finns att få. Jag har inte gått igenom allt efter pappa ännu... så här sju år senare (nu har det ju inte varit bråttom för min del eftersom jag ärvde fastigheten också).
 
Sitter i soffan och äter frukost. Har sovit massor de två senaste nätterna för att jag varit helt jäkla slut på kvällarna. Det var skönt att jobba igår, att få lägga fokus på annat och kunde dessutom göra det på ett bra sätt som några kollegor uppskattade.

Vet inte hur jag ska klara idag bara... Efter frukosten ska jag försöka vila innan långpromenaden, sedan kommer killen jag träffar hit. Har bara den där gnagande känslan av att jag borde börja med allt som måste fixas nu efter pappa, samtidigt som jag inte vet varken i vilken ände jag ska börja eller hur jag ska orka... Vet bara att han har en relativt stor lägenhet som är full(!) av bråte. En del vill jag ha kvar, en del kan det nog vara värt att sälja, sedan är det väl bara att hyra enorm skåpbil för att köra hundra vändor till återvinningen med det. Men det kommer ta sån tid och vara så tungt och mycket osv... Kusiner + killen + hans familj har erbjudit sig att hjälpa till, men känner mig inte helt bekväm med det.
Är du ensam barn eller finns det syskon? Är lägenheten något du själv vill behålla? Våga ta hjälp, folk tycker att det är skönt att kunna göra något praktiskt för att hjälpa.
 
Ugh.... Jag HATAR att handla mat nuförtiden. Men sist jag storhandlade var juldagen, så det började bli tomt i kylen och skafferiet... Det var inte fruktansvärt trångt i affären, men idag var en sådan dag när folk inte ALLS verkade minnas att vi har ett smittsamt virus att tampas med.... Både kunder och personal kom alldeles för nära.
Det som var trevligt var att jag lyckades göra några fina fynd :) . Saffransostkaka, färsk pizza och kroppkakor med kort datum som reades ut till halva priset :up: !
 
Är du ensam barn eller finns det syskon? Är lägenheten något du själv vill behålla? Våga ta hjälp, folk tycker att det är skönt att kunna göra något praktiskt för att hjälpa.
Är ensam, vilket på ett sätt är skönt för då riskerar jag inte bråk med andra på det sättet. Har varit inställd på att sälja lägenheten, mest för att den är lite onödigt stor och ligger på bottenvåning men utan bra uteplats. Samtidigt är den inte så dyr i månaden och lånet han tog för att köpa den är betalt för länge sedan. Men, den är i stort(!) renoveringsbehov... (badrum, samtliga tapeter, kyl/frys är dåliga...) Vet inte om jag har råd med allt som behöver göras. Har ingen egen bostad att sälja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp